Ekologija Vijesti

Porsche iz startne pozicije u elektromobilnost

Uspješan u vremenima transformacije: U poslovnoj godini 2018. tvrtka Porsche AG bilježi nove rekorde po pitanju svog operativnog rezultata, prometa, isporuka i broja zaposlenika. Operativni rezultat je u usporedbi s prethodnom godinom porastao za četiri posto na 4,3 milijarde eura, a promet za deset posto na 25,8 milijardi eura. Operativna marža dobiti iznosila je 16,6 posto. 2018. godine poduzeće je predalo 256.255 vozila u ruke kupaca što je četiri posto više nego prethodne godine. Ukupan broj zaposlenih povećao se za devet posto na 32.325 zaposlenika.

„U poslovnoj godini 2018. broj naših isporuka je ponovno znatno porastao zahvaljujući našoj atraktivnoj paleti proizvoda. Porsche stoji za emocionalne benzinske motore, plug-in hibride visokih performansi te u budućnosti i za potpuno električne pogone“, kaže Oliver Blume, predsjednik izvršnog odbora tvrtke Porsche AG. Porsche će do 2023. godine uložiti oko 15 milijardi eura u nove proizvode.

Proizvođač sportskih vozila dosljedno proširuje svoju ponudu na području elektromobilnosti: U rujnu će s modelom Taycan na startnu poziciju ići prvo sportsko vozilo Porschea na čisto električni pogon, a početkom sljedećeg desetljeća njegov prvi derivat, Cross Turismo. Nova generacija kompaktnog SUV modela Macan će također biti na električni pogon i time druga Porscheova serija modela s potpuno baterijskim pogonom. Poduzeće polazi od toga da će sredinom sljedećeg desetljeća biti prodana već polovica cijele palete proizvoda Porschea na električni ili djelomično električni pogon kao plug-in hibrid.

„U samo sedam godina naš ukupan broj zaposlenih se više nego udvostručio.“, kaže Blume, „A elektromobilnost je dodatni generator poslova. Samo za Taycan otvorit ćemo 500 novih radnih mjesta. S našim prvim potpuno električnim sportskim vozilo započinjemo novu eru. Vrlo smo optimistični da će Taycan biti uspješan: Već sada imamo više od 20.000 ozbiljnih interesenata za kupnju. Iz tog ćemo razloga povećati naše proizvodne kapacitete.“

Dvoznamenkaste stope rasta za Panamera, Cayenne i 911

„2018. godine postigli smo nove vrhunske vrijednosti u pogledu prometa i rezultata. Plus u rezultatu posebice proizlazi iz povećanog volumena, bolje kombinacije proizvoda i pozitivnog razvoja naših drugih segmenta poslovanja i divizija“,kaže Lutz Meschke, zamjenik predsjednika izvršnog odbora i predstojnik uprave za financije i IT tvrtke Porsche AG.

Model Panamera bilježi najveći porast isporuka s 38 posto na 38.443 jedinice. Ali i 911-ica je zabilježila dvoznamenkasti porast: Unatoč predstavljanju nove generacije Jedanaestice povećao se broj isporučenih sportskih vozila za deset posto na 35.573 vozila. Isporuke modela Cayenne porasle su za dvanaest posto na 71.458 vozila. Naj- uspješniji model po volumenu ostao je Macan s 86.031 vozilom. Kinesko tržište je i u 2018. godini zadržalo svoju vodeću poziciju. Rast na tom tržištu iznosio je dvanaest posto na 80.108 jedinica. Na drugom mjestu se i dalje nalazi SAD s plusom od tri posto na 57.202 vozila.

„Transformacija automobilske branše je u punom tijeku. Intenzivno se bavimo digitalizacijom, povezivošću i novim konceptima mobilnosti“,navodi Blume. Kako bi se i dalje smanjivale fosilne emisije CO2, Porsche se posvećuje i sintetičkim gorivima. Takozvana power-to-liquid goriva proizvode se kroz obnovljivu struju. „U sintetičkim gorivima vidimo veliki potencijal. Time ćemo pogon vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem – upravo kod postojeće flote – učiniti dodatno ekološki prihvatljivim“, kaže Blume.

Za 2019. godinu očekuje se daljnji porast

„Nadolazeći mjeseci i dalje ostaju izazovni zbog prelaska na novi ispitni ciklus WLTP i benzinski filtar čestica te odustajanja od modela s dizelskim pogonom“,govori predstojnik uprave za financije Meschke. No, Porsche svejedno za 2019. godinu očekuje porast broja isporuka. U pogledu na promet poduzeće također računa s blagim plusom. „Temelj za uspješnu poslovnu godinu čine naši proizvodi – prije svega nova generacija 911-ice, koja će u 2019. biti predstavljena svim tržištima diljem svijeta, daljnji derivati modela 718 i Cayenne te početak Taycana“,govori Meschke. Zatim govori kako poduzeće unatoč jako visokim investicijama u elektrifikaciju, digitalnu transformaciju te proširenja i obnove lokacija želi osigurati da će nastaviti ispunjavati svoje ambiciozne ciljeve zarade. „Pomoću mjera koje doprinose povećanju učinkovitosti i otvaranjem novih profitabilnih segmenata poslovanja želimo i ubuduće dostići naš strateški cilj operativne marže dobiti od 15 posto“, ističe Meschke.