Galerija Predstavljamo

Novi Nissan X-Trail stigao u Hrvatsku

Kombinirajući otmjene i lijepe linije suvremenog crossovera s privlačnom robusnošću tipičnog SUV-a, novi X-Trail postavlja nova mjerila dizajna u razredu SUV-ova. Kao primjetan odmak od agresivnog prethodnika, X-Trail je primjer dizajna SUV-a iduće generacije. Uvodi tečniji, uglađeniji izgled no pritom ne narušava terenske sposobnosti automobila. Nissanova je dizajnerska ekipa uspjela posve iskoristiti dulji međuosovinski razmak i širi trag kotača nove napredne platforme. U skladu s dizajnerskim izričajem Nissanovih crossovera, novi X-Trail stavlja snažan vizualni naglasak na dijelove oko kotača, oslanjajući se ponajprije na prepoznatljive velike lukove. Zajedno s ukošenom krovnom (nadolje) i prozorskom (nagore) linijom te udubljenim bočnim stranicama, vidimo da novi X-Trail posve iskorištava uvriježena dizajnerska obilježja Nissanovih crossovera pa imamo automobil lijepog i suvremenog izgleda. Kad je riječ o veličini, novi je X-Trail 17 mm dulji (4.643 mm) od modela prethodne generacije i ima za 76 mm dulji međuosovinski razmak što omogućuje prostraniju unutrašnjost. Novi je model usto širi (30 mm) i niži (5 mm) od prethodnika, a razmak od tla ostao je 210 mm. Povrh toga, od modela koji zamjenjuje lakši je 90 kg. Udio čelika iznimno velike čvrstoće u karoseriji sada je čak 49% pa je struktura sada lakša i čvršća nego ikad prije. Napredna primjena kompozitnih materijala također je doprinijela smanjenju X-Trailove mase. Vrata prtljažnika, primjerice, načinjena su od plastike umjesto od čelika, a u sklopovima prednjeg i stražnjeg odbojnika optimirana je debljina materijala. Zbog takve je nevjerojatne pozornosti posvećene detaljima X-Trail čvrst i lak koliko je to moguće. Kao što su se Nissanovi kupci već naviknuli očekivati, novi X-Trail obiluje pametnim i korisnim dizajnerskim detaljima. Na prednjem je kraju, primjerice, prisutna kombinacija složenih oblika oštrih linija i domišljate uporabe svjetlosti i sjene. Nova LED svjetla usječena u odbojnike dosjetljivo povezuju donju i gornju polovinu karoserije. Sami su sklopovi svjetala bogati detaljima, a upadljiv novi svjetlosni trag LED svjetala daje novom X-Trailu poseban izgled kad se smrači. Na stražnjem kraju X-Trail spaja odvažne nove detalje s postojećim Nissanovim obilježjima. Sklopovi stražnjih svjetala, primjerice, imaju poznat oblik bumeranga, a osebujni D-stup snažna je vizualna veza s Jukeom i Qashqaijem. Poput vanjštine, i unutrašnjost novog X-Traila prošla je temeljitu preobrazbu. S više prostora, boljom ergonomijom i nizom novih luksuznih obilježja, postavlja nova mjerila udobnosti i opremljenosti u razredu C-SUV. Na glavnom dijelu armaturne ploče napredna je tehnologija raspoređena tako da se vozač može usredotočiti na cestu ispred sebe. Dvorazinska je armaturna ploča projektirana da bude što jasnija i čitljivija. U blago uzdignutoj središnjoj konzoli nalaze se informacijsko-zabavni sustav i komande sustava za prozračivanje. Na preoblikovanoj instrumentnoj ploči sada se, između dvaju glavnih brojčanika, nalazi velik, 12,7-cm pomoćni obavijesni ekran. Riječ je o dodirnom ekranu visoke razlučivosti koji prikazuje podatke, među ostalim, X-Trailovih sigurnosnih sustava i konstruiran je tako da vozači dobivaju upozorenja a da ne moraju skretati pozornost s ceste. U središnjoj konzoli smješten je najnoviji sustav NissanConnect s 18-cm ekranom visoke razlučivosti i mogućnostima povezivanja s pametnim telefonima. Kvaliteta i pozornost na detalje postale su svojstvene Nissanovim crossoverima pa ni novi X-Trail nije iznimka. U kabini je upotrebljen niz visokokvalitetnih materijala, uključujući krom, sjajne crne elemente i kožu s kontrastnim šavovima. Radi još veće udobnosti, Nissan je pomno ispitao svaku površinu gdje vozač ili putnici dolaze u dodir s automobilom. Zbog toga su podstave naslona za ruke i središnje konzole osam puta deblje nego kod konkurenata u klasi. Valja izdvojiti i velik spremnik između sjedala u koji stane iPad ili 25-cm tablet. Jednako je dojmljiv velik električni krovni prozor – najveći dostupan u klasi. On ne samo što propušta obilje prirodne svjetlosti u kabinu nego se i dopola otvara pa je dodatno prozračuje.

Iznimna praktičnost

Praktičnost je još jedno područje u kojem novi X-Trail zadivljuje. Otpočetka konstruirana s prostorom za treći red sjedala (uz doplatu), kabina novog X-Traila posve iskorištava dulji međuosovinski razmak nove platforme kako bi putnicima nudila prostranost u razini vodećih automobila u klasi. Nissan zna da je kvaliteta važna poput količine kad je riječ o boravku pa je svako sjedalo novog X-Traila pomno oblikovano kako bi bilo maksimalno udobno i praktično. Sva su tri reda sjedala postavljena kao u kinu, odnosno drugi je red sjedala postavljen više nego prvi, a treći više nego drugi. Premda neki konkurenti u drugi red ugrađuju jednostavnu, nepomičnu klupu, X-Trail nudi mogućnost pomicanja i spuštanja naslona koja vlasnicima omogućuje da komfor i prtljažnik prilagode svojim potrebama. Opcionalan treći red sjedala ima funkciju dvostrukog preklapanja kojim ih se može preklopiti da budu posve ravna, a prostora za sjedenje ne nedostaje. Putnici u drugom redu imaju najviše prostora za noge u klasi zbog produljenog međuosovinskog razmaka i novokonstruiranih sjedala s udubljenim naslonima. Sprijeda, vozač i suvozač uživaju u maksimalnoj udobnosti novih sjedala. Uz standardna sjedala, Nissan je razvio novo sjedalo Comfort, nadahnuto masažnim naslonjačima, koje ima jaču potporu za kralješnicu za bolji optok krvi radi manjeg umora na dugim putovanjima.

Inovativan prtljažnik

Svestranost prvi put viđena u prethodnom modelu s novim X-Trailom otišla je korak dalje zahvaljujući dosjetljivo oblikovanoj i inovativnoj dvostrukoj podnici koja omogućuje prilagodbu prtljažnika (do devet rasporeda). Jednim jednostavnim potezom prtljažni se prostor može pomaknuti gore ili dolje. U najvišem položaju ploča može nositi 10 kilograma prtljage, a u srednjem 75 kg. Takvo dvorazinsko rješenje omogućuje prijevoz, primjerice, dječjih kolica i krupnih predmeta dolje, a gore oslobađa prostor za manje, lakše predmete. Usto, pristup prtljažniku maksimalno je olakšan daljinskim otvaranjem i zatvaranjem vrata prtljažnika.

Tehnologija

Novi je X-Trail jedan od najnaprednijih automobila u klasi. Posve povezani X Trail opremljen je NissanConnectom, navigacijskim i zabavnim sustavom posljednje generacije. Vozači će imati koristi i od sveobuhvatnog paketa pomoćnih sustava koji čine Nissanov „sigurnosni štit” odnosno Safety Shield. Kao što je već uobičajeno kod Nissana, sva oprema ima praktična obilježja koja vozaču i putnicima život čine lakšim. Novi je NissanConnect jedan od najboljih primjera Nissanove inovativnosti. U svojem najnovijem izdanju NissanConnect ima mogućnost povezivanja s pametnim mobitelima kako bi vlasnici bili u dodiru s vanjskim svijetom kamo god ih put odvede. S pristupom raznim aplikacijama za glazbu, društvene mreže, zabavu i putovanje preko velikoga dodirnog ekrana u boji, novi NissanConnect savršen pristaje novom X-Trailu. Sustav raspolaže i Bluetooth audiovezom, mogućnošću povezivanja s mobitelom te 3,5-mm i USB priključcima. Vozaču će dobro doći i jedan od najnaprednijih ekrana na instrumentnoj ploči, 12,7-cm dodirni uređaj u boji s dvanaest grafičkih prikaza koji nude savjete i upozorenja u pogledu prosječne i trenutačne brzine, navigacije, audiosadržaja, prepoznavanja prometnih znakova, ekovožnje i postavki raspodjele okretnog momenta u integralnom pogonu i više.

Around View Monitor sa sustavom za pomoć pri parkiranju

Projektiran tako da traženje parkirališnog mjesta i bočno ili okomito parkiranje oslobodi nagađanja i stresa, Nissanov hvaljeni sustav panoramskog motrenja (Around View Monitor, AVM) čak i najzahtjevnije manevre čini jednostavnim. Nakon što automatski izmjeri veličinu slobodnoga parkirališnog mjesta, Nissanov inteligentan sustav pomoći pri parkiranju sam okreće upravljač a vozač dodaje gas. Sustav može parkirati i na okomita parkirališna mjesta. Vozaču pritom pomaže ptičji pogled AVM-a.

LED glavna svjetla

Novi X-Trail standardno je opremljen LED dnevnim svjetlima, a modeli s višim paketima opreme tzv. bi-LED glavnim svjetlima. S kratkim i dugim svjetlosnim snopom koji daju svjetleće diode, svjetla novog X-Traila proizvode bistriju, bezbojniju svjetlost od ksenonskih žarulja i troše upola manje energije.

Nissanov Safety Shield

Nissanov Safety Shield skup je opreme konstruirane da unaprijedi sigurnost putnika u skladu s tekućom Nissanovom težnjom za potpunim suzbijanjem nezgoda. Takvo je stajalište naglašeno tvrtkinom obvezom da proizvede komercijalno održive samovozeće automobile do 2020. Sigurnosni štit novog X-Traila jedan je od najnaprednijih i najopsežnijih sigurnosnih paketa u klasi s nizom posve automatskih sustava koji zajednički nude izniman stupanj zaštite. X-Trail je, među ostalim, opremljen ovom tehnologijom:

Pomoć pri naglom kočenju

Služeći se ugrađenim radarskim sustavom koji pregledava cestu ispred vozila, novi X-Trail vozačima pomaže na tri načina. Prvo je zvučno upozorenje, koje vozača obavještava da je razmak do automobila ispred sve manji. Zatim, ako vozač ne reagira, automatski se uključuju kočnice. Naposljetku, ako se razmak i dalje smanjuje,kočenje će se još pojačati.

Otkrivanje umora vozača

S obzirom na to da svaku petu prometnu nesreću izazove vozačev umor, novi X-Trailov sustav upozoravanja na pad vozačeve pozornosti važan je dodatak sigurnosnom paketu. Nakon što „nauči” vaš stil vožnje, sustav prati vaše postupke za upravljačem. Kada upravljanje postane nepravilno, na instrumentnoj ploči prikaže upozorenje da vozaču treba odmor.

Prepoznavanje prometnih znakova

Riječ je o inteligentnom sustavu koji služi kao dodatni par očiju koji prepoznaje znakove ograničenja brzine i o njima obavještava vozača. Znakove ograničenja brzine automatski čita prednja kamera, programirana da radi u cijeloj Europi, bez obzira na izgled znakova. Čak uzima u obzir i to što neke države imaju strože ograničenje brzine tijekom oborina, pa vozaču prikazuje oba ograničenja.

Upozoravanje na napuštanje voznog traka

Projektiran da upozori vozača počne li X-Trail skretati iz trake, sustav se služni naprednim računalnim algoritmima za prepoznavanje kolničkih oznaka. To mu omogućuje da odredi gubi li automobil smjer. Ako automobil skreće, a vozač nije dao žmigavac, sustav šalje upozorenje.

Nadzor mrtvog kuta

Sustav za nadzor mrtvog kuta novog X-Traila otkriva vozila u područjima nedostupnim pogledu s pomoću AVM-a. Prepozna li vozilo u mrtvom kutu, u retrovizoru zasvijetli nenametljiva lampica. Ako vozač da žmigavac radi promjene voznog traka, a sustav prepozna vozilo u opasnom području, lampica počne treptati i uključi se zvučno upozorenje.

Prepoznavanje pokretnih objekata

Sustav za prepoznavanje pokretnih objekata rabi prednje i stražnje senzore za parkiranje i hvaljeni Nissanov panoramski pogled i tako ulijeva dodatnu sigurnost pri parkiranju. Uđe li što u područje koje pokrivaju četiri kamere dok je automobil zaustavljen, sustav daje zvučno upozorenje i označava područje u kojem je otkriven pokretni objekt. Stražnja širokokutna kamera AVM-a ugrađena u vrata prtljažnika ima tzv. riblje oko, pa pokriva više od 180 stupnjeva. Takvo je stražnje vidno polje bez premca. Snimke iz kamere prikazuju se na velikom 18-cm ekranu NissanConnecta.

Automatsko uključivanje dugih svjetala

Projektiran da u svakom trenutku osigura da rasvjetni sustav novog X-Traila proizvodi najveću osvijetljenost, sustav kombinira kameru visoke razlučivosti s naprednim softverom za određivanje kada uključiti kratki ili dugi svjetlosni snop ovisno o kretanju drugih vozila.

Šasija

All mode 4×4-i

U skladu s mjerilima klase koja je postavio model prethodne generacije, inačice novog X-Traila s pogonom 4×4 imaju napredan elektronički sustav integralnog pogona All Mode 4×4-i. Nudi izbor između pogona na dva kotača, automatskog načina rada ili stalnog integralnog pogona. Pojedini se način uključuje sklopkom na središnjoj konzoli. U tvornički zadanom automatskom načinu rada sustav na brzinama do 80 km/h stalno prati gas, brzinu motora i okretni moment kako bi predvidio proklizavanje i prema potrebi raspodijelio okretni moment između prednje i stražnje osovine. Iznad te brzine sustav reagira na proklizavanje prenoseći više pogona straga kako bi prema potrebi ponovno uspostavio prianjanje. Način rada Lock stalan je pogon na sve kotače osobito koristan za zahtjevne uvjete i na malim brzinama.

Nissanove tehnologije za nadzor šasije

Četiri elektronička sustava, spremna nadmašiti očekivanja vozača kompaktnih SUV-ova, konstruirana su da život s novim X-Trailom učine još udobnijim i sigurnijim. Nadzor gibanja karoserije prati površinu ceste kako bi prepoznao valovitost koja može izazvati naginjanje automobila oko poprečne osi i mijenja amortiziranje kako bi se tomu suprotstavio. Aktivno kočenje motorom, u međuvremenu, iskorištava X-Tronicovu snagu i upravljivost kako bi doprinio kočenjem motorom pri prolascima kroz zavoje ili zaustavljanju. Prednosti su bolji nadzor nad kočenjem i vjerniji osjećaj uz manje pritiskanja papučice kočnice. Treći je sustav aktivnog nadzora smjera. Služeći se ugrađenim senzorima za praćenje brzine, upravljačkog kuta, gasa i kočenja, aktivan nadzor smjera prema potrebi pojedinačno koči kotače kako bi smanjio podupravljanje i pomogao vozaču da sigurnije prolazi zavojima. Osobito je djelotvoran na skliskim i mokrim kolnicima. Usto, novi X-Trail opremljen je i pomoći pri kretanju na uzbrdici. Taj sustav rabi X-Trailov ESP kako bi otkrio kada automobil kreće na uzbrdici. Sustav koči sva četiri kotača dok vozač ne pritisne gas ili dvije sekunde, što prije nastupi. Vozača na rad sustava upozorava lampica na instrumentnoj ploči.

Pogonski sklop

Pogonski sklop novog X-Traila još je jedno područje u kojem je Nissan iskoristio tehnologiju i inovacije za bolji doživljaj vožnje i posjedovanja automobila. S namjerom da zadrže hvaljenu terensku sposobnost prethodnog modela i istodobno smanje potrošnju goriva i emisije, Nissanovi su inženjeri razvili jedan od najboljih pogonskih sklopova u klasi. Novi X-Trail isprva će biti dostupan s naprednim turbodizelskim motorom dCi 130 s mogućnošću pogona na sve kotače i ugradnje automatskog mjenjača X-Tronic. Benzinski 1,6-litreni turbomotor DIG-T od 163 KS liniji će biti dodan tijekom 2015.

Snažan, elastičan motor

U srcu novog X-Traila snažan je četverocilindraš dCi 130 koji razvija okretni moment od 320 Nm. U skladu s Nissanovim pristupom smanjenju obujma, 1,6-litreni motor razvija jednak okretni moment kao prethodni dvolitreni dCi i znatno je učinkovitiji i čišći. Zbog smanjenja trenja u pogonskom sklopovima koje oduzima snagu, novi X-Trail izvlači izniman učinak iz posljednje generacije motora smanjenog obujma pa razvija brzine većeg motora uz štedljivost i emisije jedinice manjeg obujma. X-Trail s mjesta do 100 km/h ubrza za samo 10,5 s (2WD, ručni mjenjač) a najveća mu je brzina 188 km/h. Jednako je dojmljiva X-Trailova elastičnost, većini vozača mnogo važniji čimbenik. Budući da je od samo 1.750 o/min dostupno 320 Nm okretnog momenta, X-Trail snažno ubrzava cijelim rasponom. Razvijen u suradnji s Renaultom, to je jedan od najnaprednijih dizelskih pogonskih strojeva u svojem razredu. Ima 130 KS (96 kW) i niz tehničkih inovacija namijenjenih smanjenju potrošnje goriva i ispuštanja CO2. Među njima su niskotlačni sustav recirkulacije ispušnih plinova s hladnom petljom koji reciklira ispušni plin na nižoj temperaturi kako bi smanjio ispuštanje dušikovih oksida i CO2. Motor ima i optimalno termičko upravljanje koje mu omogućuje da mnogo brže postigne radnu temperaturu. To pak smanjuje gubitke zbog trenja pri hladnom startu i smanjuje potrošnju goriva.

Smanjenje ispuštanja CO2

Novi je dCi 130 mnogo čišći od motora koji zamjenjuje. Modeli s prednjim pogonom ispuštaju samo 129 g/km CO2 s ručnim mjenjačem, a inačice opremljene Nissanovim naprednim automatskim X-Tronicom 139 g/km. Modeli s pogonom na sve kotače opremljeni Nissanovim sustavom All Mode 4×4-i ispuštaju 139 g/km, znatnih 18 posto manje od modela na odlasku. Kako bi postigli te dojmljive vrijednosti, Nissanovi konstruktori nisu samo poboljšali učinkovitost i performanse motora i prijenosa. Smanjivši masu za 90 kg i prilagodivši aerodinamičnost automobila, Nissan je uspio povećati učinkovitost novog X-Traila. Premda ima veću površinu od prethodnika, kao protuteža povećanju veličine uvedene su brojne novosti. Primjerice, vrata prtljažnika uglavnom su plastična. Tim je potezom ušteđeno 7 kg u odnosu na postojeću konstrukciju. Novi, aerodinamičniji retrovizori i spojler koji pokriva ispuh i stražnju ploču također doprinose nikad većoj X-Trailovoj učinkovitosti.

 

Ponuda naprednih prijenosnih sustava

Na samom početku prodaje novi će se X-Trail moći naručiti sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem ili novim automatskim X-Tronicom (samo inačice s prednjim pogonom). X-Tronic je konstruiran tako da nudi tečnu i prirodnu vožnju. Za razliku od klasičnih promjenjivih prijenosa, X-Trailov X-tronic tijekom snažnih ubrzanja oponaša rad tradicionalnih, višeomjernih automatskih mjenjača stupnjevitim promjenama. Pri mirnoj vožnji omjeri se neprimjetno prilagođuju kako bi promjene bile posve glatke. To znači da X-tronic vozačima nudi najbolje od obaju svjetova, gladak prijenos snage pri malim opterećenjima i izravan rad u žustroj vožnji.

 

Oprema

Kao što su se Nissanovi kupci već naviknuli očekivati, novi X-Trail ima najbogatiju serijsku opremu u klasi. Dostupan je u tri razine opreme: Visia, Acenta i Tekna uz koje se mogu kombinirati pojedini paketi. Sve razine imaju klimatizacijski uređaj, aluminijske naplatke, šest zračnih jastuka, LED dnevna svjetla, 12,7-cm ekran u boji na instrumentnoj ploči, Bluetooth s mikrofonom, regulator i ograničivač brzine. Pomoć pri kretanju na uzbrdici, klizna stražnja sjedala sa spuštanjem naslona i sustav ploča u prtljažniku također su među standardnom opremom. Najopremljeniji modeli, Tekna, imaju niz tehnologija koje dodatno potvrđuju Nissanov primat na tržištu crossovera. Među njima su „bi-LED” glavna svjetla, kožna sjedala, prednja sjedala s električnim namještanjem, prednji i stražnji senzori za parkiranje i 19-inčni aluminijski naplatci. Usto, modeli s paketom Tekna imaju inteligentan ključ i pokretanje motora gumbom, sustav za upozoravanje na vozila u mrtvom kutu, sustav za održavanje vozačeve pozornosti….

Cijena u Hrvatskoj počinje sa 208.325 kn.

117827_1_5 118615_1_5 118620_1_5 118624_1_5 118720_1_5 118758_1_5 122248_10_5 122250_10_5 122273_10_5 122281_10_5 122288_10_5 122296_10_5 122333_10_5 122339_10_5 122342_10_5