Galerija Objava tjedna Povijest Predstavljamo Vijesti

Alpine se vraća!

Dašak svježine na tržištu premium sportskih automobila

Alpine danas otkriva svoj konceptni automobil Alpine Vision. Taj coupé s dva sjedala i motorom smještenim u sredini spoj je elegancije, okretnosti i autentičnosti, što ga čini pravim Alpineom. Alpine Vision najavljuje dizajn i performanse serijskog sportskog automobila koji će biti predstavljen do kraja godine. Prodaja nadolazećeg modela, koji će se proizvoditi u Dieppeu u Francuskoj, počinje 2017. prvo u Europi, a zatim i u ostatku svijeta. Za mjesto svojeg povratka Alpine je odabrao ceste na kojima se vozi reli Monte-Carlo, posebice legendarnu dionicu Col de Turini, na kojima je Alpine ostvario svoje najveće uspjehe. Alpine se vraća automobilom koji će se svidjeti zaljubljenicima i onima koji cijene vrhunski dizajn kako bi ponudio nešto posve novo u segmentu premium sportskih automobila.

Ime Alpine odabrao sam jer me podsjećalo na užitak vožnje planinskim cestama. Najviše sam se zabavljao u vožnji Alpama svojim 4CV-om s pet brzina. Upravo sam taj oblik strastvenog doživljaja vožnje želio prenijeti na kupce dok su za upravljačem mojeg automobila. Alpine je ime koje govori samo za sebe.”  – Jean Rédélé, osnivač marke Alpine

Alpine se vraća korijenima te je za mjesto svojeg povratka odabrao ceste kojima se vozi reli Monte-Carlo u južnim francuskim Alpama. Te planine – prema kojima je marka i dobila ime – bile su nadahnuće za dizajn konceptnog automobila Alpine Vision. Užitak posjedovanja i vožnje automobila marke Alpine oduvijek se temeljio na činjenici da Alpine nastoji ispuniti sve zahtjeve. Alpine Vision sportski je coupé s dva sjedala i motorom smještenim u sredini koji ima sve odlike automobila marke Alpine spojene u suvremenoj cjelini. Već sam izgled nagoviješta što vozači mogu očekivati za njegovim upravljačem:

–        uzbuđenje i užitak vožnje Alpinea,

–        upravljivost koju donose lagana konstrukcija i elegantan dizajn usredotočeni samo na najbitnije,

–        autentičnost sportskog automobila, nasljednika niza legendarnih Alpineovih automobila.

Alpine se obvezuje poboljšati svaki dio iskustva, a nadolazeći serijski automobil i dalje će imati sve odlike Alpineovih automobila.

Alpine Vision ispunjava sve što se očekuje od suvremenog, ekskluzivnog sportskog automobila marke Alpine. On spaja vatrenu narav proizašlu iz trkaćih staza s Alpineovom legendarnom stručnošću i francuskim duhom koji prožima svaki detalj. Alpine Vision namijenjen je zaljubljenicima i poznavateljima, a serijski će automobil zadržati više od 80% elemenata njegova dizajna.” – Antony Villain, šef odjela za dizajn, Alpine

Senzualan vanjski izgled

Alpine Vision vrhunski je sportski automobil: elegantan, lagan automobil vrhunskih performansi koji pruža nepatvorene vozačke užitke. Od niskog, profinjenog profila, zaobljenog prednjeg kraja, dva para okruglih prednjih svjetala i isklesanih bočnih linija do izbočenih stražnjih blatobrana koji se sužavaju prema stražnjem kraju i tvore izduženi rep s vodoravno postavljenim stražnjim svjetlima, ovo je čistokrvni Alpine u svakom pogledu. Alpineov logotip slova A sa strelicom istaknut je na prednjim blatobranima i bokovima automobila koje krase i suptilnije posvete legendarnom modelu A110 i ostalim klasičnim modelima. Dizajn Alpinea Vision nagoviješta performanse i izgled. Ugrađena tehnologija i njegove linije zasluženo su ponosno istaknute, a ne prikrivene. Njegovi naplatci s dijamantnom obradom nagoviještaju eleganciju i brzinu, a mišićav stražnji kraj krase usisnici zraka integrirani u stražnje blatobrane za učinkovitije hlađenje motora. Izdužena stražnja svjetla koja krasi prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku slova X i dizajn stražnjeg stakla odaju počast dizajnu koji je popularnim učinio legendarni A110. Okretnost i dinamična vozna svojstva znače da se Alpine Vision na zavojitim cestama snalazi kao riba u vodi. Te se odlike mogu pronaći i u njegovu dizajnu.

Dizajn Alpinea Vision budi želju da posjedujete i vozite automobil s karakterom. Za upravljačem se preciznost, okretnost i razigranost šasije spajaju i čine kombinaciju koja oduzima dah. Vožnja je zabavna neovisno o brzini kojom vozite. Naravno, automobil takvih eksplozivnih performansi mora se moći zauzdati, a Alpine u tom pogledu ispunjava sva očekivanja. Sprintom od 0 do 100 km/h za manje od 4,5 sekundi njegovo će fenomenalno ubrzanje ispuniti želje i najzahtjevnijih te ciljeve postavljene za nadolazeći serijski model. Četverocilindarski motor s turbopunjačem snagu isporučuje uz zavodljiv zvuk, a zahvaljujući konstrukciji male mase, svaki kilovat energije i svaki njutn metar okretnog momenta iskorišteni su u potpunosti. Užitak i performanse upotpunjuju i snažne kočnice. Alpine Vision njeguje blizak odnos vozača, automobila i okoline. Izravnost i intenzitet tog trostranog odnosa rezultiraju užitkom koji se oduvijek povezuje s vožnjom automobila marke Alpine.

Unutrašnjost koja nagoviješta užitak vožnje

Alpine Vision ispunjava sve kriterije sportske vožnje i sadržava sve elemente koje povezujemo s francuskim sportskim automobilima. Predmet je strasti i doživljaj za sva osjetila – automobil koji stvara intenzivne vozačke užitke, posebice na zavojitim cestama – i odlikuje se bezvremenskim dizajnom i jedinstvenim karakterom. No, željeli smo dodati i jedan ključni sastojak: uglađenost. Ona se jasno vidi u dizajnu, upotrijebljenim materijalima i ozračju u unutrašnjosti – a svi se oni ističu nenadmašnom pozornosti posvećenoj detaljima.” – Laurent Negroni – Dizajner unutrašnjosti, Alpine Vision

Čim otvorite vrata znate što vas očekuje. Prvo što vidite aluminijski je prag – u kojem su ugravirana imena dizajnera automobila – koji vozača poziva da uđe u ovu jedinstvenu kreaciju. Unutrašnjost se ističe snažnim kontrastom materijala i boja. Posebno osmišljeni detalji u opreci su s neobrađenim materijalima. Vizualni dojam prati i taktilni doživljaj. Jasno je vidljiva ravnoteža između suvremenog i odavanja počasti naslijeđu. Unutrašnjost ostavlja suvremeni dojam zahvaljujući materijalima kao što su koža, tkanine od mikrofibre, aluminij i ugljikova vlakna. U okruženju vrhunske tehnologije, elementi preuzeti iz svijeta utrka u potpunom su skladu s onima koji odaju počast minulim vremenima. Dokaz toga su i osvijetljene ručice vrata u kontrastu s crnim kožnatim umetcima s uzorkom istaknutim bijelim šavovima. Isto tako, školjkasta sjedala krase sigurnosni pojasevi preuzeti iz trkaćih automobila s aluminijskim kopčama. Prošivene kožnate presvlake u kombinaciji s tkaninom od mikrofibre istodobno su senzualne i tehnološke. Ispred vozača nalazi se instrumentna ploča koju čini prilagodljivi TFT zaslon ispod sjenila od ugljičnih vlakana. Dvije papučice i oslonac za noge od aluminija krasi uzorak od tri trokuta koji predstavljaju alpske vrhove. Trokraki sportski upravljač, također izrađen od aluminija, ima debeli obruč presvučen crnom kožom i ukrašen prošivima. Iza upravljača s obje strane nalaze se polugice za promjenu brzina, a na samom upravljaču nalazi se tipka „Sport”. Glavni prekidači osvijetljeni su plavom bojom karakterističnom za Alpine, kakvom su osvijetljena i središta ventilacijskih otvora. Središnju konzolu čini istaknuta aluminijska konstrukcija presvučena kožom. Nadahnuta kokpitom zrakoplova središnja konzola doima se kao da lebdi. U njoj je smješten multimedijski dodirni ekran iznad kojeg se nalazi okrugla štoperica. Tipka Start, smještena ispod zaštitnog poklopca, nadohvat je ruke i obećaje trenutnu eksploziju dojmova.

Sve je podređeno strasti

Iako se s markom Alpine tradicionalno povezuje plava boja, i bijela je obilježila mnoge značajne trenutke u njezinoj povijesti. Brojne Alpineove modele krasila je bijela boja. Posebno se ističe model A110 Berlinette u takozvanoj izvedbi Olympic s plavom ili crvenom crtom na bijeloj karoseriji. Taj se model počeo prodavati 1968. u znak proslave triju zlatnih medalja koje je te godine osvojio francuski skijaš Jean-Claude Killy na Olimpijskim igrama u Grenobleu. Osim njega, bijela boja krasila je i model A110 1300G predstavljen na Pariškom salonu automobila 1970., ali i trkaći A110 1600 S s brojem 4 koji je 1971. osvojio reli Sanremo u Italiji. Današnji Alpine Vision predstavljen je u bijeloj boji koja podsjeća na snijegom prekrivene planine i alpske vrhunce. Ona je simbol čistoće, profinjenosti, elegancije i ponovnog rođenja.

Predstavljanje Alpinea nove generacije, marke koju je Jean Rédélé pokrenuo 1955. za sobom povlači snažne osjećaje i veliku odgovornost. Svim timovima uključenim u njegov razvoj, taj projekt predstavlja jedinstvenu priliku i pravu pustolovinu. Samo ime Alpine utjelovljuje performanse i nepatvorene vozačke užitke.” – Bernard Olivier, glavni direktor, Société des Automobiles Alpine

Živa legenda

Priča o Alpineu započela je vizijom njezina osnivača, Jeana Rédéléa. Priča je to o uspjehu u automobilističkim utrkama, tehnološkim inovacijama, vrhunskom dizajnu i poslovnoj umješnosti. Isto tako, to je priča o susretima i zajedničkim iskustvima. To je epska priča koja je nedavno obilježila svoju šezdesetu godinu. Nakon što je ostvario niz pobjeda za upravljačem svojeg prerađenog Renaulta 4CV, Jean Rédélé ubrzo je prepoznao priliku da pokrene svoju vlastitu marku automobila. Uvidio je da na tržištu postoji interes za automobilom inovativna dizajna, trkaće konstrukcije, ali s mehaničkim dijelovima preuzetim iz serijskih automobila smještenim ispod privlačne karoserije male mase. Isto tehničko načelo vodilo je dizajn modela A106 i dovelo do osnivanja marke Alpine 1955.

Drugo načelo koje je razvio Jean Rédélé bilo je komercijalne prirode, nakon što je internacionalizirao svoje aktivnosti, prebacivši licence za proizvodnju u inozemstvo. Od 1955. do 1995. marka Alpine proizvela je i prodala 30.000 sportskih automobila. Iako u proteklih 20 godina nije bila prisutna na tržištu, ostala je aktivna. Aktivnosti zaljubljenika u marku Alpine, entuzijazam klubova navijača i sudjelovanje privatnih momčadi u nizu automobilističkih utrka svjedoče trajnoj privlačnosti marke. Svi su oni Alpine održali na životu i njegovali san koji se činio neispunjivim, san o povratku koji je sada postao stvarnost.

Krajem 2012. grupa Renault najavila je svoju namjeru o ponovnom pokretanju marke Alpine s krajnjim ciljem da Alpineovi modeli jednoga dana ponovno izađu na cestu – bio je to san koji će se uskoro ispuniti. Došao je trenutak da se dokaže kako ova legendarna marka ponovno može zauzeti jedinstveno mjesto na tržištu. Tri godine poslije Alpine je spreman. Ima pravu viziju dizajna, vrijednosti, poslovni plan i međunarodne ambicije. Alpine se vraća modelom Vision, konceptom koji najavljuje serijski sportski automobil koji će zadržati 80 % elemenata konceptnog automobila. Serijska će inačica biti predstavljena do kraja 2016., prije no što 2017. krene u napad na tržište premium sportskih automobila. Prognoza za 50% rasta u segmentu premium sportskih automobila do 2020. Segment premium sportskih automobila (sportski coupéi i roadsteri) trenutačno bilježi 200.000 prodanih vozila godišnje na globalnoj razini. Ti automobili – čija je glavna namjena užitak vožnje – ističu se svojim performansama, karakterom i prestižem koji se povezuje s proizvođačima takvih automobila. Takvi automobili imaju značajnu ulogu u poboljšanju imidža i profitabilnosti marke. Oni se odlikuju naprednim tehnologijama i stručnošću izrade kako bi se ispunila očekivanja najzahtjevnijih kupaca koji žele samo najbolje. Geografski, Sjeverna Amerika čini 40% tržišta premium sportskih coupéa i roadstera, Europa 35%, Azija 15%, a ostatak svijeta drži preostalih 10%. U Europi 30% kupaca živi u Njemačkoj, 30% u Ujedinjenom Kraljevstvu, a 7% u Francuskoj. Istodobno, najveći udjel sportskih automobila u odnosu na veličinu tržišta može se pronaći u zemljama kao što su Švicarska, Belgija i Austrija. Prognozira se rast tog tržišta za 50% do 2020., prvo jer je riječ o tržištu koje pokreće ponuda koja je osjetljiva na promjene i dolazak novih modela – čak i na najzrelijim tržištima – a drugo jer se očekuje povećanje potražnje na većini rastućih tržišta. U proteklih deset godina, potražnja je sve proizvođače natjerala da preciznije odrede svoj dio tržišta.

Alpineov je plan ispuniti zahtjeve kupaca koji žele spojiti nenadmašno vozačko iskustvo s luksuznim izgledom i elegancijom. Kupci kojima se obraćamo posebno cijene povijest i kulturu marke. Alpine će im ponuditi jedinstvenu, pravu alternativu koja će ispuniti njihove želje.” – Eric Reymann – Direktor planiranja proizvoda, Alpine

U ovom segmentu tržišta modeli specijaliziranih proizvođača bore se za kupce s proizvođačima koji automobile proizvode u velikim serijama. Alpine tržištu želi ponuditi nešto posve novo stvaranjem alternativne ponude prema dvama kriterijima o kojima taj segment ovisi: performansama i karakteru.

Alpine se uz bogato trkaće naslijeđe oslanja na vrijednosti, jednostavna načela i suvremen pogled na svijet koje je utemeljio njegov osnivač.

–        Tehnički: manja masa i okretnost imaju prednost pred sirovom snagom.

–        Vizualno: osim snažnih performansi, automobili moraju biti i lijepi. Elegancija, domišljatost, pa čak i instinkt čine snažnu kombinaciju.

–        Na ljudskoj razini: vjera u vozačeve sposobnosti iznimno je važna. Alpine je obitelj koja okuplja suradnike, inženjere i vozače te mehaničare koji slobodno razmjenjuju svoja znanja i stručnost kako bi ostvarili rezultate koji uvijek iznova nadmašuju očekivanja.

–        Na natjecateljskoj razini: poput priče o Davidu i Golijatu, želja za odmjeravanje snage s najboljima snažan je poticaj za marku Alpine.

–        Komercijalno: Dok je bio prisutan na međunarodnom tržištu Alpine je predstavljao Francusku, ponajviše u svojim sportskim i industrijskim uspjesima. Od najranijih dana nije se ustručavao biti ambiciozan i širiti se na globalnoj razini, a istodobno zadržati blizak i izravan odnos sa svojim kupcima.

Te iste vrijednosti i danas nadahnjuju Alpineove radnike koji razvijaju nadolazeći serijski automobil. Prvi novi Alpine ima nekoliko ciljeva: od ispunjenja očekivanja zaljubljenika te onih koji cijene ljepotu automobila i čekaju njegov dolazak preko stvaranja vlastite tržišne niše u zahtjevnom tržišnom segmentu jedinstvenim dizajnom do osvajanja kupaca na pet kontinenata.

Kako bi oživjela marku Alpine, konstruirala prvi model i sastavila plan za međunarodni uspjeh grupa Renault oslonila se na ono najbolje što može ponuditi. Alpine, sada već mjesecima predan toj novoj pustolovini, djeluje kao prilagodljiva i neovisna organizacija, uz istodobnu punu potporu grupe Renault.

Alpineu je na raspolaganju i iskustvo grupe Renault u razvoju motora, šasije i automobila. Iskustvo tehničkih „čarobnjaka” odjela Renault Sport i njegovih inženjera koji trenutačno rade na najnovijem bolidu Formule 1, kao i iskustvo svih odjela grupe Renault, iskorišteni su u dizajnu Alpineovih jedinstvenih modela. Naposljetku, u počast Alpineovim korijenima, Alpineov novi serijski automobil proizvodit će se u osuvremenjenoj tvornici u Dieppeu. Tvornica u Normandiji, koja će funkcionirati kao posebna radionica, moći će se osloniti i na mrežu dobavljača odabranih na temelju iskustva i stručnosti u području vrhunske tehnologije i u premium segmentu.

Krajem 2016. otkrit ćemo Alpineov novi serijski automobil. Prodaja ovog Berlinettea za 21. stoljeće počinje u drugom kvartalu 2017. na pet kontinenata. Jedva čekam!” – Arnaud Delebecque – Direktor marketinga marke Alpine na globalnoj

Alpine u brojkama (1955. do 1995.) 

A106 251 1955.-1960.
A108 236 1960.-1962.
GT4 112 1963.-1965.
A110 7.579 1961.-1977.
A310 (4 cilindra) 2.340 1971.-1976.
A310 V6 9.276 1976.-1984.
GTA 1.509 1984.-1989.
GTA Turbo 4.545 1985.-1990.
A610 818 1990.-1995.
Ukupno 26.666  

 

Serijski automobili proizvedeni pod licencom izvan Francuske

Brazil (Interlagos) 822 1962.-1966.
Španjolska (Fasa) 1.904 1963.-1978.
Meksiko (Dinalpin) 693 1964.-1972.
Bugarska (Bulgaralpine) 35 1967.-1970.
Ukupno 3.454  

IN STUDIO

IN STUDIO

IN STUDIO

IN STUDIO

IN STUDIO

WITH ALPINE A110

DASHBOARD

ALPINE CELEBRATION