Predstavljamo

Peugeot 308 R HYbrid, superauto za svaki dan

Peugeot 308 svojim je kvalitetama jedinstvenim u segmentu C, od izlaska na tržište osvojio više od 280.000 ljubitelja automobila širom svijeta. Nastavljajući sa strategijom međunarodnog razvoja, Marka prigodom salona u Šangaju lansira novi 308 S koji se proizvodi i prodaje u Kini. Bez obzira na karoserijske izvedbe i motore, hvaljene karakteristike modela Peugeot 308 uvijek su na visokoj razini zahvaljujući polivalentnosti njegove platforme EMP2. Na tom je temelju Peugeot Sport razvio novi pogonski sklop: benzinski plug-in hibrid. Snaga od 500 KS i pogon na četiri kotača pomiču granice sportskog duha u segmentu i nude iznimne performanse. Peugeot 308 R HYbrid ovom prigodom otkriva jedinstven izričaj unutrašnjosti, s četirima zasebnim sjedalima, kao i dvobojni stil oštrih linija u crnoj i plavoj boji.

308 R HYbrid

Uravnotežen i radikalan stil

Peugeot 308 R HYbrid pokazuje idealne proporcije u potrazi za čistokrvnim performansama: iznimna kompaktnost, kotači smješteni u kutovima vozila, savršena ravnoteža. Za postizanje tog cilja koristi se prednostima limuzine 308 na kojoj se zasniva te njezine platforme EMP2. Savršeno prepoznatljiva elegancija i sportski duh modela 308 preuzimaju stilska obilježja razvijena na konceptnom automobilu Quartz za postizanje radikalnog izričaja. Priljubljen uz podlogu zahvaljujući gumama dimenzija 235/35 R19 i tragu kotača proširenom za 80 mm, Peugeot 308 R HYbrid proždire cestu svojim impresivnim prednjim krajem koji krase pokrov motora s istaknutim otvorima za zrak i čvrsti odbojnik s oštrim rubovima i glatkim plohama. Svojom rešetkom s uzorkom šahovnice, prednja maska dovodi zrak do pogonskog sklopa koji razvija snagu od 500 KS. U bočne dovode zraka uklopljeni su LED pokazivači smjera stupnjevitog treptanja, dok se na središnjem dovodu zraka nalazi potpis automobila, grb 308 R HYbrid izrezbaren u jednom komadu. Linije oko blatobrana, isklesane tako da prate oblik mehaničkih dijelova, zrcale svjetlo i mame promatrača u otkrivanje vozila. Peugeot 308 R HYbrid odjeven je u posebno intenzivnu plavu boju s umiješanim fluorescentnim pigmentima i staklenim česticama. Ta boja istodobno podsjeća na hibridni pogonski sklop i na boju koja je povijesno povezana s francuskim trkaćim automobilima. Plava boja spaja se kod stražnjih vrata s mat crnom i zajedno s njom čini novi izričaj dvobojnog stila oštrih linija, zaštitnog znaka najekstremnijih modela Peugeot. Straga Peugeot 308 R HYbrid svoju radikalnost izražava iznimnom ekonomičnošću. Položaj prednjeg kraja izražava vozne osobine automobila, dok tanki spojler na vrhu vrata prtljažnika odražava aerodinamičnost. Naposljetku, odbojnik uključuje dva otvora za zrak koji sudjeluju u upravljanju temperaturom baterije odvođenjem toplog zraka. Na ukrasnim okvirima i na ukrasnim letvicama donjeg dijela karoserije detalji bijele boje keramičkog izgleda naglašavaju dinamičnost automobila.

Peugeot i-Cockpit, za učinkovito upravljanje

Kada se otvore vrata, otkriva se impresivna kabina sa središnjom konzolom koja se proteže preko nje i s četirima školjkastim sjedalima. Materijali i boje jasno naznačuju cilj modela Peugeot 308 R HYbrid performanse. Obloge gornjeg dijela i strop antracitne su boje. Sportska sjedala presvučena su svjetlosmeđom patiniranom kožom. U skladu s tradicijom sportskog duha crveni detalji protežu se kabinom, posebno na obrubima brojača, oznaci središnjeg položaja na upravljaču i središnjoj konzoli. Po prvi puta Peugeot 308 R HYbrid na serijsku osnovu nadograđuje niz materijala koji su se dosad upotrebljavali isključivo na konceptnim automobilima. Tako je armaturna ploča presvučena digitalno proizvedenom tkaninom. Svojom inovativnošću takvo tkanje omogućuje izradu složenih komada velikih dimenzija i mekoće bez upotrebe pjene, pridonoseći tako smanjenju mase automobila. Tom digitalnom tkaninom presvučeni su unutarnji okviri vrata, u kombinaciji s crnom kožom i sa svjetlosmeđom patiniranom kožom. Zahvaljujući svojoj inovativnoj konstrukciji, Peugeot i-Cockpit vozaču omogućuje da sasvim bezbrižno upravlja snagom od 500 KS koju razvija pogonski sklop. Kompaktan upravljač presvučen perforiranom kožom i ukrašen logotipom 308 R HYbrid vozaču je nadohvat ruke radi preciznog i dobro ugođenog položaja u zavojima. Smještene u neposrednoj blizini, tipke na upravljaču omogućuju mu da vršcima prstiju upravlja mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Na instrumentnoj ploči u visini očiju dostupne su mu sve informacije, a da ne skreće pogled s ceste. Naposljetku, dvije tipke raspoređene na središnjoj konzoli omogućuju mu da nadzire mehaničke komponente. Prvom se budi snažan pogonski sklop, a druga omogućuje pristup četirima načinima vožnje.

308 R HYbrid

Radikalne performanse hibridnog benzinskog plug-in pogona

Razvoj modela Peugeot 308 R HYbrid povjeren je odjelu Peugeot Sport. Bio je to istinski izazov: razvijanje iznimno učinkovitog hibridnog benzinskog plug-in pogonskog sklopa, njegova ugradnja na platformu EMP2 i pomicanje granica u pogledu performansi. Rezultat je na razini postavljenog zadatka. Doista oduzima dah. Sa snagom od 500 KS i četirima pogonskim kotačima, Peugeot 308 R HYbrid dostiže elektronički ograničenu brzinu od 250 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h ostvaruje u samo 4,0 sekunde, a iz mirovanja prelazi 1.000 m u samo 22,0 sekunde. Usprkos tome, emisija CO2 iznosi samo 70 g/km. Savršenom ravnotežom, sa 60% mase raspoređene sprijeda i 40% straga, Peugeot 308 RHYbrid odlikuje se žestokim temperamentom s nevjerojatnim omjerom mase i snage, samo 3,1 kg/KS. Peugeot Sport sustavno se koristio svojom tehničkom stručnošću i svojim nagradama na natjecanjima kako bi odredio svojstva sastavnih dijelova i njihov idealan položaj. Tako se u pogonskom sklopu spajaju tri izvora snage koji mogu međusobno neovisno pokretati vozilo: četverocilindarski benzinski motor 1.6 THP 270 S&S, najveće specifične snage u svijetu za taj obujam; elektromotor snage 85 kW/115 KS, povezan s mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa; elektromotor jednakih svojstava na stražnjoj osovini. Kako bi se zajamčila besprijekorne dinamične osobine, mase su preraspoređene i maksimalno spuštene. Litij-ionska baterija snage 3 kWh izvrsnog omjera snage i kompaktnosti nalazi se ispod stražnjih sjedala umjesto spremnika benzina. Spremnik obujma 50 litara sada je ugrađen u prtljažnik iznad elektromotora straga i dvaju transformatora. U potrazi za savršenstvom inženjeri odjela Peugeot Sport doradili su konstrukciju dna spremnika kako bi bio što bliži tehničkim elementima. Tako je visina smanjena za dodatnih nekoliko milimetara, što pridonosi učinkovitosti.

Na komandi smještenoj na središnjoj kontroli dostupna su četiri načina vožnje: način Hot Lap isporučuje najveće performanse, u potpunosti iskorištava potencijal svih triju izvora snage i postiže ukupno 500 KS i najveći okretni moment od 730 Nm; način Track razvija 400 KS i 530 Nm, uglavnom s pomoću benzinskog motora i stražnjeg elektromotora. Prednji elektromotor daje dodatan potisak pri ubrzanju; način Road posebno je namijenjen vožnji na cesti sa snagom od 300 KS i okretnim momentom od 400 Nm. Benzinski motor razvija sav svoj potencijal, stražnji elektromotor mu pomaže, a prednji se elektromotor ne uključuje; način ZEV ponajprije se koristi stražnjim elektromotorom za pokretanje modela Peugeot 308 R HYbrid. Prednji elektromotor uključuje se ovisno o pritisku vozača na papučicu gasa.

Dinamičnost modela Peugeot 308 R HYbrid impresivna je, posebno na izlazu iz zavoja zahvaljujući pogonu na sve kotače. Kočni je sustav na razini performansi. Sprijeda se nalaze ventilirani diskovi promjera 380 mm s četveroklipnim kliještima, a straga diskovi od 290 mm. Međutim, oni se ne upotrebljavaju tijekom svakog kočenja. Naime, Peugeot Sport razvio je pogonski sklop kako bi usporavao s pomoću elektromotora unutar cijelog raspona brzine, to jest već od 250 km/h. Osim očuvanja diskova i pločica, taj sustav obnavljanja energije jedno je od triju rješenja za punjenje baterije. Drugu strategiju čini upotreba prednjeg elektromotora kao generatora koji se pokreće benzinskim motorom. Naposljetku, priključak za brzo punjenje bateriju puni do maksimalnog kapaciteta u samo 45 minuta.

Peugeot 308 R HYbrid zorno dokazuje darovitost inženjera i dizajnera, kao i izvrsnost modela Peugeot 308. Automobili Peugeot uvijek pružaju iznimne doživljaje.

Peugeot 308 pravi je komercijalni uspjeh. Već je okrunjen s 24 nagrade, među kojima je i prestižni naslov Car of the Year 2014. Peugeot 308 potvrđuje svoj karakter globalnog automobila lansiranjem novog modela 308S u Kini. Naposljetku, izvedba 308 R HYbrid čini ga ikonom marke. Maxime Picat, generalni direktor marke Peugeot

Stručnost odjela Peugeot Sport jamstvo je za postizanje ciljeva bez ikakvih kompromisa. S našim iskustvom s hibridnim automobilima i s modelom Peugeot 908, primjena hibridnog pogona visokih performansi na modelu 308 daje naslutiti nevjerojatan potencijal za buduća iznimno sportska vozila. Bruno Famin, direktor odjela Peugeot Sport

Uravnotežene proporcije modela Peugeot 308 i njegov pročišćen i tehnološki dizajn idealna su osnova za radikalan model. Peugeot 308 R HYbrid sjajno se koristi tim adutima za još otmjeniji i dinamičniji stil. Gilles Vidal, stilski direktor marke Peugeot

Jedino naša strast za izazovima i izvrsnost modela 308 omogućuju postizanje takve razine performansi na vozilu segmenta C. Peugeot 308 R HYbrid dio je vrlo ekskluzivnog kluba automobila koji u manje od četiri sekunde postižu ubrzanje od 0 do 100 km/h. Jean-Philippe Delaire, Peugeot Sport, voditelj razvoja pogonskog sklopa Peugeot 308 R HYbrid

308 R HYbrid  308 R HYbrid 308 R HYbrid et Quartz Quartz