Galerija Objava tjedna Predstavljamo

Nova Toyota Yaris – dizajn, tehnologija i sigurnost

U godini čiji kraj jedva čekamo dogodila se i jedna dobra stvar. Toyota je na hrvatsko tržište lansirala četvrtu generaciju Yarisa, jako uspješnog i popularnog gradskog automobila. U prodaji je hibridna izvedba, a kroz koji tjedan dolazi i benzinska. Dizela, jasno, neće biti.

U nekim normalnim vremenima ovo bi se zvalo „vozili smo“, ali – nismo još. Auto čak nismo ni vidjeli uživo. Vrlo važan novitet za Toyotu, ali i kupce gradskih automobila, četvrtu generaciju Yarisa, upoznali smo na digitalnoj ili on line press konferenciji, kako god. Takvo je vrijeme, korona tjera na oprez, ali ne može zaustaviti razvoj i predstavljanja novih modela. Činjenica je da ostaje žal jer nismo mogli odmah isprobati novi Yaris, a izgleda tako dobro i privlačno.

Ono što smo na temelju detaljnih fotografija mogli zaključiti, Yaris izgleda fantastično, nabildano, puput male bombe na kotačima. Glavni dizajner vanjskog izgleda novoga Yarisa je Mario Majdandžić. Inspiraciju je pronašao promatrajući volumen, proporcije i formu japanske novogodišnje delikatese, jela „kuromame“ nastalog od zrna graha, a potom je ideju razvio kombinirajući elemente dizajna skulpture bika. 

Ključ pomoću kojega je Toyota uspjela pomiriti male vanjske dimenzije i prostornu izdašnost putničke kabine, dakle, kontradiktorne pojmove na malom automobilu, je prva primjena Toyotine nove globalne arhitekture (Toyota New Global Architecture – TNGA). Dok mnogi modeli iz B segmenta postupno postaju sve duži, novi Yaris je kraći od modela treće generacije za centimetar. Duljina je manja od četiri metra, ali osovinski razmak je povećan za 50 mm, čime je povećana prostranost kabine. Platforma GA-B za je omogućila smanjenje ukupne visine za 40 mm, dok je povećanje širine vozila za 50 mm te dodatnih 57 mm širine traga kotača pridonijelo snažnoj pojavnosti. Novi Yaris ima više prostora između vozača i suvozača (+20 mm). Izmijenjen je izgled prednje konzole, a prtljažnik je obujma 286 litara. U Yarisu su napravljene tri temeljne izmjene radi stvaranja udobnijeg položaja vozača. Sjedalo je pomaknuto unatrag za 60 mm, položaj sjedenja je spušten za 21 mm dok je obruč upravljača uspravljen za šest stupnjeva prema vertikali. Povećana je mogućnost namještanja obruča upravljača po dubini pa ga je sada moguće privući za 77 mm bliže vozaču.

Novi Yaris koristi zadnju, četvrtu generacije Toyotine hibridne tehnologije. Snaga je veća za 16% pa sada hibridni sustav raspolaže sa 116 KS. Poboljšanje ubrzanja do 100 km/h za 15% znači samo 9,72 sekunde, a odziv na pritisak papučice gasa je brži. Sposobnosti u vožnji isključivo na električni pogon su značajno poboljšane i moguće je postići brzinu do 130 km/h. Emisija CO2 je smanjena na 85 g/km, a vrijednost potrošnje goriva prema mješovitom ciklusu WLTP je 3,7 l/100 km, što predstavlja umanjenje za 20%. Potpuno novi 1,5-litreni motor Hybrid Dynamic Force je iz iste obitelji motora TNGA kao i 2.0, četverocilindrični motor koji se ugrađuje u modele Corolla i C-HR. Kao i svi drugi Toyotini hibridni motori, koristi Atkinsonov proces. Mjenjač je automatski e-CVT – električno stalno promjenljivi mjenjač – koji omogućava linearno ubrzanje i tiši rad. Novi Yaris ima litij-ionsku hibridnom bateriju čiji je napon povećan sa 144 na 177,6 V. Broj članaka je smanjen, sa 120 na 48, a baterija je i manja i lakša, za 12 kg.

Osim hibridne izvedbe, Yaris je dostupan s 1,5-litrenim benzinskim motorom snage 125 KS povezan s ručnim ili CVT mjenjačem To je u osnovi isti novi trocilindrični motor koji je dio hibridnog sustava. Ulazni motor je litreni, trocilindrični snage 72 KS. 

Početna cijena za Yaris Hibrid 1,5 VVT-i Luna je 130.900,00 kn. Ulazna cijena za Yaris je 106.800 kuna (1,0 VVT-i  Luna). Posebnost je opcija Premiere Edition dostupna samo za online narudžbe. Kako bi se maksimalno olakšala kupnja novoga Yarisa i pomoglo kupcima u prevladavanju ovog specifičnog vremena  olakšala u ponudi je posebno promo financiranje ”Pola plati sad, pola za 24 mjeseca!” s uključenim eko poticajem od  18.700 kn. Toyota nudi Eurocare pomoć na cesti 0-24, pet godina jamstva bez ograničenja i 10 godina jamstva na hibridnu bateriju. Dostupne su usluge ključ u ruke, dostava na kućni prag, Toyota financiranje i Toyota osiguranje. Očekuje se prodaja oko 600 Yarisa tijekom sljedeće godine.

I za kraj važno je istaknuti da novi Yaris podiže sigurnost malog automobila na najviše razine te je razvijen s ciljem da bude najsigurniji model u svojem segmentu.

Foto: Mario Poje