Vozili smo

Abarth modeli stigli na naše tržište

 

Autocommerce Hrvatska, generalni uvoznik FCA (Fiat Chrysler Automobiles) za Republiku Hrvatsku u najavljenoj ekspanziji modela predstavio je i službeno marku Abarth. Premda su i do sada ovi modeli bili dostupni kupcima sada je ponuda cjelokupna. Mjesec ‘škorpiona’ odabran je u skladu s logotipom Abartha, znamenitim škorpionom.

Stariji čitatelji zasigurno se sjećaju modela Abartha iz sedamdesetih godina kada je predstavljao pojam sportskog automobila i bio predmet žudnje mnogim vozačima. Poznati su bili i elementi ‘tuninga’ sa znakom škorpiona koji su naknadno bili ugrađivani prvenstvenu u modele Zastave 750 (Fićo). Abarth je osnovao Carlo Abarth 1949. godine s ciljem razvoja sportskog automobila, a suradnja s Fiatom počinje 1952. godine. Abarth postaje dijelom Fiata 1971. godine kada u potpunosti prelazi u njegovo vlasništvo.

Novi model Abartha temelji se na već dobro poznatom, reinkarniranom modelu 500 i ima oznaku 595, pod kojom je lansiran na tržište. Dostupan je u dvije karoserijske inačice (kompakt ili kabriolet) i tri razine snage: 595 (145 KS), 595 Turismo (165 KS) i 595 Competizione (180 KS).

Motor i mjenjač

Pogonski agregat u sva tri modela je u osnovi jednak. Radi se o poznatom agregatu FCA grupacije obujma 1,4 litre s turbo punjačem. Prva izvedba razvija snagu od 145 KS i okretni moment od 206 Nm, a druga 165 KS i 230 Nm. Nadalje, druga izvedba opremljena je Garrett turbinom. S druge strane, izvedba 595 Competizione sa snagom od 180 KS predstavlja automobil za vozače koji žude za trkaćim adrenalinom u smislu performansi i tehničkih značajki (ubrzanje od 0-100 km/h za 6,7 sekundi). Standardno, sve izvedbe 1.4 T-Jet motora opremljene su s mehaničkim pet-stupanjskim mjenjačem, ali se mogu opremiti s Abarthovim robotiziranim mjenjačem s polugama na upravljaču.

Abarth D.A.M.

Novi Abarth 595 jedini je automobil u svom segmentu u koji se ugrađuje ekskluzivni mehanički diferencijal ograničenog proklizavanja koji osigurava adekvatni prijenos okretnog momenta između prednjih kotača u slučaju da bilo koji izgubi dobar kontakt s podlogom.

Kočnice, ovjes i Sport tipka

Standardni dio opreme u izvedbama 595 Turismo i 595 Competizione su Koni FSD (Frequency Selective Damping) stražnji amortizeri koji optimiziraju iskustvo vožnje i sigurnost, poboljšavanjem držanja ceste, upravljanje i stabilnost. Također, top izvedba uključuje Brembo sustav kočenja s fiksnim monoblok aluminijskim čeljustima s četiri klipa – standardno crvene ili opcijski sive, crne ili žute boje. Novi Abarth 595 također uključuje Sport tipku za promjenu različitih parametara automobila: najvećeg okretnog momenta, servo upravljača, papučice gasa, a i TFT ploča s instrumentima se prebacuje u trkačku konfiguraciju.

Izgled

Abarth 595 je u potpunosti redizajniran s većim usisnikom  zraka sprijeda (povećava kapacitet hlađenja za 18%), stražnjim difuzorom te brojnim specifičnim elementima. Abarth 595 je dostupan u čak 15 boja karoserije – uključujući pastelne, metalik i troslojne lakove i pet izvedbi u dva tona boje.

Novi Abarth 595 nov je i u unutrašnjosti. Novi materijali, kao što su Alcantara i karbonska vlakna ističu sportski karakter ovog modela. Nadalje, u svim izvedbama dostupne su nove presvlake. Nov je i ‘podrezani’ upravljač s oznakom ”12 sati” projektiran da osigura učinkovitu sportsku vožnju.

Informacije i zabava

Sve izvedbe opremljene su s Uconnect 5” Radio sustavom s dodirnim zaslonom i Uconnect Live uslugama kao dijelom standardne opreme. Po prvi put u ovom modelu pojavljuje se Uconnect 7” HD sustav koji uključuje zaslon visoke razlučivosti, navigaciju, DAB digitalni radio prijemnik te Abarth Telemetryun funkcijom za mjerenje i snimanje voznih performansi na unaprijed snimljenim stazama. Apple CarPlay i Google Android Auto su najbolje aplikacije za preslikavanje funkcija pametnog telefona također su dostupne u Uconnect 7” sustavu. Za profinjen i snažan audio sustav zadužen je BeatsAudio sustav sa sedam zvučnika, koji će osvojiti i najzahtjevnije ljubitelje glazbe, mada najbolja glazba Abartha dolazi iz njegova srca, 1,4 litrenog turbo motora te Record Monza ispušnog sustava.

Abarth 595 – cijene u Hrvatskoj

595 595 Turismo 595 Competizione
152.876 188.182 213.048
(164.963) (204.644) (233.624)

*cijene u zagradama odnose se na Cabrio modele Abartha 595

img_2603 img_2608 img_2614 img_2619 img_2617 Wine_Bar_Bersano_Sol_1_a 160607_abarth_595_13 160511_abarth_new_abarth_595_02 160511_abarth_new_abarth_595_01 160607_abarth_595_21 160607_abarth_595_20 160607_abarth_595_19 160607_abarth_595_17 131111_ab_abarth-record-monza-exhaust49 img_2611 img_2610