Vijesti

Grupa Renault prodala je 3,9 milijuna vozila


• Prodaja grupe Renault porasla je za 3,2% pripajanjem marki Jinbei i Huasong od 1. siječnja 2018. U odnosu na 2017., prodaja grupe Renault smanjila se za 1,2% na svjetskom tržištu koje je zabilježilo ukupan pad od 0,3%.

• Prodaja u Europi bila je stabilna (+ 0,5%).

• Grupa slijedi svoj plan Drive the Future i nastavlja s rastom na međunarodnoj razini te prodaja novih automobila sad čini 50,6% ukupne prodaje (u odnosu na 49,2% 2017.), posebno zahvaljujući pripajanju marki Jinbei i Huasong.

• U segmentu električnih vozila marke Renault, prodaja se tijekom godine povećala za 37%, uz ubrzan rast u drugoj polovini godine (+ 62%). Renault je vodeći u Europi s tržišnim udjelom od 22%.

•Grupa je u segmentu lakih gospodarskih vozila porasla za 33,7% (619.229 vozila). Isključujući Jinbei i Huasong prodaja je porasla za 0,9% na 467.042 vozila.

• Grupa Renault nastojat će ostvariti novi porast prodaje 2019., uz ubrzanje prodaje u drugoj polovini godine zahvaljujući dolasku novih međunarodnih modela i novog modela Clio, najpopularnijeg modela grupe u Europi, koji će biti predstavljeni na Ženevskom salonu automobila.

Grupa Renault 2018. je zabilježila 3.884.295 prodanih vozila, što uključuje 2.532.567 (– 5,2%) vozila marke Renault i 700.798 (+ 7,0%) vozila marke Dacia. Prodaja vozila Lada porasla je za 18,7% na 398.282 registriranih novih vozila, dok se prodaja novih vozila Renault Samsung Motors smanjila za 14,9% na 84.954 vozila. Marke Jinbei i Huasong prodale su 165.603 vozila.

segmentu električnih vozila, prodaja marke Renault diljem svijeta porasla je za 36,6% tijekom godine (više od 49.600 vozila), uz ubrzanje prodaje u drugoj polovini godine (+ 62,1%). Renault je vodeći u Europi s tržišnim udjelom od 22,2%. Prodaja modela ZOE porasla je za 26,1% (39.458 vozila), a modela Kangoo Z.E. za 105,1% (8.747 vozila).

segmentu lakih gospodarskih vozila prodaja grupe porasla je za 33,7% pripajanjem marki Jinbei i Huasong. Marka Renault ostvarila je nove rekorde 2018. unatoč padu u Turskoj i Argentini, dvama važnim tržištima za taj segment.

„Prodaja grupe Renault 2018. porasla je za 3,2%, pripajanjem marki Jinbei i Huasong. Porast prodaje grupe u Rusiji, Brazilu i Africi savladao je gotovo sve gospodarske i geopolitičke nepovoljne okolnosti izvan Europe”, izjavio je Olivier Murguet, potpredsjednik odjela za prodaju i regiju grupe Renault.

Registracija novih vozila u Europi bila je stabilna (+ 0,5%) na tržištu koje je poraslo za 0,2%. Grupa je najveći rast zabilježila u B segmentu (Clio, Captur, Sandero) i kod novog modela Duster. Clio je i dalje drugo najprodavanije vozilo u Europi, a Captur najprodavaniji crossover u svojoj klasi.

Marka Dacia ostvarila je novu rekordnu prodaju u Europi s 511.622 novih registriranih vozila (+ 10,3%) i rekordni tržišni udjel od 2,9% (+ 0,3 postotna boda). Taj je porast povezan s uspjehom novog modela Duster predstavljenog početkom godine i modela Sandero.

Grupa Renault slijedi svoj plan Drive the Future šireći se na međunarodnoj razini, a prodaja novih vozila sad čini 50,6% ukupne prodaje (u odnosu na 49,2% 2017.), posebno zahvaljujući pripajanju marki Jinbei i Huasong, a unatoč padu prodaje u Turskoj i Indiji te prestanku prodaje u Iranu početkom rujna.

Rusiji, drugoj najvećoj zemlji zastupljenoj u prodaji grupe prema broju prodanih vozila, tržište je poraslo za 12,8%. Grupa je vodeća, a više od četvrtine prodanih vozila čine Lada i Renault. Prodaja je porasla za 10,9%. 

Prodaja marke Renault bila je stabilna, s prodanih 137.062 vozila, u očekivanju dolaska modela Arkana 2019.

LADA je ostvarila povećanje od 15,6% na 360.204 prodanih vozila, s tržišnim udjelom od 20% (+ 0,5 postotnih bodova) zahvaljujući uspješnoj obnovi palete vozila. LADA Vesta postala je najprodavanije vozilo u Rusiji.

Brazilu je grupa nadmašila i oporavak tržišta, koje je poraslo za 13,6%. Naša je prodaja porasla za 28,5% na gotovo 215.000 vozila, a tržišni udjel dosegao je 8,7% (+ 1,0 postotnih bodova) zahvaljujući dobrim rezultatima modela Kwid, koji je prodao više od 67.000 vozila.

Africi je grupa ojačala svoj vodeći položaj tržišnim udjelom od 18,1%, s 218.797 prodanih vozila, zahvaljujući uspjehu u Maroku, Južnoj Africi i Egiptu. Tržišni udjel u Maroku dosegao je 43%, uz 7% porasta prodaje. Dacia je zadržala svoj vodeći položaj zahvaljujući modelima Dokker i Logan, svojim najprodavanijim vozilima. 

Prodaja marke Renault porasla je za 14,9% na više od 26.000 prodanih vozila u Južnoj Africi, što predstavlja tržišni udjel od 4,9%. U Egiptu je tržišni udjel dosegao 11,4%, što su tri postotna boda više, s 20.504 prodana vozila.

Indiji se prodaja smanjila za 26,8% na tržištu koje je poraslo za 8,4% u očekivanju predstavljanja novog vozila u drugoj polovini 2019.

Kini grupa nastavlja provoditi svoj plan „Drive the Future”. Prodaja marke Dongfeng-Renault smanjila se za 26,9% u očekivanju dolaska novih modela 2019. Pokretanje zajedničkog pothvata RBJAC (Jinbei/Huasong) dobro napreduje. Grupa pojačava napore u razvoju električnih vozila ulaganjem u JM EV, petog najvećeg proizvođača električnih vozila.  Ukupna prodaja grupe u Kini, zahvaljujući pripajanju marki Jinbei i Huasong, iznosila je 216.699 vozila.

IZGLEDI GRUPE RENAULT ZA 2019. 

Očekuje se da će svjetsko tržište 2019. biti stabilno u usporedbi s 2018. Europsko tržište također bi trebalo zadržati stabilnost. Rusko tržište trebalo bi porasti za barem 3%, a brazilsko za 10%. U tom će kontekstu Grupa Renault nastojati ostvariti novi porast prodaje 2019., uz ubrzanje prodaje u drugoj polovini godine zahvaljujući dolasku novih međunarodnih modela i novog modela Clio, najpopularnijeg modela grupe u Europi.