Predstavljamo

Porsche 718 Spyder i 718 Cayman GT4 – vrhunski sportaši s atmosferskim motorom

Željni zavoja i optimirani za trkalište 

Obitelj modela 718 dobiva pojačanje: S novim 718 Spyder i 718 Cayman GT4 Porsche stavlja dva posebno emocionalna i snažna top modela na vrh serije. Svojim se purističkim karakterom obraćaju entuzijastima sportskih vozila koji uživaju u nefiltriranom iskustvu vožnje i cijene visok stupanj agilnosti te gotovo intimnu blizinu prema središtu snage. Sve to pruža savršeno izbalansirani koncept središnje postavljenog motora. Po prvi puta otvoreni 718 Spyder i 718 Cayman GT4 s fiksnim krovom dijele tehničku osnovu. Tu spadaju novorazvijeni četverolitreni atmosferski motor sa šest cilindara s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Ovaj bokser motor kod oba modela pruža snagu od 309 kW (420 KS). Dok model GT4 predstavlja ulazak među GT cestovne modele Porschea, Spyder je spreman za zavoje svih vrsta. Oba modela oslanjaju se na visokoučinkovitu aerodinamiku, punopravno GT vozno postolje i snažne kočnice. 

Visokoobrtajni i visokoemocionalni atmosferski motor 

Zajedničko srce obaju modela čini četverolitreni bokser motor sa šest cilindara. Ovaj atmosferski motor temelji se na istoj porodici motora kao i turbo motori aktualne serije modela 911 Carrera. Novi visokoobrtajni motor postiže 309 kW (420 KS) – 35 KS više nego u prethodnom modelu GT4. Treća generacija Spydera ima čak 45 KS više ispod haube. Maksimalni okretni moment od 240 Nm na raspolaganju je od 5.000 bis 6.800/min. Oba sportska vozila s ručnim prijenosnikom probijaju zvučni zid od 300 km/h: 718 Spyder je brz 301 km/h, dok 718 Cayman GT4 postiže 304 km/h. Oba modela postižu ubrzanje s mjesta na 100 km/h za 4,4 sekunde. Korelirana potrošnja goriva sportaša sa središnje postavljenim motorom sukladno NEDC-u iznosi 10,9 l/100 km. Fascinantni karakter ovog atmosferskog motora objedinjuje moderni sustav za pročišćavanje ispušnih plinova s benzinskim filtrom čestica s linearnim ispuštanjem snage i neposrednim odzivom GT motora. Maksimum broja okretaja postignut je na 8.000 okretaja. Neponovljivi zvuk bokser motora ostao je netaknut. Pridružili su se tehnički noviteti kao što je adaptivno upravljanje cilindrima. U radu s djelomičnim opterećenjem privremeno prekida postupak ubrizgavanja na jednoj od dvaju cilindarskih klupa te time snižava potrebu za gorivom. 

Po prvi puta se kod visokoobrtajnog motora koriste Piezo injektori za direktno ubrizgavanje goriva. Pomoću njih se svaki proces ubrizgavanja dijeli na do pet pojedinačnih ubrizgavanja. Time se podupire potpuni te time emisijski prihvatljiv proces izgaranja. Varijabilni usisni sustav s dvama rezonantnim ventilima pobrinut će se za optimalnu izmjenu gasa u cilindrima. 

Aerodinamička učinkovitost: veći negativni uzgon, jednaki otpor zraka

Među markantne značajke modela 718 Cayman GT4 spada sveobuhvatno poboljšani aerodinamički koncept. Njime se proizvodi do 50 posto veći negativni uzgon, a da se pritom ne odražava nepovoljno na otpor zraka – što je dokaz izvrsne učinkovitosti. Pri- tom aerodinamika obaju modela iznimno profitira od novokonstruiranog jednokomornog sedlastog stražnjeg prigušivača zvuka: On u stražnjem dijelu stvara mjesto za funkcionalni difuzor, na kojeg kod 718 Cayman GT4 otpada dobrih 30 posto stražnjeg pogona. Veći stupanj učinkovitosti odlikuje i fiksno stražnje krilo: Naspram prethodnom modelu proizvodi 20 posto veći negativni uzgon. To odgovara dodatnom aerodinamičkom potisku od dvanaest kilograma na 200 km/h. Prednji predio optimiran u GT stilu zadržava ravnotežu aerodinamičkog balansa pomoću velike usne prednjeg spojlera i takozvanih zračnih zavjesa. Potonje smiruju strujanje zraka duž prednjih kotača. 

Porsche 718 Spyder: otvoreno sportsko cestovno vozilo s krovom lake konstrukcije 

Novi 718 Spyder je puristički stroj za zabavnu vožnju s krovom lake konstrukcije koji je prikladan za velike brzine. Njime se nastavlja povijest tako poznatih roadstera kao što su Porsche 550 Spyder i 718 RS 60 Spyder. Kako u otvorenom tako i u zatvorenom obliku izaziva oduševljenje svojom fascinantnom siluetom. Krov je prikladan za svako- dnevicu te se uz samo nekoliko pokreta ruku može spremiti ispod stražnjeg poklopca. Model 718 Spyder za razliku od GT4 posjeduje stražnji spojler koji se pri brzini od 120 km/h automatski izvlači. Zahvaljujući funkcionalnom difuzoru prvi je model porodice Boxstera koji na stražnjoj osovini proizvodi aerodinamički negativni uzgon.

Visokoučinkovito GT vozno postolje: optimirano za najbolju dinamiku

Po prvi puta 718 Spyder koristi prednosti visokoučinkovitog GT voznog postolja iz modela 718 Cayman. Svojom superiornom dinamikom u zavojima omogućava emocionalno iskustvo vožnje. Njegove dodatno profinjene opruge prednjeg i stražnjeg ovjesa lake konstrukcije koriste se tehnologijama iz trkaćeg sporta. Kuglasti zglobovi djelomično preuzimaju neposredno priključivanje na šasiju. Za 30 milimetara spušteni PASM sustav prigušivanja (Porsche Active Suspension Management) snižava težište i poboljšava potencijal bočne dinamike. Konstruiran je posebno za primjenu na trkaćim stazama te zaoštrava karakteristike vožnje 718 Caymana GT4. Model 718 Spyder također profitira od takve konstrukcije. Porsche Stability Management (PSM) ovdje radi još senzibilnije i preciznije, ali se opcionalno može deaktivirati i na dvije razine. Porsche Torque Vectoring (PTV) s mehaničkom diferencijalnom bravom stražnje osovine dodatno poboljšava uzdužnu i bočnu dinamiku, performanse u zavojima i užitak u vožnji. Za GT4 je, osim toga, dostupan i opcionalni Clubsport paket. U njemu je sadržan stražnji zaštitni luk za slučaj prevrtanja napravljen od čelika, ručni aparat za gašenje požara i sigurnosni pojas u šest točaka na strani vozača. 

Za odlično hvatanje: snažne kočnice, gume ultravisokih performansi (UHP)

Visokoučinkoviti kočioni sustav modela 718 Spyder i 718 Cayman GT4 s velikim aluminijskim monobloc fiksnim kočionim čeljustima osigurava konstantne vrijednosti usporenja koji su prikladni za trkaću stazu. Opcionalno je na izbor još i Porsche keramički kočioni sustav (PCCB). Novost je što se sada i 718 Spyder kotrlja na gumama ultravisokih performansi (UHP) koje je Porsche posebno uskladio. One čine dio sveukupnog paketa koji 718 Caymanu GT4 na stazi Nürburgring-Nordschleife daje krila za nove rekordne vrijednosti: Na 20,6 km dugoj klasičnoj trkaćoj stazi vrijeme jednog kruga je u usporedbi s prethodnim modelom smanjeno za više od deset sekundi. 

Novi Porsche 718 Spyder i 718 Cayman GT4 od sada su dostupni za narudžbu. U Njemačkoj cijene za Spyder kreću od 93.350 eura te za Cayman GT4 od 96.206 eura – uvijek uključujući PDV i opremu specifičnu za pojedinu zemlju.