Vijesti

Mazdin fokus na održivu proizvodnju

Mazda se koncentrirala na dugoročnu viziju tehnološkog razvoja „Održivi Zoom-Zoom“ te ustrajno radi na tome da osigura održivu budućnost. Ova vizija ne služi samo kao vodič pri tehnološkom razvoju automobila koji istovremeno pružaju i užitak u vožnji i visoku razinu sigurnosti i ekološke svijesti. Također služi za promicanje učinkovitog iskorištavanja energije i smanjivanje emisije CO2 koja se ispušta u svim aspektima kompanijine proizvodnje i distribucije. Mazda se obvezala da će njezina proizvodnja biti ekološki svjesna te to podupire mjerama na raznim ključnim područjima.

Unutar Mazda grupacije, Mazda Motor Corporation promovira uspostavljanje sustava gospodarenja okolišem (Environmental Management System – EMS) u svom lancu dobavljača i svim grupnim kompanijama. Svrha EMS-a je efikasnije izvršavanje ekološki nastrojenih poslovnih aktivnosti baziranih na standardima poput ISO 14001. Mazda je ISO 14001 zaslužila za sve svoje tvornice u Japanu, SAD-u, Kini i Tajlandu te ga je također implementirala u svojih 13 tvornica u Mazda grupi, u Japanu i prekooceanskim zemljama.

U rujnu 2002., Mazda je uspješno razvila sustav mokrog bojanja u tri sloja koji je poslije usvojen u svim njenim tvornicama (Japan, Tajland i Kina). Sustav omogućava aplikaciju primarnog sloja boje, bazne boje i bezbojnog sloja jedno preko drugog bez sušenja prethodnog sloja, čime se postiže smanjenje emisija CO2 za 15% u usporedbi s prošlim tehnikama bojanja i smanjenje emisija hlapljivih organskih tvari (volatile organic compound – VOC) za 45%. U jednoj od tvornica u Hiroshimi, Mazda je uvela i svoj sustav bojenja Aqua-Tech, tehnologiju zasnovanu na vodi koja ispunjava najviše svjetske standarde pri ograničavanju emisija VOC-a sadržanih u boji. Aqua-Tech sustav bojenja postiže jednako malu razinu emisija CO2 kao i mokro bojenje u tri sloja, i istovremeno smanjuje emisiju VOC-a za 57% – te zahvaljujući tome najmanje zagađujuće okoliš (baziran na vodi).

Kada je japanska vlada počela uvoditi mjere za učinkovitije korištenje resursa, Mazda je svoj cilj postavila još više i preuzela izazov korištenja odbojnika oštećenih u prometnim nezgodama kao sirovi materijal za odbojnike na novim automobilima. Mazda je prepoznala da, ako uspije reciklirati velike plastične dijelove (kao što su odbojnici) u visoko kvalitetne nove odbojnike, da će to biti veliki tehnološki korak unaprijed i pravi put za učinkovitiju upotrebu resursa i smanjenje emisija CO2. Bliskom suradnjom s dobavljačima i specijalistima za reciklažu plastike, Mazda je 2003. uspjela u stvaranju tehnologije recikliranja starih odbojnika u nove – jedinu metodu autoindustrije za korištenje recikliranih materijala kao sirovog materijala potrebnog za nove odbojnike. Ova metoda prvi put je upotrebljena u proizvodnji RX-8 2005. godine te je poslije proširena i na ostale modele.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *