Inovativni 1.0 TSI motor u novom modelu up! GTI proglašen je Međunarodnim motorom godine 2018. Drugim riječima, održivi, no svejedno snažni trocilindrični motor s turbopunjačem uspio je osvojiti jedan od najprestižnijih trofeja u području proizvodnje motora. Ovu mu je nagradu dodijelio međunarodni žiri koji se sastoji od vrhunskih novinara. Za ovogodišnje su izdanje stručnjaci ocjenjivali motore u 12 kategorija, a 1.0 TSI uspio je pomesti snažnu konkurenciju u svojemu razredu obujma (manji od 1,0 litre) i odnijeti pobjedu.
Volkswagen proizvodi zaista kompaktne, lagane i tehnološki vrlo napredne motore. Ovaj benzinski motor sa snagom od 115 KS prvi je svoje vrste koji će se kombinirati s četverostaznim katalizatorom i montirati u up!. Također se isporučuje s benzinskim filtrom za čestice. Sustav za naknadnu obradu ispušnih plinova u kombinaciji s inovativnim značajkama unutar motora omogućuje da pogonski sustav u modelu up! GTI bude u skladu s novom normom za ispušne plinove EU 6AG (Euro 6d-TEMP).
Detaljan pogled na motor i sustav kontrole ispušnih plinova: 1.0 TSI verzija modela up! GTI najnoviji je izdanak serije motora EA211. Nagrađeni motor s obujmom od 999 cm3sadrži turbopunjač s električnim aktivatorom sustava Wastegate, usisni kolektor s integriranim hladnjakom zraka punjenja i kolektor ispušnih plinova integriran u glavu cilindara. S tlakom od 350 bara (što je visoka vrijednost za benzinski motor) mješavina goriva ubrizgava se izravno u komore za izgaranje.
Zahvaljujući spomenutim značajkama ovaj se kompaktni, lagani motor s četiri ventila odlikuje snagom od 115 KS u području između oko 5.000 i 5.500 o/min. Od 2.000 o/min 1.0 TSI motor – koji je opremljen dvama namjestivim bregastim vratilima – prenosi snagu od 200 Nm na pogonsku osovinu. Najveći okretni moment ostaje konstantan do vrijednosti od 3.500 o/min.
Jedan od ključnih ciljeva tijekom razvoja novog TSI motora bio je osigurati najnižu moguću emisiju ispušnih plinova. To je postignuto zahvaljujući inovacijama unutar motora kao što su piezoelektrični injektor s 5 otvora, visok tlak ubrizgavanja, novorazvijeni turbopunjač, novi klipovi i inovativni sustav za naknadnu obradu ispušnih plinova. Održiv rad stoga je osiguran zahvaljujući mjerama u pogledu motora i kontrole emisije ispušnih plinova. Temeljni je element sustava za naknadnu obradu ispušnih plinova novi četverostazni katalizator s integriranim benzinskim filtrom za čestice (OPF). OPF smanjuje emisije čestica za 95 posto. Drugi trostazni katalizator u podnici jamči usklađenost s pragom koji propisuje norma EU 6AG – čak i u slučaju velikih opterećenja.
Norma za ispušne plinove EU 6AG (Euro 6d-TEMP) uključuje mjerenja potrošnje goriva u skladu s novim, realističnim ispitnim postupkom za osobna i laka gospodarska vozila (WLTP) te ispitnim postupkom za realne emisije ispušnih plinova (RDE). Mjerenja su provedena na dinamometru te u stvarnim uvjetima cestovne vožnje.