Tehnika

Mazda predstavila novi sustav prilagodljivih prednjih svjetala

Mazda je u Tokiju na CEATEC JAPAN 2014, vodećem sajmu IT i elektronike koji je održan između 7. i 11. listopada, izložila novu generaciju sustava prilagodljivih LED svjetala, što predstavlja najnoviji iskorak nekonvencionalne japanske marke među sustavima za povećanje aktivne sigurnosti. Mazda je prvi japanski proizvođač automobila koji je takav autonomni sustav kontrole svjetala predstavio javnosti i uskoro će ga pridružiti svojoj i-ACTIVSENSE paleti naprednih sigurnosnih sustava.

Prilagodljiva LED prednja svjetla (Adaptive LED Headlights – ALH) koriste niz LED svjetlećih elemenata dugog svjetla podijeljen u četiri bloka, koji se mogu samostalno kontrolirati. Poput sustava kontrole dugih svjetala (HBC – High Beam Control), dostupnog kod Mazdinih vozila nove generacije, ALH koristi kameru za otkrivanje vozila koja dolaze iz suprotnog smjera i onih ispred. No, umjesto da isključuje duga svjetla u potpunosti, kako bi izbjegao zasljepljivanje i ometanje drugih vozača, ALH isključuje samo LED svjetla u određenom smjeru. Tako duga svjetla ostaju uključena cijelo vrijeme, povećavajući vidljivost, a s njom i sigurnost noću, kada su prometne nesreće s teškim posljedicama i najčešće.

ALH također dolazi s oborenim svjetlima širokog snopa, kojeg omogućuju LED diode postavljene na bokovima prednjih svjetala i tako osvjetljavaju prostor koji uobičajena svjetla ne mogu doseći. Poseban modus rada za autocestu još je jedna značajka sustava ALH, pri kojem se svjetlosni snop kada putujete velikim brzinama automatski podiže kako bi ranije osvjetlio prometne znakove i potencijalne prepreke.

Osim ALH, Mazda je na CEATEC JAPAN 2014 prikazala i posebnu Mazdu3 opremljenu automatiziranim sustavom vožnje. Sustav prati položaj vozila uz pomoć GPS-a visoke preciznosti, koristeći istovremeno i tehnologije kontrole gibanja pomoću kojih stalno prati stanje vozača. Na taj način pomaže vozačima da izbjegnu pogreške i smanjuje rizik od nesreća.