Nissan na tržište plasira novi 1.3 litreni benzinski motor kako bi povećao privlačnost Qashqaija.
- Qashqai – najprodavaniji crossoveru Europi – prvi je Nissanov model s posve novim benzinskim motorom
- motor kapaciteta 1,3 litre koji će zamijeniti 1.2 i 1.6 litrene motore, dostupan je u izvedbama sa 140 KS i 160 KS
- donosi manje emisije CO2, nižu potrošnju goriva te postavlja novi standard voznih osobina modela Qashqai
- potpuno novi sedmerostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DCT) po prvi puta u Nissanovom serijskom modelu
- nova pogonska jedinica razvijena je koristeći vještine i resurse Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi
- Cijena za 1.3 DIG 140KS Visia kreće od 159.990 kn
Nissan Qashqai prodaje se s potpuno novim 1,3-litrenim benzinskim motorom. Ovo je najnovije poglavlje priče o uspjehu Qashqaija, najprodavanijeg Europskog crossovera, koje će ovaj SUV učiniti još privlačnijim potrošačima.
Novi, visoko učinkoviti motor, koji je dostupan u izvedbama sa 140 KS i 160 KS, smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2. Motor je razvijen u suradnji s Daimlerom korištenjem vještina i resursa Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi.
Motor će po prvi puta u Nissanovim automobilima biti iskorišten u Qashqaiju. Novi Qashqai dostupan je u inačicama sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i potpuno novim sedmerostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (DCT), obje izvedbe imaju prednji pogon. Po prvi put DCT mjenjač javlja se u Nissanovom serijskom modelu te pruža potrošačima sportsko i dinamično iskustvo, snažnije ubrzanje s mjesta i uglađeni prijenos snage.
Novi 1,3-litreni motor dolazi u tri inačice: 140 KS sa šesterostupanjskim mjenjačem, 160 KS sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i 160 KS sa sedmerostupanjski DCT mjenjač. Model manje snage ima okretni moment od 240 Nm, dok model s više snage s ručnim mjenjačem ima okretni moment 260 Nm, a s DCT mjenjačem 270 Nm.
Ova poboljšana ponuda automobila s benzinskim pogonskim jedinicama postavlja novo mjerilo voznih osobina Qashqaija. Vozači će primijetiti poboljšan odziv i snažnije ubrzanje zbog veće snage i okretnog momenta, glađi i linearniji prijenos snage te tišu vožnju. Servisni intervali su također dulji.
Jean-Philippe Roux, glavni direktor odjela za crossovere, Nissan Europa prokomentirao je: „Stavljanje na tržište ovog potpuno novog 1,3-litrenog automobila pravi je odgovor na promjene u tržišnim uvjetima. Ispunjuje potrebe potrošača za visoko učinkovitim benzinskim motorom koji donosi vrhunske performanse u vožnji i nižu potrošnju goriva.”
U Qashqaiju, tri nove 1,3-litrene pogonske jedinice izravno zamjenjuju tri stare: 1,2-litrenu od 115 KS s ručnim ili CVT mjenjačem te 1,6-litrenu sa 163 KS s ručnim mjenjačem. Sve nove pogonske jedinice ispunjavaju uvjete najnovije emisijske norme Euro 6d-Temp emisijske norme.
NEDC-BT 140 KS i 160 KS, ručni mjenjač | 17-inčni naplatci | 18-inčni/19-inčni naplatci |
Potrošnja goriva | 5,3 l/100km | 5,7 l/100km |
emisije CO2 | 121 g/km | 130 g/km |
NEDC-BT 160 KS DCT | 17-inčni naplatci | 18-inčni/9inčni naplatci |
Potrošnja goriva | 5,4 l/100km | 5,8 l/100km |
emisije CO2 | 122 g/km | 131 g/km |
Sve tri pogonske jedinice izrazito su konkurentne u odnosu na pogonske jedinice drugih proizvođača te su u mnogo slučajeva emisije CO2bitno niže. Osim što nudi smanjenu potrošnju goriva i manje emisije CO2, novi motor također donosi brži odziv pri manje okretaja, jače ubrzanje i brže / sigurnije pretjecanje.
Zahvaljujući potpunoj novoj konstrukciji motora u odnosu na prijašnje benzinske jedinice motor se odlikuje poboljšanom efikasnošću. Dodan je filtar krutih čestica za gorivo te promjene uključuju sustav ubrizgavanja goriva, dizajn komore za izgaranje, smanjeno trenje i optimizaciju turbopunjača. Motor također nudi tiše iskustvo pri vožnji za putnike zbog snažnijeg okretnog momenta pri nižim okretajima.
U usporedbi sa starim 1,2-litrenim motorom od 115 KS s ručnim mjenjačem, novi 1,3-litreni motor od 140 KS s ručnim mjenjačem ima 25 KS više i dodatnih 50 Nm okretnog momenta. Emisije CO2Qashqaija sa 17-inčnim naplatcima iznose 121 g/km (NEDC-BT), što je 8 g/km manje od prijašnjih modela (NEDC).
Uspoređujući ta ista dva motora, poboljšana su i ubrzanja. Dok je ubrzanje od 0-100 km/h ostalo gotovo identično (10.6 sekundi za 1.2 u odnosu na 10.5 sekundi za novi 1.3 motor), vrijeme ubrzanja od 80-100 km/h u 4. stupnju prijenosa se smanjilo s 5.7 na 4.5 sekundi – što je poboljšanje od 21%. Rezultat u šestom stupnju prijenosa od 100-120 km/h još je i bolji – vrijeme je poboljšano za 35% čime se osigurava veća fleksibilnost za vozača.
U usporedbi sa starim 1,6-litrenim motorom od 163 KS s ručnim mjenjačem, novi 1,3-litreni motor od 160 KS s ručnim mjenjačem ima 3 KS manje, ali 20 Nm okretnog momenta više. Emisije CO2u Qashqaiju sa 17 inčnim naplatcima iznose 121 g/km (NEDC-BT), što je 13 g/km manje od prijašnjih modela (NEDC).
Ukupni uporabni troškovi smanjeni su zahvaljujući nižim troškovima održavanja tijekom životnog vijeka motora. Na primjer, servisni interval produljen je s 20.000 km na 30.000 km.
Motor je razvila Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi te je prošao 40.000 sati testiranja i simulacija. U sklopu testiranja motor je prošao 300.000 km probne vožnje u nekim od najekstremnijih uvjeta na svijetu. Koristeći snagu i resurse Alijanse, Nissan nudi sinergiju koja pomiče granice onoga što je moguće postići s benzinskim motorom. Tako proizvedena pogonska jedinica s 1,3-litrenim motorom nudi najvišu razinu performansi i udobnosti, smanjene emisije CO2te je u skladu sa standardima pouzdanosti i izdržljivosti.
Motor je razvijen u suradnji s Daimlerom koji će ga koristiti u svojim vozilima marke Mercedes-Benz. Alijansa predviđa da će proizvesti milijun primjeraka ovog motora u sljedećoj fiskalnoj godini, te da će ti motori pokretati više od 50% svih prodanih Qashqai vozila.
Prednosti 1,3-litrenog motora za kupce
Općenite prednosti (sve tri varijante pogonskih jedinica)
- poboljšane performanse u vidu boljeg odziva motora i omjera snage i okretnog momenta
- tiša vožnja uslijed smanjene potrebe za visokim brojem okretaja (koji povećavaju buku) zbog većeg okretnog momenta pri nižim okretajima
- smanjena potrošnja goriva i manje emisije CO2i čestica za veću učinkovitost zaslužan je potpuni redizajn motora u usporedbi s prijašnjim Nissanovim benzinskim motorima
- specifična područja unaprjeđenja uključuju ubrizgavanje goriva, dizajn komore za izgaranje, smanjeno trenje i optimizaciju turbopunjača
- smanjeni ukupni uporabni troškovi novi dizajn motora donosi smanjene troškove održavanja tijekom cijelog životnog vijeka motora servisni interval produljen je s 20.000 km na 30.000 km
Pogodnosti za kupca – 1,3-litreni motor, 140 KS, ručni mjenjač
(u usporedbi s 1,2-litrenim motorom od 115 KS)
veći okretni moment +50 Nm (sada 240 Nm)
veća snaga +25 KS(sada 140 KS)
smanjene emisije CO2(NEDC-BT) -8 g/km (sada 121 g/km) za model sa 17 inčnim naplatcima
poboljšana potrošnja goriva (NEDC-BT) – 0,3 l/100km (sada 5,3 l/100 km) za model sa 17 inčnim naplatcima
Pogodnosti za kupca – 1,3 litreni motor, 160 KS, ručni mjenjač
(u usporedbi sa starim 1,6 litrenim motorom 163 KS)
veći okretni moment +20 Nm (sada 260 Nm)
snaga -3 KS (sada 160 KS)
smanjene emisije CO2(NEDC-BT) -13 g/km (sada 121 g/km) za model sa 17 inčnim naplatcima
poboljšana potrošnja goriva (NEDC-BT) – 0.5 l/100km (sada 5.3 l/100 km) za model sa 17 inčnim naplatcima
Tehnologija motora u detalje
Glava cilindra
- kompaktni oblik novog motora ostavlja više prostora ispod poklopca motora te smanjuje ukupnu masu vozila
- motor se odlikuje novom „delta” glavom cilindra trokutastog oblika mlaznice su postavljene centralno radi boljeg izgaranja
- grane ispušnog sustava djelomično su integrirane u glavu cilindra radi efikasnijeg hlađenja ispušnih plinova i efikasnijeg izgaranja, posebice pri manjim brzinama motora i pri velikom opterećenju
- dodan je filtar krutih čestica za benzinske motore. filtar uništava krute čestice u ispušnim plinovima tako što ih hvata u mirkoporoznu saćastu strukturu koja se automatski regenerira u redovitim intervalima
Nanošenje zaštitnog premaza prskanjem
- po prvi puta Alijansa koristi ovu tehnološku inovaciju na motor koji pokreće serijski automobil
- koristeći plazma baklje, tanki sloj vrlo čvrstog čelika prskanjem se nanosi na klipove cilindara kako bi se povećala toplinska provodljivost prilikom izgaranja
- osim što znatno smanjuje masu motora, ova tehnika uvelike smanjuje nekontrolirane detonacije (kliktanje) unutar motora i povećava stopu kompresije, povećavajući time efikasnost
- nanošenje zaštitnog premaza prskanjem vodi do smanjenja potrošnje goriva i emisija za 1 %
Turbopunjač
- turbopunjač je sada opremljen recirkulacijskim zaštitnim ventilom (takozvani „e-waste gate“) pogonjenim motorom. taj sustav zamjenjuje pneumatske ventile starijih motora
- to znači da turbopunjač ima bolju odzivnost, pogotovo pri niskim brzinama motora
- ovaj waste gateomogućuje optimalno mapiranje rada motora bez negativnog utjecaja na vozne osobine.
Mlaznice
- mlaznice za ubrizgavanje imaju šest rupa za bolju atomizaciju goriva
- mlaznice napaja zajednički vod pod visokim pritiskom od 250 bara, u usporedbi sa starim 1,2-litrenim motorom čiji je pritisak iznosio 200 bara
Varijabilna faza otvaranja ventila s klackalicom
- upravljanje ventilima ima prstastu klackalicu s hidrauličnim vođenjem, umjesto podizačima. ove promjene pomažu smanjiti unutarnje trenje i povećavaju izdržljivost
- najveća prednost je smanjenje unutarnjeg trenja koje jamči veću izdržljivost
- motor je učinkovitiji zahvaljujući dvostrukom neovisnom upravljanju bregastom osovinom za usis i ispuh