Predstavljamo

Dolazi novi Z

Pogled u budućnost nadahnut prošlošću

Da, dolazi s ručnim mjenjačem

Nissan je predstavio Z Proto, automobil kojim potvrđuje dolazak nove generacije legendarnog sportskog automobila serije Z. Predstavljen u Nissanovom paviljonu u Yokohami na virtualnom događanju emitiranom diljem svijeta, prototip se odlikuje novim dizajnom iznutra i izvana te V6 motorom s dva turbopunjača i ručnim mjenjačem.

Nissan Z Proto, prvi put najavljen u svibnju u videu naziva „Nissan A-Z”, odaje počast 50-godišnjem nasljeđu serije Z. Istovremeno je potpuno moderan sportski automobil. „Z je čistokrvni sportski automobil koji utjelovljuje duh Nissana”, izjavio je Makoto Uchida, glavni direktor Nissana. „Riječ je o ključnom modelu našeg transformacijskog plana Nissan NEXT i dokazu da smo spremni učiniti ono što se drugi ne usude, od A do Z. I sâm sam ljubitelj serije Z, zato sam posebno uzbuđen što mogu potvrditi da sljedeći Z dolazi ubrzo.”Globalna zajednica mlađih i starijih obožavatelja prisustvovala je virtualnom predstavljanju. Događaju su se priključili članovi Z Cluba u Japanu, sudionici konvencije ZCON u Nashvilleu, u Tennesseeju, i entuzijasti iz cijelog svijeta.

Vanjski izgled: spoj prošlosti i budućnosti

Za skice i razvoj zaslužan je dizajnerski tim u Japanu. Z Proto krasi svjež, privlačan dizajn karoserije sa siluetom koja odaje počast originalnom modelu. Obojen je u biserno žutu boju, boji koja je bila posebno popularna među kupcima prve generacije serije Z (S30) i modela 300ZX (Z32), s crnim krovom. „Spajanje retro teme s temom koja nagoviješta budućnost bio je velik izazov”, izjavio je Alfonso Albaisa, šef dizajna u Nissanu. „Naši su dizajneri izradili bezbrojne studije i nacrte dok smo istraživali svaku generaciju i utvrđivali što ih je činilo tako uspješnima,” rekao je Albaisa. „Naposljetku, odlučili smo da bi Z Proto trebao povezati desetljeća, uključujući i ona koja su tek pred nama.” Oblik poklopca motora i nakošena LED svjetla u obliku suze nepogrešivi su elementi originalnog Z-a. Dimenzije pravokutnog usisnika zraka slične su aktualnom modelu, uz dodatak ovalnih krilca koja mu daju moderniji izgled. Taj oblik istovremeno odiše sportskim karakterom i elegancijom. „LED svjetla sastoje se od dva polukruga koji podsjećaju na 240ZG iz 70-ih, koji se prodavao samo u Japanu,” objašnjava Albaisa. „ZG ima potpuno prozirne kupole leća iznad kućišta farova, koji pod svjetlom izgledaju kao dva okrugla odraza iznad svakog fara. Jako nam se svidjela ta jedinstvena karakteristika, a zatim smo otkrili i da prirodno odgovara Z-ovu identitetu.” Poveznica s originalnim modelom Z najvidljivija je kad Z Proto gledate s boka. Linija krova proteže se od nosa vozila do pravokutnog stražnjeg kraja. Time je stvoren profil koji podsjeća na prvu generaciju modela Z, čiji je stražnji kraj bio malo niži od visine prednjeg odbojnika, što je Z-u dalo njegov prepoznatljiv stav. Karakteristični prijelaz sa stražnjeg bočnog stakla na niski stražnji kraj dodatno ističe taj efekt. Stražnji kraj nadahnut je svjetlima modela 300ZX (Z32) i prilagođen današnjici. LED svjetla, smještena unutar pravokutnog crnog dijela koji se proteže čitavom širinom stražnjeg kraja i obavija oko vanjskih rubova, svijetle oštrim sjajem. Bočni pragovi, prednji spojler i stražnji difuzor izrađeni od laganih ugljikovih vlakana osiguravaju okretne vozne osobine. Upečatljiv izgled modela Z Proto zaokružen je 19-inčnim aluminijskim naplatcima i dvama ispušnim cijevima.

Unutrašnjost: moderna tehnologija s retro štihom

Unutrašnjost modela Z Proto koja se obavija oko vozača i suvozača neprimjetno spaja modernu tehnologiju s retro elementima prethodnih modela Z. Tim koji je dizajnirao unutrašnjost poslušao je savjete legendarnih profesionalnih vozača, što je rezultiralo idealnim kokpitom sportskog automobila za cestu i stazu. To se prije svega vidi u instrumentima. Sve ključne informacije prikazane su na 12,3-inčnom zaslonu i organizirane tako da su vozaču vidljive na prvi pogled, kao što je crvena linija koja počinje na položaju 12 sati. Novi upravljač u obliku dubokog tanjura ima komande za brzi pristup koje ne narušavaju retro izgled. U cijeloj unutrašnjosti nalaze se žuti detalji, uključujući i šavove na instrumentnoj ploči. Sjedala imaju posebne žute umetke i gradiranu liniju koja se proteže sredinom sjedala i stvara osjećaj dubine.

Užitak sportskog automobila: uzbuđenje i dinamičnost na najvišoj razini

Originalni Z osmišljen je da približi užitak i uzbuđenje sportskog automobila najširem krugu kupaca. „Z je oduvijek imao snažne dinamične performanse pa su kupci lakoćom mogli uživati u njegovim sposobnostima i osjećati se povezaniji s automobilom”, rekao je Hiroshi Tamura, glavni proizvodni specijalist modela Z Proto. „To je karakteristika svih njegovih generacija i to nas pokreće da donosimo inovacije i rušimo konvencije.” Svaka nova generacija imala je snažniji motor od prethodne, premda Z simbolizira mnogo više od povećanja snage. „Z predstavlja ravnotežu snage i okretnosti”, nastavlja Tamura. „Riječ je o vozilu koje stvara blisku vezu s vozačem, ne samo na fizičkoj razini nego i emotivnoj, i odgovara na vozačeve poticaje.” No, nemojmo se zavaravati. Z Proto je prilično snažan. Ispod izduženog poklopca motora nalazi se snažan V6 motor s dva turbopunjača sparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Trenutačno smo u procesu usklađivanja snage s gracioznošću i kontrolom koje su definirali seriju Z tijekom posljednjih 50 godina. „Ovoga smo ljeta predstavljanjem revolucionarnog električnog vozila Ariya započeli novu eru elektrifikacije i tehnologije za autonomnu vožnju”, rekao je Uchida. „S modelom Z vozačima smo donijeli uzbuđenje čistokrvnog sportskog automobila. Više od 50 godina zajedno stvaramo legendu o modelu Z. Drago mi je što ste s nama na početku uzbudljivog novog poglavlja. Novi Z stiže.”

Specifikacije modela Z Proto
MotorV6 s dva turbopunjača
Mjenjač6-stupanjski ručni
Duljina4.382 mm
Širina1.850 mm
Visina1.310 mm
Kotači i gumeSprijeda: 255/40R19 Straga: 285/35R19