Predstavljamo

Dolazi Peugeot 308 GT

Sa 146.000 primjeraka prodanih do kraja kolovoza, Peugeot 308 i 308 SW ostvarili su velik prodajni uspjeh. Taj pozitivan rezultat ostvaren je uglavnom zahvaljujući njihovu dizajnu, kvaliteti, inovativnom i-Cockpitu i učinkovitosti, s rekordno malom potrošnjom goriva i niskom emisijom CO2. Nakon tog izvrsnog rezultata linija 308 dočekuje dvije nove dinamične inačice u kompaktnoj i karavanskoj izvedbi. One utjelovljuju Peugeotovu strategiju tržišnog pomaka naviše, što potvrđuje i osvajanje nagrade Automobil godine 2014. Za upravljačem novih inačica, bio to GT 205 s 1,6-litrenim THP motorom snage 205 KS, spojen sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem i opremljen sustavom Stop&Start, ili GT 180 sa dvolitrenim motorom BlueHDi 180 EAT6, vozači će cijeniti profinjen dizajn i izvrsne performanse tih automobila, kao i vrhunsko vozačko iskustvo te smanjenu potrošnju goriva.

308 GT sigurno će uzbuditi ljubitelje automobila.

 

Novi Peugeot 308 načinio je velik skok naprijed u pogledu tehnologije i kvalitete, što je potvrđeno i prestižnom nagradom Automobila godine 2014. Danas obitelj 308 dočekuje dvije nove dinamične verzije. 308 GT, dostupan u benzinskoj i u dizelskoj inačici, nudi vozačke užitke koji daleko nadmašuju konkurenciju. (Maxime Picat, generalni direktor marke Peugeot)

 

Peugeot 308 izvrsna je kombinacija mogućnosti. Projektom 308 GT uspjeli smo otići još dalje. GT 205 i GT 180 izrazito su dinamični automobili savršeno prilagođeni svakodnevnoj vožnji. Ovo je izvrstan automobil. (Jean-Philippe Lamy, voditelj projekta 308 GT)

 

Upečatljiv sportski dizajn

Jedinstvenost modela 308 GT vidljiva je na prvi pogled i plijeni pozornost. Prednji kraj te dinamične inačice čine prednja maska sa znakom lava i tri vodoravna profila s obiju strana znaka te LED svjetla. Za najbolju vidljivost u svim uvjetima 308 GT opremljen je vrhunskim svjetlima koja čine 62 svjetleće diode. 308 GT prepoznatljiv je i po ekskluzivnim pokazivačima smjera. Sekvencijalnim radom pokazivača smjera, od unutrašnjeg dijela prema vanjskom, naglašen je tehnološki karakter automobila. Pokazivači smjera nalaze se iznad novih usisnika koji motor opskrbljuju većom količinom zraka. 308 GT utjelovljuje aerodinamičku i dizajnersku čistoću linija. Crni retrovizori stapaju se sa zatamnjenim staklima. Vizualno proširen pragovima, 308 GT ima 18-inčne aluminijske naplatke dijamantne obrade s Michelinovim gumama Pilot Sport 3. Naplatci nazvani „Dijamant,” s krakovima s užlijebljenim utorima i graviranim motivom, dostupni su ekskluzivno uz model 308 GT. Stražnji je kraj 308 GT upadljiv ponajprije zahvaljujući lakiranom crnom difuzoru i ukrasnim dvostrukim ispušnim cijevima. Značka GT integrirana je u prednju masku, poklopac prtljažnika i prednje blatobrane. Ponuda boja obuhvaća i novu ekskluzivnu boju, plavu Magnetic. Ta boja, koja podsjeća na plavu boju koja je oduvijek krasila francuske trkaće automobile, savršeno odgovara fluidnim, dinamičnim linijama automobila i naglašava visinu podvozja, spuštenu za 7 mm sprijeda i 10 mm straga.

 

308 GT krase sve odlike modela 308, ali uz jedinstvene dizajnerske elemente. Taj je automobil namijenjen zahtjevnim ljubiteljima automobila koji traže ekskluzivnost i dinamičnost. (Philippe Houy, direktor razvoja PEUGEOT 308)

 

U unutrašnjosti je također postignuto ekskluzivno ozračje. Unutrašnjost slijedi temeljne postulate sportske unutrašnjosti: strop i gornji dijelovi nosača krova antracitne su boje, serijske presvlake u kombinaciji TEP-a i alkantare ukrašene su crvenim šavovima, a uz doplatu su dostupne i presvlake od kože Nappa. Crveni se šavovi nalaze i na armaturnoj ploči, oblogama vrata, mjenjaču i tepisima. Mehanička je dimenzija ostvarena aluminijskim papučicama i pragovima od nehrđajućeg čelika. Najvažniji dio sportskog automobila, vozački položaj, idealan je zahvaljujući Peugeotovu ergonomičnom i-Cockpitu. Kompaktan upravljač presvučen perforiranom kožom sa značkom GT, jedinstven za taj model, može se podesiti po visini i dubini. U vozačevu je vidnom polju i instrumentna ploča s novim motivom šahovnice. Nakon pokretanja motora pojavljuje se pozdravna poruka ekskluzivna za model GT. Usto, veliki dodirni ekran krasi nova crveno-crna kombinacija boja, naziva Redline.

 

Iznimna dinamična svojstva

Za vrhunske vozačke užitke modela GT zaslužni su posebno podešena šasija i motori visokih performansi koji već ispunjavaju stroge propise norme Euro 6. Inženjeri su primijenili sve svoje znanje i umijeće kako bi GT s benzinskim motorom ostvario izvrstan omjer snage i mase od samo 5,85 kg/KS (171 KS/t), što je znak vozačkih užitaka i upravljivosti. Brojke govore same za sebe. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h benzinskom 308 GT potrebno je samo 7,5 sekundi.

 

Dva se motora, benzinski i dizelski, odlično snalaze u svim načinima vožnje, uglađenom ili sportskom, a postižu izvanredno niske vrijednosti emisija CO2: 103 g/km za dvolitreni Blue HDi 180 i 130 g/km za 1,6-litreni THP 205 Stop&Start. (Bernard Phulpin, tehnički direktor razvoja pogonskih jedinica)

 

Četverocilindarski 1,6-litreni motor THP 205 Stop&Start opremljen je 6-brzinskim ručnim mjenjačem kako bi najbolje iskoristio 285 Nm okretnog momenta dostupnih između 1.750 i 4.500 o/min. Takve se visoke performanse postižu uz malu emisiju CO2 i potrošnju goriva: samo 130 g/km i 5,6 l/100 km. Kako bi proizveo taj učinak, motor obujma 1.598 cm3 opremljen je: Twin-Scroll turbopunjačem za snažnije performanse i trenutne reakcije već od niskih okretaja; izravnim ubrizgavanjem goriva koje jamči optimalnu učinkovitost izgaranja; prilagodljivim podizanjem ventila pri usisu s prilagodljivom fazom otvaranja i zatvaranja ventila pri usisu i ispuhu (tehnologija VTi, Variable Valve and Timing injection); sustavom Stop&Start za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 i veću udobnost u gradskoj vožnji.

Četverocilindarski dvolitreni BlueHDi 180 nudi visoke performanse. Najveću snagu od 180 KS ostvaruje na 3.750 o/min, a najveći okretni moment od 400 Nm na 2.000 o/min. Zahvaljujući omjeru snage i mase od samo 7,3 kg/KS (136 KS/t), tom je motoru za ubrzanje od 80 do 120 km/h u petoj brzini potrebno samo 5,5 sekundi. Motor obujma 1.997 cm3 ostvaruje hvalevrijednu emisiju od samo 103 g/km i potrošnju goriva od 4,0 l/100 km zahvaljujući: sustavu ubrizgavanja goriva zajedničkim vodom treće generacije koji radi pod tlakom od 2.000 bara; novoj komori za izgaranje koja poboljšava smjesu zraka i goriva, koju dobavljaju brizgaljke sa sedam rupa; kompresijskom omjeru povećanom na 16,7:1 kako bi se poboljšala opća učinkovitost motora, motornom ulju vrlo niske viskoznosti, tip 0W15. Nadalje, opsežnim radom na pojedinostima ostvarena je ušteda mase od 7 kg. To je postignuto smanjenjem debljine stijenki kućišta i korištenjem pomoćnih sustava motora samo kad je to nužno. Tom je motoru pridodan automatski mjenjač EAT6, konstruiranim i razvijenim u suradnji s tvrtkom Aisin AW. Tehnologija Quickshift omogućuje brzo mijenjanje brzina i trenutačno prebacivanje u potrebnu nižu brzinu, umjesto sekvencijalnim redom. Učinkovitost mu je gotovo jednaka onoj ručnog mjenjača zahvaljujući smanjenom unutrašnjem trenju i upotrebi pretvarača okretnog momenta kako bi se izbjeglo proklizavanje. Tako su postignute vrijednosti emisija CO2 i potrošnje goriva usporedive s onima najboljih ručnih mjenjača.

 

Za GT smo fino ugodili sve dinamičke postavke kako bismo ostvarili savršen sklad između motora i držanja ceste. Vozač za upravljačem uživa u osebujnom automobilu koji je usto prilagodljiv i udoban. (Nicolas Pincet, direktor razvoja dinamičkih svojstava Peugeota 308)

 

Ovjes (pseudo-MacPherson sprijeda, polukruti most straga) je posebno podešen kako bi odgovarao motorima i duhu automobila. Postavke su sportske, s iznimnom stabilnošću karoserije, a istodobno zadržavaju visoku razinu udobnosti. Kako bi to postigli, inženjeri su radili na svim postavkama. Tako su zajamčili precizno upravljanje u ekstremnim voznim uvjetima i sigurno ponašanje na cesti te izbjegli neželjeno podupravljanje i preupravljanje. Tako se pasivni amortizeri s novim nazivnim vrijednostima prigušivanja/brzine trenutno se prilagođavaju načinu vožnje. Radi smanjenja buke amortizeri su opremljeni hidrauličkim graničnicima. Ovisno o inačici, prednji i stražnji ovjes ukrućeni su za 10 do 20% za iznimno brze, trenutačne reakcije. Varijabilni električni servoupravljač omogućuje gotovo instinktivno okretanje Michelinovih guma Pilot Sport 3 snažnog prianjanja. Takva razina performansi zahtjeva i učinkovit kočni sustav, lako prilagodljiv i izvrsne toplinske otpornosti. To omogućuje Boschova središnja jedinica 9CE koja kočnu silu raspoređuje između četiri diska. Sprijeda diskove promjera 330 mm i debljine 30 mm čvrsto drže plutajuća kliješta sa 60-mm klipovima. Straga su na inačici 308 GT diskovi promjera 268 mm, a na 308 GT SW 290 mm. Oba su motora opremljena sustavom ESP koji se može isključiti.

 

Ponudu modela GT čine:

GT 205 s 1,6-litrenim motorom THP 205 sa sustavom Stop&Start i 6-brzinskim ručnim mjenjačem: 130 g/km CO2 i 5,6 l/100 km za kompaktnu izvedbu, 134 g/km CO2 i 5,8 l/100 km za SW.

GT 180 s 2,0-litrenim motorom BlueHDi 180 s automatskim mjenjačem EAT6: 103 g/km CO2 i 4,0 l/100 km za kompaktnu izvedbu, 107 g/km CO2 i 4,1 l/100 km za SW

 

Iznimno vozačko iskustvo

Sjedinjen s Peugeot i-Cockpitom, vozač je, zahvaljujući osjećaju koji mu pruža upravljač i podacima prikazanim na head-up sustavu, u središtu zbivanja. Užitak povećava paket Driver Sport, serijski uz oba motora. To je oprema koja će oduševiti zaljubljenike u sportsku vožnju jer mijenja sljedeća obilježja: zvuk motora je glasniji sa izraženijom sportskom notom; instrumenti su osvijetljeni crvenom bojom; na instrumentnoj ploči prikazuju se snaga i okretni moment, tlak turbopunjača, uzdužno i poprečno ubrzanje; upravljač je čvršći i boljeg odziva; brži odaziv na pritisak papučice gasa; brži rad mjenjača EAT6; ručice mjenjača EAT6 ugrađene su na upravljač. Vozač tipkom na središnjoj konzoli može ugasiti postavke paketa Driver Sport za udobniju vožnju. Kako bi njegov karakter u potpunosti došao do izražaja, novi GT nudi mnogobrojne sustave pomoći u vožnji. Paket Driver Assistance donosi radar ugrađen u prednji kraj kojim se koriste tri sustava: aktivni regulator brzine: regulator i limitator brzine koji automatski održava i prilagođava brzinu u odnosu na vozilo ispred. Vozač može isključiti taj sustav; sustav za upozorenje na opasnost od sudara: vizualno i zvučno upozorenje vozaču da uspori kako bi izbjegao sudar; sustav za automatsko kočenje u hitnom slučaju: automatsko aktiviranje kočnica unaprijed kako bi se izbjegao sudar ili smanjila jačina udarca. Sustav praćenja mrtvog kuta aktivira svjetleće diode u retrovizorima kako bi upozorio vozača da se u mrtvom kutu nalazi vozilo. Park assist aktivan je sustav koji olakšava bočno ili okomito parkiranje.

 

308 GT zadržava sve odlike modela 308, ali zahvaljujući vrhunskim motorima i šasiji još je bolji. Naši kupci zahtijevaju najbolju kvalitetu. 308 GT to im nudi uz najbolji omjer performansi i udobnosti. (Sébastien Bernard, Istraživanje tržišta za Peugeot 308)

308GT_1406STYP002bis 308GT_1406STYP003bis 308GT_1406STYP005