Ekologija Vijesti

Fordov 1.0-litreni EcoBoost je motor godine

  • Fordov 1.0-litreni EcoBoost motor, poboljšan inovativnom tehnologijom deaktivacije cilindra, upisuje pobjedu u kategoriji motora do 150 KS na 11. međunarodnoj dodjeli nagrada za najbolji motor i pogonski sklop
  • Trocilindarski štedljivi benzinski motor s do 140 KS pokreće više od jednog od 4 Fordova vozila prodana u 2018. godini. Više od 1,6 milijuna modela s 1.0-litrenim EcoBoost motorom kupljeno je od 2012. godine.
  • Inovativni motor ključna je značajka nadolazećih Fordovih elektrificiranih pogonskih sklopova, uključujući mild hibride Fiestu i Focus; plug-in hibride Transit Custom i Tourneo Custom – putnički.

Fordov 1.0‑litreni EcoBoost motor, snažan, štedljiv i svestran, proglašen je najboljim međunarodnim motorom i pogonskim sklopom za 2019. godinu u kategoriji motora do 150 KS – na 11. dodjeli IEPOTY nagrada, gdje, od kada je 2012. plasiran na tržište, dominira. 

Sa snagom od maksimalno 140 KS ovaj kompaktni motor s malim unutarnjim gubicima pokreće više od jednog od četiri Fordova modela prodana u 2018. te više od 410.000 vozila – od kompaktne obiteljske Fieste do kombija Transit Connect.

Ford je nedavno poboljšao 1,0-litreni EcoBoost benzinski motor koji se nudi za Ford Focus i Transit Connect kako bi omogućio još manju potrošnju goriva s tehnologijama koje uključuju inovativni sustav deaktivacije cilindra, prvi puta primijenjen na trocilindričnim motorima.

Značajna poboljšanja glave motora, sustava ubrizgavanja goriva i sustava kontrole emisije, također, nadopunjuju sustav turbopunjenja EcoBoost motora, visokotlačno izravno ubrizgavanje goriva i varijabilni zarvod (Twin Independent Variable CamTiming (Ti-VCT) tehnologije. Poboljšani motor bit će dio modela koji će se predstaviti na tržištu ove godine.

“1,0-litreni EcoBoost motor nastavlja postavljati nova mjerila za kompaktne benzinske motore, čak i nakon sedam godina i jedanaest nagrada nakon prve pobjede na međunarodnoj dodjeli nagrada za najbolji motor i pogonski sklop”,rekao je Carsten Weber, Voditelj Istraživanja i naprednog inženjeringa pogonskih sklopova, Ford of Europe. “Čak i s 1,6 milijuna 1,0-litrenih EcoBoost motora koji su već na cesti još uvijek otkrivamo njihov potencijal. Novi, još ekonomičniji električni pogonski sklopovi s 1,0-litrenim EcoBoost motorom kao srcem vozila uskoro stižu na cestu.”

Žiri, koji je birao međunarodni najbolji motor i pogonski sklop godine i koji se sastoji od 70 sudaca iz 31 zemlje, dodijelio je Fordovom 1,0-litrenom EcoBoost motoru ukupno 145 bodova te je tako ovaj motor osvojio prvo mjesto u kategoriji motora do 150 KS za 26 bodova, ispred motora BMW, PSA Group, Toyota/Lexus i Volkswagen.

Nakon plasmana na tržište, 1,0-litreni EcoBoost motor pokrenuo je trend u industriji za male benzinske motore s visokim kapacitetom, tri cilindra i turbopunjenjem.

“Od pobjede 2012. godine, ovaj mali dragulj odolijeva testu vremena, dok ga većina drugih proizvođača još uvijek pokušava sustići”,rekla je Nicol Louw, Car South Africa i članica žirija za dodjelu nagrada za međunarodni najbolji motor i pogonski sklop godine.

Ford je ranije ove godine najavio da će visoko cijenjeni 1,0-litreni EcoBoost motor pružiti osnovu za snažne i „živahne“ mild hibridne pogone u novim modelima Fiesta EcoBoost hibrid i Focus EcoBoost hibrid – dodatno poboljšavajući učinkovitost potrošnje goriva te istovremeno dopunjujući Fordovu zabavu u vožnji.

Što se tiče ovih sofisticiranih elektrificiranih pogonskih sklopova, integrirani remenom pokretan starter/generator (BISG) zamjenjuje standardni alternator, omogućujući povrat i skladištenje energije punjenjem  baterije od 48 volti, koja se obično gubi tijekom kočenja i vožnje bez opterećenja  

Remenom pokretan starter/generator (BISG) djeluje i kao pogonski motor, koji koristi pohranjenu energiju kako bipovećao zakretni moment pogonskog sklopa – smanjujući količinu rada  traženog od  benzinskog motora kako bi se povećala ušteda goriva. Osim toga, integrirani remenom pokretan starter/generator (BISG) pomaže u postizanju boljih i performansi, osobito pri nižim brzinama vrtnje motora, za fleksibilnije i opipljivije iskustvo vožnje. Ublažavanjem „turbo- rupe“, integrirani remenom pokretan starter/generator (BISG) je omogućio Fordovim inženjerima da povećaju snagu 1,0-litrenog EcoBoost motora do 155 KS pomoću većeg turbopunjača.

Svestrani 1,0-litreni EcoBoost motor također će podržati Transit Custom plug-in hibrid, prvi u svojoj klasi i Tourneo Custom plug-in hibrid gospodarsko vozilo kako bi omogućio čistu električnu sposobnost vožnje bez straha u odnosu na domet vožnje.

Transit Custom plug-in hibridtrenutno je predmet testiranja u svrhu boljeg razumijevanja prednosti za okruženje i kupce u Londonu, UK, dok se daljnja testiranja uskoro planiraju provesti u valenciji, Španjolska i Kölnu, Njemačka.

Potpuna lista IEPOTY nagrada koje je osvojio Fordov 1.0-litreni EcoBoost motor:

  • Sveukupni pobjednik: 2012., 2013. i 2014.
  • Najbolji novi motor: 2012.
  • Najbolji motor u kategoriji motora ispod 1,0 litre: 2012., 2013., 2014., 2015., 2016. i 2017.
  • Pobjednik u kategoriji motor do 150 KS 2019
  • Fiesta s 1.0-litrenim EcoBoost motorom s predviđenim emisijama CO2od 105 do 109 g/km, potrošnjom goriva od 4,6 do 4,8 l/100 km
  • Focus s 1.0-litrenim EcoBoost motorom s predviđenim emisijama CO2od 107 do 110 g/km, potrošnjom goriva od 4,7 do 4,9 l/100 km
  • Transit Connect s 1.0-litrenim EcoBoost motorom s predviđenim emisijama CO2od 146 g/km, potrošnjom goriva od 6,4 l/100 km
  • Fiesta hibrid s EcoBoost motorom s predviđenim emisijama CO2od 112 g/km, potrošnjom goriva od 4,9 l/100 km
  • Focus hibrid s EcoBoost motorom s predviđenim emisijama CO2od 106 g/km, potrošnjom goriva od 4,7 l/100 km
  • Tourneo Custom plug-in hibrid s predviđenim emisijama CO2od 75 g/km, potrošnjom goriva od 3,3 l/100 km
  • Transit Custom plug-in hibrid s predviđenim emisijama CO2od 75 g/km, potrošnjom goriva od 3,3 l/100 km