Predstavljamo

VW Multivan 6.1

Najnovija verzija ikone: svjetska premijera digitaliziranog Multivana 6.1

  • velik update: Multivan 6.1 s novim spektrom inovativno umreženih sustava potpore i infotainment sustava
  • veća sigurnost: elektromehanički servoupravljač omogućuje primjenu novih sustava potpore
  • uvijek dostupan: webradio, streaming i nove online usluge zahvaljujući infotainmentu s integriranom eSIM karticom
  • nova matrica sučelja: digitalni instrumenti i infotainment s mogućnošću personalizacije
  • 2.0 TDI motor s čak 199 KS jednako je dostupan kao i potpuno električne varijante s dosegom većim od 400 km

On je ikona među gospodarskim vozilima: Bulli, Transporter, Caravelle, Multivan i California. Redom najprodavaniji modeli. Tijekom šest generacija – od modela T1 do modela T6 – proizvođač Volkswagen gospodarska vozila prodao je gotovo dvanaest milijuna primjeraka diljem svijeta. Sada je serija modela dobila velik update.

Proizvođač Volkswagen gospodarska vozila uvijek je iznova osmišljavao, unapređivao, precizirao i poboljšavao uzor europskih transportera, jednovolumena i vozila za kampiranje. Tako je bilo i ovaj put: kako bi integrirao novi spektar sustava potpore i infotainment sustava, razvojni je tim duboko zaronio u tehnologiju. Dr. Thomas Sedran, predsjednik uprave društva Volkswagen gospodarska vozila: „Novi T6.1 je automobil za sadašnjost. Uzeli smo pouzdano vozilo te smo sustave potpore, infotainment sustave i povezivost uskladili s najnovijim stanjem tehnologije.“

Nova potpora kod bočnog vjetra dio je serijske opreme modela T6.1

„Hidraulični servoupravljač modela T6 ustupio je mjesto u modelu T6.1 elektromehaničkom upravljaču koji se može aktivno navoditi. To mijenja sve jer on omogućuje pristup novim sustavima potpore, kaže Alexander Hitzinger, član uprave za područje Tehničkog razvoja. Hitzinger nadalje kaže: „S modelom T6.1 htjeli smo postaviti nova mjerila u pogledu sigurnosti vozila i udobnosti. Posebno nam je bila važna stabilnost u vožnji. A u tom smo području ostvarili značajan napredak.“U nove sustave potpore ubraja se potpora kod bočnog vjetra koja dolazi u sklopu serijske opreme kod svih modela T6.1: ona automatski stabilizira Bulli čim bočni vjetar preraste u oluju. Osjetno povećanje sigurnosti.

Novi sustavi potpore automatski upravljaju i koče

Još jedan novitet u vozilu zahvaljujući elektromehaničkom servoupravljaču: potpora zadržavanja vozila na voznom traku „Lane Assist“. Ona pomoću kamere registrira uzdužne oznake na kolniku i automatski zadržava T6.1 na njegovom voznom traku. Ulazak i izlazak iz parkirnog mjesta od sada će pojednostaviti „Park Assist“. Kada se ovaj sustav aktivira, model T6.1 automatski će ući i izaći iz parkirnog mjesta; vozač mora još samo pritisnuti papučicu gasa i kočnicu. Kako bi vam tijekom manualnog manevriranja sve pošlo za rukom, zaštita bočnih strana iz Craftera prilagođena je modelu T6.1. Ona smanjuje rizik od oštećenja pomoću ultrazvučnih senzora raspoređenih oko vozila. Od sudara tijekom vožnje unatrag zaštitit će vas potpora izlaska iz parkirnog mjesta; ovaj sustav upozorava na vozila koja se pod kutom od 90 stupnjeva približavaju iza vlastitog vozila. Ako vozač ne reagira, sustav će se aktivirati putem regulacije kočenja.

„Trailer Assist“ pojednostavljuje manevriranje prikolicom

Svi modeli serije predodređeni su da budu vučna vozila. Ovisno o pogonu maksimalno opterećenje prikolice seže sve do 2.500 kg. Manevriranje prikolicom od sada će biti jednostavnije zahvaljujući sustavu „Trailer Assist“ koji je poznat iz Craftera. On umjesto vozača preuzima komplicirano razmišljanje da se tijekom manevriranja spregom unatrag kolo upravljača mora zakrenuti ulijevo kako bi prikolica skrenula udesno. Pomoću regulatora električnog namještanja vanjskog zrcala – koji ovdje postaje joystick – i prikaza u cockpitu vozač jednostavno namješta kut pod kojim će se prikolica kretati unatrag. Nakon toga T6.1 preuzima upravljanje. Sustav „Trailer Assist“ predstavlja fuziju sustava „Park Assist“, elektromehaničkog servoupravljača i kamere za vožnju unatrag „Rear View“ (registrira kut zakretanja ruda prikolice). Spektar novih sustava upotpunjuje sustav prepoznavanja prometnih znakova putem prednje kamere.

Digitalizirana unutrašnjost s novom instrumentnom pločom

Instrumentna ploča modela T6.1 dobila je nov oblik. Albert Kirzinger, glavni dizajner društva Volkswagen gospodarska vozila: „Zahtjeve radnog mjesta vozača dosljedno smo prilagodili digitalnom svijetu.“ Tako je tim okupljen oko Kirzingera stvorio preduvjete za integraciju sustava „Digital Cockpit“ (potpuno digitalni instrumenti) i treće generacije modularnog infotainment sustava (MIB3) u model T6.1. Fuzijom sustava „Digital Cockpit“ i MIB3 nastaje novi, digitalni izgled zaslona prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje u istom vidnom polju.

„Digital Cockpit“ veličine 10,25“

10,25“ „Digital Cockpit“ modela T6.1 postavlja nova mjerila. U modelu Multivan Highline čini dio serijske opreme. Grafički prikazi kontrastnog zaslona oblikovani su jasno i kvalitetno. Vozač može birati između različitih konfiguracija zaslona, i to preko tipke „View“ u višenamjenskom kolu upravljača. Konfiguracija 1: brojač okretaja i brzinomjer interaktivno se prikazuju u okruglim instrumentima. U sredini zaslona prikazuje se razina koja se može individualno odabrati – primjerice telefonski imenik smartphonea. U kombinaciji s vrhunskim infotainment sustavom moguće je osim toga otvoriti navigacijsku kartu u sredini između dvaju brojčanika. Konfiguracija 2: ovdje je na raspolaganju digitalni prikaz bez brojčanika s različitim informacijskim poljima. U sredini je također integriran prikaz koji se može slobodno dodijeliti – primjerice medijateka. Klasični analogni instrumenti s višenamjenskim pokazivačem smještenim u sredini također su novodizajnirani.

Infotainment sustavi s integriranom SIM karticom

Najvažniju novu značajku opreme svih infotainment sustava predstavlja integrirana SIM kartica (eSIM). Od sustava „Composition Colour“ ona čini dio serijske opreme, a za sustav „Composition Audio“ dostupna je opcijski. S eSIM karticom otvara se novi spektar online funkcija i usluga. Primjer funkcije eCall: nakon sudara sustav automatski šalje poziciju vozila centrali za pozive u nuždi te uspostavlja audio vezu. Ako iz automobila ne uslijedi nikakav odgovor, obavijestit će se spasilačke službe. eSIM kartica k tomu čini sučelje za „Volkswagen We“ – novi svijet online usluga. 8,0“ i 9,2“ zasloni sustava MIB3 k tomu nude značajke poput internetskog radija i usluga streaminga glazbe.

Nova rješenja detalja usavršavaju radnu svakodnevicu

Proizvođač Volkswagen gospodarska vozila razvio je potpuno nove značajke posebno za radnu svakodnevicu. U njih se ubrajaju 230-V utičnica na vozačevom sjedalu i pretinac za odlaganje koji se može zaključati i koji je smješten u klupi s dva sjedala na suvozačevoj strani. Iznova je koncipirana i mogućnost utovara posebno dugačke robe koja se transportira; ona se sada može pomaknuti sve do suvozačeve klupe s dva sjedala. Time se maksimalna dužina teretnog prostora povećava s 2.450 mm na 2.800 mm odnosno s 2.900 mm na 3.300 mm (produženi međuosovinski razmak). Transporter je osim toga serijski opremljen zasebnim mehanizmom za zaključavanje teretnog prostora (za vozila s pregradnom stijenkom). Pritom se teretni prostor može zaključati neovisno o vozačevoj kabini. 1. mogućnost: zaključava se samo teretni prostor (modus „Poštar“). 2. mogućnost: zaključava se samo vozačeva kabina (modus „Servisna radionica“).

Nov dizajn prednjeg dijela vozila serije modela

Ako na svijetu postoji gospodarsko vozilo čiji se dizajn – takav kakav jest – smatra savršenim, onda je to dizajn modela T6. A to nije sve: za brojne obožavatelje ovog svestranog talenta dizajn je odavno postigao kultni status. Stoga je tim glavnog dizajnera Alberta Kirzingera svjesno dodatno izoštrio samo prednji dio vozila. Kirzinger: „T6.1 pokazuje još veću karizmu na cesti. Sada imamo vrlo velik otvor za zrak koji nam je tehnički uistinu potreban za moderne motore. Istovremeno smo uspjeli naglasiti širinu i razviti još oštriji prednji dio vozila.“Poprečna kopča iz glavnih svjetala kompaktnije konstrukcije i gornjeg dijela rešetke hladnjaka pritom je uža nego kod prethodnika. „U ovom smo području dizajnirali novu dvostruku kromiranu kopču koja se proteže cijelom širinom i koja seže sve do glavnih svjetala kao LED traka za svjetla za dnevnu vožnju. Vozilo tako pokazuje vlastitu karizmu i već se izdaleka može prepoznati kao T6.1.“Ovisno o modelu i opremi prednji se dio vozila može individualizirati dodatnim kromiranim detaljima. Iznova je odabran i spektar boja i naplataka.

Euro-6d-TEMP motori razvijaju snagu između 90 i 199 KS

Iznova je konfiguriran i program pogona. Model T6.1 s prednjim pogonom bit će u ponudi u trenutku uvođenja na tržište s izrazito učinkovitim 2,0 l turbo dizelskim motorima (2.0 TDI). Svi ovi motori ispunjavaju normu za ispušne plinove Euro-6d-TEMP-EVAP. S obzirom na to da razvija snagu od 66 kW / 90 KS novi je osnovni motor postao snažniji (prije 62 kW / 84 KS). U sljedećem višem stupnju snage 2.0 TDI motor sada razvija snagu od 81 kW / 110 KS; on zamjenjuje dosadašnje motore sa 75 kW / 102 KS i 84 kW / 114 KS. Od prethodnog modela preuzeti su 2.0 TDI motor sa 110 kW / 150 KS i 2.0 TDI biturbo motor sa 146 kW / 199 KS. TDI motor sa 150 KS može se naručiti s automatiziranim mjenjačem s dvije spojke (DSG) i pogonom na sve kotače 4MOTION (ručni ili DSG mjenjač) u sklopu dodatne opreme. Vrhunska verzija sa 199 KS serijski se isporučuje s DSG mjenjačem (opcijski s pogonom 4MOTION).

Kao rezultat suradnje s partnerom ABT model T6.1 bit će dostupan i kao vozilo s nultom stopom emisije. Sa snagom od 82 kW / 112 KS i kapacitetom akumulatora od 38,8 kWh ili 77,6 kWh mogući su dosezi veći od 400 km (Novi europski ciklus vožnje) – savršeno prilagođeno upotrebi u poslovne svrhe u urbanom svijetu.