Vijesti

Kia/Hyundai – nove generacije motora

Automobilska skupina Hyundai Motor Group, koju čine proizvođači Hyundai i Kia, na internoj međunarodnoj konferenciji o pogonskim sklopovima je predstavila novu strategiju razvoja pogona. Skupina Hyundai Motor Group je na međunarodnoj konferenciji o pogonskim sklopovima, koja je nedavno održana u Južnoj Koreji, predstavila strategiju razvoja motornih pogona u budućnosti. Više od 1.200 inženjera i akademika vodećih tvrtki s područja razvoja motora iz cijelog svijeta je sudjelovalo na dvodnevnom događaju, gdje su predstavili priloge na temu Pomičemo granice tehnologija pogonskih sklopova: za povećanje vrijednosti za stranke (Knock the Limit of Powertrain Technologies: To Enhance Value for Customers). Na konferenciji je južnokorejski automobilski div, inače 5. najveća automobilska skupina na svijetu, predstavio prva 4 motora i 2 mjenjača iz nove linije pogonskih sklopova, koju su nazvali ‘Smart Stream’. Tehnologija Smart Stream kombinira brojne napredne tehnologije pomoću kojih će skupina ispuniti svoja dugoročna obećanja o smanjenju emisija ispušnih plinova.

‘Smart Stream’ tehnologija bit će učinkovitija i snažnija

Pogonski sklopovi Smart Stream, koje su razvili višestruko nagrađivani inženjeri iz skupine Hyundai-Kia, pružaju nižu potrošnju goriva i manje emisije štetnih plinova. Počevši s 1,6- litrenim benzinskim i dizelskim Smart Stream motorima tehnologija će biti raspoloživa za sva njihova vozila. Unapređenja će biti namijenjena ne samo njihovim benzinskim i dizelskim motorima, nego i novim plug-in hibridima i električnim vozilima, kao i sljedećoj generaciji vozila s gorivim ćelijama (FCEV).

Sljedeća generacija pogonskih sklopova

Smart Stream pogoni, premijerno predstavljeni na ovogodišnjem salonu u Frankfurtu, skupini će omogućiti suočavanje s globalnim promjenama zakonodavstva o zaštiti okoliša i ispuniti zahtjeve kupaca, koji žele vozila, koja su zabavna za vožnju. Riječ Smart (pametno) predstavlja pametna rješenja na području dizajna, nadzora i operacija, dok se Stream (tok) odnosi na dinamično pokretanje mobilnosti. Sljedeća generacija Smart Stream tehnologije optimizira postojeću strukturu pogonskih sklopova, s dijelovima motora, s kojima su smanjili dimenzije i težinu i tako smanjili potrošnju goriva. S naprednim tehnikama izgaranja Smart Stream motora namjerava Hyundai Motor Group ubuduće povećati termalnu učinkovitost do 50 %. Među Smart Stream tehnologijama, predstavljenim na konferenciji, nalazi se i prva komercijalna upotreba tehnologije CVVD (Continuously Variable Valve Duration), koja omogućava različite kutove i intervale otvaranja ventila za optimalnu odzivnost motora u različitim uvjetima rada. Radi se o dodatnom prilagodljivom trajanju otvaranja ventila. Kod benzinskog 1,6-litrenog Smart Stream turbo motora je otvaranje i zatvaranje ventila cilindra podešeno tako da se optimalno odziva na različite načine vožnje, kao npr. štedljiv ili dinamičan način. Ostale nove tehnologije su između ostalog 8-stupanjski Smart Stream mjenjač s „mokrom“ dvostrukom spojkom (DCT). Za razliku od uobičajenih automatskih mjenjača sustav s dvostrukom spojkom omogućava optimalno odzivanje, a s 8 stupnjeva prijenosa i vrlo učinkovitim hidrauličnim sustavom jamči brža ubrzanja uz vrlo nisku potrošnju goriva. Do 2022. godine Hyundai Motor Group namjerava razviti liniju novih Smart Stream motora, koju će činiti 10 benzinskih, 6 dizelskih motora i 6 mjenjača.

Ključna strategija do 2025. godine

Na konferenciji su vodeći ljudi skupine Hyundai-Kia naglasili svoju uvjerenost da će motori s unutarnjim izgaranjem zadržati svoju prevladavajuću globalnu prisutnost do 2025. godine, kada plug-in hibridi i električni motori postanu popularniji. Kako bi što bolje reagirali na različite potrebe tržišta, Hyundai-Kia će povećati proizvodnju električnih motora, motora s gorivim ćelijama i plug-in hibrida – pored visoko učinkovitih novih Smart Stream motora s unutarnjim izgaranjem. Ovaj preokret u masovnijoj proizvodnji alternativnih pogona dolazi zajedno s planovima o povećanju kapaciteta baterija i produženju dosega isključivo električnih vozila, što kupcima donosi brojne koristi.

Vozila na gorive ćelije: pioniri tehnologije budućnosti

Skupina se s novim Smart Stream pogonima namjerava učvrstiti na vodećem položaju. Iako će i dalje unaprjeđivati učinkovitost motora s unutarnjim izgaranjem, koji su još uvijek najrasprostranjeniji, i dalje će ubrzano razvijati vozila na gorive ćelije (FCEV) i to sljedeću generaciju vozila na vodik. Iz grupacije Hyundai-Kia obećavaju da će njihova nova vozila na gorive ćelije imati doseg od 800 kilometara, najveću snagu od 163 KS i najveću gustoću skladištenja vodika na tržištu vozila s gorivim ćelijama.

Vodeći zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu

Kao pionir na području razvoja pogona s niskim emisijama ispušnih plinova Hyundai Motor Group koristi dugogodišnje iskustvo i time kreira novu strategiju održive mobilnosti. 1,6-litreni motor iz obitelji gamma, premijerno predstavljen 2006. godine, kao i motori Tau V8 i 1.4 Kappa – premijerno upotrijebljeni 2008. – predstavljaju bitan korak u razvoju automobilskih motora. Noviji modeli ix35 FCEVl iz 2013. godine, plug-in hibrid IONIQ Plug-in i električni motori, upotrijebljeni u modelima IONIQ i Sonata (2016.), predstavljaju ključne prednosti alternativnih pogona. Automobilska skupina, koja npr. razvija gorive ćelije još od 1999. godine, do 2020. godine će na globalnom tržištu predstaviti 31 ekološki prihvatljiviji model.