Potpuno nova Honda CR-Z premijerno je predstavljena na sjevernoameričkom međunarodnom salonu automobila u Detroitu. Honda CR-Z je jedinstveni automobil, koji predstavlja kombinaciju čiste, efikasne, benzinsko-električne pogonske grupe sa šest stupanjskim manualnim mjenjačem i elegantnom karoserijom kupea konfiguracije 2+2. Ovaj uzbudljivi novi kupe je osmišljen da promjeni trenutnu percepciju o hibridima. Europska verzija modela CR-Z debitirat će na 80. ženevskom salonu automobila u ožujku 2010.
Vanjski izgled modela CR-Z formiran je oko koncepta ‘one motion wedge’ sa niskim prednjim dijelom i širokim stavom koji automobilu daju samouvjeren, atletski izgled. Prepoznatljive karakteristike Honda dizajna, kao što su staklo trećih vrata podijeljeno u dvije površine i aerodinamična, blago zakrivljena linija krova uspješno su kombinirane sa dizajnom uglađenog kupea.
Po prvi put, paralelni hibridni sistem male potrošnje goriva i niske emisije štetnih plinova kombiniran je sa preciznim šest stupanjskim manualnim mjenjačem. Prvi put nakon Honde Civic Ima iz 2003. koja je bila opremljena pet stupanjskim mjenjačem, novi CR-Z ujedinjuje konvencionalni manualni mjenjač sa benzinsko-električnom pogonskim sustavom, što je moguće samo zbog fleksibilnosti Hondinog paralelnog hibridnog IMA sistema.
Ručni mjenjač je u kombinaciji sa četverocilindričnim agregatom radne zapremnine 1,5 litara, koji je potpuno nov na tržištu EU i koji predstavlja ključnu komponentu jedinstvenog karaktera modela CR-Z. Kako bi se pojačala priroda agregata srednjeg kapaciteta, on je poboljšan sa dodatnih 78 Nm okretnog momenta elektromotora snage 14 KS, postavljenog između benzinskog agregata i kutije mjenjača.
Agregat radne zapremnine 1,5 litara, kombiniran je sa snagom i okretnim momentom paralelnog IMA sistema, daje ukupnu snagu od 124 KS i ima okretni moment od 174 Nm.
Elektromotor Honde CR-Z ima maksimalni okretni moment od samo 1.500 okretaja, što je neobično malo za atmosferski agregat. Udružen sa šest stupanjskim ručnim mjenjačem, agregat sa IMA asistencijom omogućava veliku fleksibilnost u okviru pojedinih stupnjeva prijenosa, daje izuzetno nisku emisiju štetnih plinova i sportsku notu zvuku ispuha.
Honda CR-Z je opremljena sistemom sa tri režima vožnje ( 3-Mode Drive System), kako bi se vozaču pružila što veća mogućnost izbora u vožnji i povećala svakodnevna primjenjivost automobila. Ova jedinstvena značajka omogućava vozaču da odabere jedan od tri režima vožnje, koje mjenjaju reakcije papučice gasa, upravljača, tajmiranje praznog hoda, kontrolu klima uređaja i nivo asistencije koji daje IMA sistem. Prilikom razvoja sistema tri režima vožnje, Honda je omogućila vozaču da izabere želi li maksimalan užitak, kontrolu ili ravnotežu između ove dvije opcije. Hondini inženjeri su željeli omogućiti korisnicima više izbora u načinu vožnje modela CR-Z, ovisno o njihovim potrebama i željama u pojedinim trenucima.
Europska verzija modela CR-Z opremljena je jedinstvenim sistemom dnevnih velikih svjetala sa osam Led dioda, koje se spuštaju donjom linijom prednjih svjetlosnih grupa.
Blago zakrivljena linija krova i oštro odsječan stražnji dio Honde CR-Z, predstavljaju odlike zajedničke za veći broj modela Honde, kako u prošlosti, tako i danas. Ovaj dizajn omogućava automobilu da siječe zrak sa minimalnim otporom, smanjujući potrošnju goriva i emisije štetnih plinova. Model CR-Z europske specifikacije ima konfiguraciju 2+2, omogućavajući vožnju odraslih putnika na manjim dionicama ili djecu na dužim putovanjima. Stražnja sjedala je moguće preklopiti jednim jednostavnim pokretom kako bi se u slučaju potrebe povećao kapacitet prtljažnog prostora.
Interijer serijskog modela razvijen je na osnovi konceptualnog modela CR-Z prikazanog na Tokio Motor Show-u 2007. Kontrolna ploča novog kupea donosi sve najvažnije kontrole blizu vozačevih ruku, kako bi se mogao što bolje koncentrirati na vožnju.
Uživanje vozača u vožnji predstavlja samu srž konstrukcije modela CR-Z i igra ključnu ulogu u stvaranju karaktera automobila. Ova platforma dijeli neke komponente sa Hondom Insight, ali međuosovinski razmak, širina i postavka su karakteristične isključivo za novi hibrid. Da bi se smanjila težina i povećala snaga, korišten je aluminijski MacPherson ovjes, za razliku od čeličnih koje se ugrađuju u Hondu Insight.
Međuosovinski razmak modela CR-Z kraći je za 115 mm, a ukupna dužina za 295 mm u odnosu na Hondu Insight. Ovo povećava okretnost i smanjuje težinu modela CR-Z za 44 kg u odnosu na Hondu Insight – obiteljski automobil sa petero vrata i pet sjedišta. Ovjes modela CR-Z posjeduje novu konfiguraciju hoda i opruga karakteristične za sportska kupe vozila.