Točno prije 30 godina, u veljači 1982. godine, Volvo je predstavio novi model oznake 760 GLE. Ne baš tipičan Volvo, ali i dalje pravi Volvo automobil. Zbog elegantnog i čvrstog dizajna bio je dobro prihvaćen među kupcima. A svojom je pojavom zapravo usmjerio Volvo Car korporaciju označivši njen put prema modernoj kompaniji kakva je danas. Prilikom stvaranja prvih planova za ovaj automobil 1975. godine, Volvo, ali i cijela automobilska industrija suočavali su se s brojnim poteškoćama. Naftna kriza tek je prošla, a Volvo je imao rastućih problema s kvalitetom novog Volva 240. Bilo je to teško vrijeme za švedsku kompaniju. Proizvodnja u Torslandi je bila preskupa i neisplativa, baš kao i izvoz automobila. Seriji 200 se brzo pridružila nova generacija manjih modela iz nizozemske podružnice Volvo Car BV, ali je Volvu istinski trebao novi reprezentativni model koji će pomiriti želju za prostranošću, te u isto vrijeme sigurnošću i učinkovitošću. Bilo je vrlo teško predvidjeti zahtjeve automobilskih kupaca tijekom turbulentnih 80-tih godina prošlog stoljeća.
Volvo 760 nastao je u vrijeme kada su se uvjeti poslovanja mijenjali na dnevnoj bazi, a i unutar same kompanije stvorila su se različita mišljenja oko nastanka ovog automobila. U to vrijeme nije bilo Interneta koji bi poslužio za širenje vidika, pa je Volvo iskoristio najbolji mogući alat toga vremena – podrobne analize globalnog tržišta i zahtjeva kupaca. Odlučeno je da pouzdanost, učinkovitost, trajnost, jednostavnost održavanja, niska razina buke, dizajn i performanse upravo ovim redoslijedom budu smjernice razvoja novog automobila. Također je odlučeno da se koristi robusni stražnji pogon, kao i to da međuosovinski razmak bude 10 cm duži od onog kod modela 240. Istinu govoreći, Volvo 760 bio je nešto kraći od modela 240, ali je imao istu širinu, a bio je i 100 kg lakši. Zbog smanjenja troškova tehnička podloga je, uz blage modifikacije, bila preuzeta od modela serije 200. Vanjski dizajn je naravno bio potpuno nov. Projekt kodne oznake P31 bio je predmet stalnih promjena. Tehničke su specifikacije i dizajn finalizirani u posljednjem trenutku. Odabir pravog dizajna i tehničkog sadržaja bio je toliko težak, koliko i bitan. Iako je predstavljanje planirano za 1980. godinu, sve se odgodilo za godinu poslije.
Oko dizajna Volva 760 bilo je mnogo polemika unutar samog Volva. Mnogi su željeli klasični sedan, a neki su zagovarali hatchback izvedbu. No, konačnu je riječ dao financijski odjel koji je tražio automobil jednostavnih ravnih linija i oštrih kutova, a sve u cilju što manjih proizvodnih troškova. Konceptni VCC (Volvo Concept Car) dao je nagovještaj konačnog izgleda. Na kraju je 760 bio prava kocka u pokretu, što je utjecalo na vrhunsku prostranost, a automobilu dalo prepoznatljiv nastup i jedinstven karakter. Ta se odluka pokazala ispravnom jer je u moru zaobljenih i zaoštrenih automobila kockasti 760 bio izuzetno markantna pojava. Posebna je pozornost bila posvećena pouzdanosti, pa su prvi prototipovi prošli opsežna testiranja u ekstremnim uvjetima eksploatacije, prešavši 3.200.000 testnih kilometara. Planovi za predstavljanje Volva 760 na Sajmu automobila u Frankfurtu 1981. godine morali su biti odgođeni, pa je automobil konačno predstavljen u veljači 1982. godine. Volvo 760 je bio elegantan, ugodan za vožnju i udoban automobil dostupan s tri motora; 2.3 litarskim četverocilindarskim turbobenzincem, 2.8 litarskim V6 benzincem, te 2.4 litarskim rednim šestocilindarskim dizelašem s polica Volkswagena. S ovim je motorom Volvo 760 bio svojedobno najbrži dizelski automobil na svijetu.
U Švedskoj je novi 760 GLE s cijenom od 99.800 SEK bio tik ispod psihološke granice od 100.000 SEK, a za taj je novac kupac dobijao bogato opremljen automobil s V6 motorom, automatskim mjenjačem, klima uređajem, servo upravljanjem i krovnim otvorom. Ne čudi što je prodaja krenula odlično. Volvo 760 je postao produkcijska i financijska prekretnica za Volvo Car korporaciju, te je stvorio bazu za nastavak uspješnog poslovanja kompanije. Bez Volva 760 ne bi bilo Volva 850, a bez Volva 850 ne bi bilo Volva S80 i tako dalje. Ipak, iza svega je stajala i ogromna investicija od 3,5 milijardi SEK. No cilj je bio zadržati prodajne rezultate tijekom 80-tih godina i ući u 90-te godine, što je i postignuto. Posljednji automobil s korijenima Volva 760 bio je Volvo V90, čija je proizvodnja obustavljena 1998. godine. Sve u svemu – Volvo 760 proizveden je u 221.309 primjeraka (1.230.704 uključujući Volvo 740) prije nego je 1990. godine zamijenjen modelom 960. Do tada se Volvo 760 dokazao kao tvorac profita i graditelj imidža Volva.