Vijesti

Nürburgring: 11 min, 58 s bez štetnih plinova

Nissan je na Nürburgringu postavio najbolje vrijeme kruga za vozila na gorive ?elije. Frank Eickholt, ?lan Nissanove 24-satne nürburgrinške trka?e mom?adi i veliki ljubitelj Nordschleife, majstorski je upravljao prototipom vrijednim 1,3 milijuna eura  na “Zelenom paklu” – kako nerijetko nazivaju stazu – na standardnim cestovnim gumama. I premda je staza duga 20,8 kilometara stalno bila mokra – pa agresivna vožnja nije dolazila u obzir – Eickholt je bio vrlo impresioniran performansama X-Traila na gorive ?elije koji je krug napravio za 11 minuta i 58 sekunda. Peterosjedni X-Trail FCV elektri?no je vozilo nulte emisije koje u vožnji gotovo da i ne stvara buku. Elektri?na se energija proizvodi u vozilu iz baterije vodikovih gorivih ?elija. Struja nastaje elektrokemijskom reakcijom izme?u vodika – pohranjenog u posebno konstruiranom visokotla?nom spremniku pod tlakom od 700 bara – i kisika. Jedini nusproizvod reakcije je vodena para. Ta se elektri?na struja kroz ispravlja? odvodi do snažnog elektro motora u prednjem dijelu vozila. The X-Trail FCV, koji se u stvarnim cestovnim uvjetima u Japanu i Kaliforniji testira od 2006., može dose?i brzinu od 150 km/h, a domet mu iznosi 500 km. Najve?a mu je snaga 90 kW (120 KS), dok najve?i okretni moment iznosi 280 Nm. U njemu tako?er nalazimo posljednju generaciju akumulatora: kompaktne litij-ionske laminirane ?elije konstruirane u Nissanu. Litij-ionski akumulator pokre?e vozilo i ubrzava ga tijekom vožnje, dok se kineti?ka energija stvorena usporavanjem tako?er vra?a u akumulator i sprema za kasniju uporabu. Kako je još uvijek rije? o ranim fazama razvoja, Nissan u ovom trenutku pokušava pove?ati trajnost elemenata vozila, prona?i bolji na?in pohrane vodika i smanjiti cijenu tehnologije. Tvrtka se nada da ?e vozila na gorive ?elije u serijsku proizvodnju uvesti do 2015.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.