Francuski adut za grad, u osnovnoj verziji, sa štedljivim 3-cilindarskim benzincem te dobrom cijenom, poželjan je izbor…
Citroënov predstavnik ‘B’ segmenta u trećoj je generaciji predstavljen prije dvije godine. Sada smo ga isprobali u benzinskoj verziji sa živahnih i štedljivih 82 KS, te u osnovnoj verziji Live, s dodatnim klima uređajem i lijepom sivom bojom… Sve ‘zapakirano’ u povoljnu akcijsku cijenu od 92.900 kn. Konačno, to je verzija prilagođena potrebama prosječnog kupca. Ni više, ni manje od toga. U nižoj se klasi ne treba razmetati opremom, koja ‘bilda’ cijenu, a objektivno, izvedba i ponuda ovog modela sasvim je OK. Kome trebaju LED svjetla, ručica mjenjača i volan u koži, vanjski električni i grijani retrovizor, ukrasni poklopci kotača, koji imitiraju alu felge…, birat će paket Feel.
Podvozje je solidno i ‘konkretno’, pruža dovoljno udobnosti, a i stabilnosti za ‘peglanje zavoja’. Premda su straga bubanj kočnice, zaustavni je put, pri 100 km/h, za nižu klasu, vrlo dobrih 37,5 m…
Zbilja, u unutrašnjosti pruža dojam i funkcionalnost kompakta (malo straga, za takvu ocjenu, nedostaje, kad su prednja sjedala u krajnjem položaju), ali zbilja, zbog blago uzdignutog položaja sjedala, stječe se dojam ‘ozbiljnog automobile.
Kokpit je pregledan i ergonomičan, oni koji traže ‘dlaku’ u jajetu reći će da je hod ručice mjenjača malo predug (poznata PSA-ova značajka), ali to, koliko nekima treba dati za pravo, objektivno nije problem. Šalta se lagan i dovoljno precizno. Za većinu vozača dobro…
Živahni 3-cilindrašm koji 82 KS razvija pri nevelikih 5.750 o/min dobra svojstva, poletnost i elastičnost zahvaljuje povoljnoj momentnoj karakteristici. Za atmosferski benzinac 1.2 razvija visokih 118 Nm pri niskih 2.750/min. Zbog toga je dinamičan u gradu, pruža vrlo dobar temperament na zavojitim otvorenim cestama (tu mu pomaže dobro podvozje, koje pruža sinergiju udobnosti i stabilnosti).
Zahvaljujući dobro postavljenoj krivulji momenta dobar je ritam moguć i bez čestog šaltanja. Motor se bez protivljenja, ali s malo više buke, lako zavrti brže od 6.000/min.
Potrošnja je realno oko šest litara na 100 km. Na testu smo trošili nešto više (6,3), ali u umjerenoj vožnji prosjek potrošnje lako je spustiti ispod šest litara. Uz sve to, u vožnji se stječe dojam kompaktnosti i čvrstoće, što nekad nisu bile značajke, odnosno vrline, francuskih modela niže klase. Kvaliteta materijala i završna obrada sasvim su pristojni, ali bez nepotrebnog pretjerivanja…
Francuski su inženjeri unaprijedili i upravljač s električnim servouređajem, koji više nije bezosjećajan kao u modelu prethodne generacije. C3 dobro leži i lako se kontrolira, a voznim svojstvima osjećaju kontrole i sigurnosti pomažu snažne kočnice.
Ovo nije premium klasa i sve je na svom mjestu. Funkcionalnost, dobra i za pet osoba, povećava i prtljažnik od 300 do 922 litara. Dakle, aktualni C3 je sasvim korektan obiteljski automobil, s motorizacijom koja pruža najbolji komplet potrebnih vrlina.
Tehnički podaci: Citroën C3 Live PureTech 82
obujam | 1.199 ccm |
snaga | 82 KS pri 5.750 o/min |
moment | 118 Nm pri 1.750 o/min |
mjenjač | ručni, 5 |
masa | 980 kg |
prosječna potrošnja | 5,7 / 4,1 / 4,2 l/100 km |
CO2 | 96 g/km |
obujam prtljažnika | 300 – 922 l |
spremnik goriva | 45 l |
dimenzije (d x š x v) | 3.996 x 1.829 x 1.474 mm |
najveća brzina | 168 km/h |
ubrzanje 0-100 km/h | 13 s |
gume | 185/65 R15 |
cijena osnovnog modela | 89.900 kn |
cijena testiranog modela | 92.900 kn |















