Izdvojeno Vijesti

Peugeot 208 T16 Pikes Peak – generalna proba na Mont Ventoux

«Zvijer» – 208 T16 Pikes Peak, prvi je put dobila priliku protegnuti noge izvan ateljea Peugeot Sporta ili zatvorene staze, na nedavnim testnim vožnjama na jugu Francuske na Mont Ventoux. Sébastien Loeb i ekipa Peugeot Sporta tamo su obavili generalnu probu prije odlaska u Colorado u lipnju.

         Prvak svijeta bio je jasan : «Mont Ventoux ? Imao sam sreće što sam se popeo u automobilu a ne na biciklu !» Dovoljno je preći nekoliko kilometara cestom koja vodi do testne staze da bi shvatili zašto je ova planina takav mit za sve ljubitelje biciklizma. Uspon je težak, a zavoji ne dozvoljavaju predah do vrha na 1.909 metara nadmorske visine. Samo najhrabriji moći će uživati u prekrasnom pogledu na Provansu. Što je nadmorska visina veća, vegetacija je sve rjeđa. Na zadnjih šest kilometara ceste koju je Peugeot Sport odabrao za testnu vožnju – ostaješ bez daha ! Stoga nije neobično što je «le Ventoux» jedna od najprestižnijih etapa biciklističke utrke Tour de France. Također, to je mjesto korišteno za utrke automobila. Od 1902. godine, čak i prije prve utrke održane na Pikes Peaku, utrkivalo se na ovom usponu. Ima li boljeg mjesta za zadnje pripreme prije američkog izazova?

Nakon testnih vožnji u sigurnom okruženju, bilo je vrijeme da se « zvijer » pusti u njeno prirodno okruženje. «To je važno, kaže Sébastien Loeb, jer Pikes Peak ima malo toga zajedničkog sa zatvorenom pistom. Bitno je isprobati automobil u uvjetima na koje ćemo naići u SAD-u, a ova cesta će nam dati neke odgovore.»

Francuski prvak ne krije zadovoljstvo što je ponovo sjeo u 208 T16 Pikes Peak, koji je dobio novo ruho : «više me ne impresionira brzina. To je to, navikao sam se na vozilo ! Brzina kojom nailaze zavoji je upečatljivija nego na pisti gdje uvijek imaš tih «100-injak metara » koji ti nagovještavaju kad trebaš kočiti. Ovdje dolaziš u 5. ili 6. brzini, ispred vidiš planinu i pitaš se kad točno trebaš kočiti».

Sa svojih 875 KS, ne radi se o običnoj «zvijeri» : «upravljač je još jako reaktivan, i držati puni gas u brzim lančanim zavojima postaje vruće! kaže Sébastien Loeb. Na slick gumama tako širokim i brzinom koju može postići, i najmanja neravnina na cesti jako uzdrma vozilo ». Testiramo nove mekše gume Michelin i drugačije podešavanje upravljača pa to malo poboljšava situaciju.

 

Jean-Christophe Pailler, tehnički direktor ovog projekta Peugeot Sporta, smatra da je ova proba na otvorenom najbolja zadnja priprema za automobil ali i za ljude i tehnički tim : «Mehaničari i inženjeri navikavaju se na rad na vozilu u stvarnim uvjetima. Sve bolje i bolje analiziraju i najmanje promjene na upravljaču, najmanji zvuk ili detalj na vozilu i razmjenjuju informacije o vozilu s vozačem. To je proces učenja za sve ».

Ova proba na Mont Ventoux bila je prilika da se testovi naprave na određenoj nadmorskoj visini : « Ovdje nemamo ekstremne uvjete kao što su oni na Pikes Peaku na 4301 metara nadmorske visine, ali to je srednja etapa. Možemo utvrditi drugačiji rad motora, iako s našim turbom, nadamo se da će gubitak snage zbog nadmorske visine biti manji nego kod naših konkurenata », dodaje on.

Slijedeća etapa : testne vožnje u Coloradu 8., 9., 14., 15. i 16. lipnja. To će biti zadnje testne vožnje prije službenog programa natjecanja od 24. do 30. lipnja, dana D kad će Sébastien Loeb i 208 T16 Pikes Peak krenuti na osvajanje utrke stazom koja vodi do oblaka.