Tehnika Vijesti

Kijin prvi 8-brzinski automatik

Kia Motors predstavila je nekoliko informacija o svom novom 8-stupanjskom automatskom mjenjaču (8AT), koji će se koristiti na vozilima s prednjim pogonom.

Inteligentno rješenje donosi manju težinu i slične dimenzije kao uobičajeni 6- stupanjski automatski mjenjač

Novi 8AT za vozila s prednjim pogonom (FWD 8AT), koji je plod vlastitog razvoja korejskog automobilskog velikana, omogućava vrlo učinkovit i uglađen prijenos. Poanta novog automatika je u tome da FWD 8AT zauzima isto prostora kao uobičajeni 6-stupanjski, pri čemu je novi mjenjač lakši za 3,5 kg. Kijini inženjeri već imaju iskustva u razvoju 8-stupanjskog mjenjača za vozila sa stražnjim pogonom – koristi se kod modela Kia K900 5.0L V8 (ne prodaje se u Europi) – i ugrađivali su ga uzdužno s prijenosom snage na stražnju osovinu. Ugradnja mjenjača s jednakim brojem stupnjeva na prednjem pogonu je zbog ograničenog prostora i poprečnog postavljanja vrlo zahtjevna, jer je potrebno u prostor ispod poklopca motora ugraditi motor, ovjes i sve ostale komponente pogona.

143 nove patentirane tehnologije

Pri razvoju mjenjača, koji traje od 2012. godine, Kia je patentirala čak 143 nove tehnologije, koje pružaju izvanredne mogućnosti i učinkovitost. Novi mjenjač omogućava uglađeno ubrzavanje iz mirovanja te bolju potrošnju goriva, manje buke i vibracija te odlučnije ubrzavanje pri većim brzinama u odnosu na automatski mjenjač s manje stupnjeva prijenosa. Kako bi smanjili potrošnju goriva Kijini inženjeri su kod 8AT osjetno smanjili pumpu za ulje (glavni izvor gubitka snage kod automatskog mjenjača) i pojednostavili konstrukciju hidrauličkog upravljačkog sklopa. 8AT se može pohvaliti najmanjom pumpom za ulje u svojoj klasi i s učinkovitim načinom distribucije i upotrebe hidrauličkog ulja. Kijini inženjeri su promijenili i hidrauličko-upravljački sustav, koji djeluje izravno na elemente kvačila čime se smanjuje broj potrebnih solenoidnih ventila. Tako je broj potrebnih ventila smanjen s 20 na 12, što zbog izravnijeg utjecaja omogućava bržu promjenu brzina i izravniji prijenos snage od motora do kotača. Ujedno se i smanjio prostor koji mjenjač zauzima u prostoru ispod poklopca motora. Ugradnjom dodatnog kvačila i kompleta prijenosnih zupčanika u odnosu na postojeći Kijin 6- stupanjski automatski mjenjač povećao se omjer između najvišeg i najnižeg stupnja prijenosa u novom mjenjaču čak za 34%, što donosi bolju potrošnju goriva s nižom razinom buke i vibracija pri višim brzinama, uz bolje ubrzanje i performanse pri vožnji uzbrdo u nižim stupnjevima prijenosa.

8-stupanjski mjenjač premijerno u novoj luksuznoj limuzini Kia Cadenza

Novi 8AT, namjenjen vozilima s prednjim pogonom, globalnu premijeru će doživjeti u velikoj luksuznoj limuzini Kia Cadenza, koja još ove godine stiže na neka globalna tržišta (zasad nije predviđena prodaja u Europi) u kombinaciji s 3,3-litrenim GDI V6 benzinskim motorom. Kijin novi 8-stupanjski automatski mjenjač ubuduće će se koristiti u srednjevelikim i velikim modelima s prednjim pogonom, a služit će kao odskočna daska u daljnjem razvoju Kijinih naprednih mjenjača.

kia-8-speed-fwd-at-medium

101635514.jpg