Ekologija Vijesti

Taycan – prvi električni Porsche

Šest milijardi eura investicija, 1.200 novih zaposlenika samo tijekom uvođenja Taycana, nastavak razvoja Porsche proizvodnje 4.0 i dosad nezabilježena ofenziva znanjem na razini cijele tvrtke – s tim jasnim opredjeljenjem za elektromobilnost proizvođač sportskih vozila unosi velike promjene i naglašava svoju spremnost za budućnost.

„Predviđamo da će 2025. godine više od 50 posto isporučenih Porsche modela biti elektrificirano“, govori Lutz Meschke, zamjenik predsjednika izvršnog odbora i predstojnik uprave za financije i IT u tvrtki Porsche. “To podrazumijeva velike investicije, između ostalog, u razvoj i infrastrukturu, ali također i u znanje zaposlenog osoblja. Unatoč tome ostaje postojan strateški cilj operativne marže dobiti od najmanje 15 posto. „Pored učinkovitih procesa, prihodi od digitalnih proizvoda i usluga također bi u sve većoj mjeri trebali doprinijeti našem ekonomskom uspjehu“,navodi Meschke.

Trenutno je u izgradnji nova Taycan proizvodnja i montaža kao „tvornica u tvornici“ pri glavnom sjedištu u Zuffenhausenu. Njome se Porsche želi pozdraviti s tradicionalnim principom pokretne trake. Albrecht Reimold, predstojnik uprave za proizvodnju i logistiku: „S takozvanom fleksi-linijom Porsche kao prvi proizvođač vozila primjenjuje transportne sustave bez vozača u kontinuiranom procesu serijske proizvodnje.“ Na taj način proizvođač sportskih vozila spaja prednosti klasičnog principa pokretne proizvodnje s fleksibilnošću prilagodljive montaže. Tako je moguće odraditi veći broj radnih ciklusa na jednakoj površini. Pod naslovom „smart, green, lean“ Porsche podržava i resursno učinkovit način proizvodnje. Postupak proizvodnje Taycana je ugljično neutralan, s budućim ciljem da proizvodnja načelno bude takozvana zero- impact-factory, tj. tvornica bez utjecaja na okoliš.

Uvođenjem Taycana u Zuffenhausenu se stvara 1.200 novih radnih mjesta. „Taycan je jedan od najvećih generatora radnih mjesta u povijesti Porschea“, naglašava Andreas Haffner, predstojnik uprave za ljudske resurse i društvena pitanja. Neće svi novi zaposlenici biti uključeni u proizvodnju Taycana, nego će sudjelovati i u izgradnji sportskih vozila s dvoja vrata. Porscheov cilj za Taycana jest stvoriti ekipu koja tvori zdravu mješavinu već iskusnih proizvođača sportskih vozila i novih suradnika. S time pod ruku ide opsežno stručno osposobljavanje koje će se odvijati u jednoj dvorani koja nastaje posebno u tu svrhu na prostorima centra za osposobljavanje u Zuffenhausenu. Jedna digitalna platforma za učenje, koja pruža više od 1.200 mogućnosti učenja vezanih uz temu digitalne transformacije te omogućava individualno učenje sukladno potrebama, sa sobom na put vodi cijelo osoblje ka električnom i digitaliziranom dobu Porschea.

Koliko važnu ulogu ima prijenos znanja, naglašava uska suradnja moto sporta i serijske proizvodnje. Kao i trostruki pobjednik Le Mansa, Porsche 919 Hybrid, i Taycan se oslanja na inovativnu tehnologiju s 800 volti. Ona je bila jedna od ključnih odluka kod 919-ice kako naponska razina određuje smjer za cjelokupni električni pogonski sklop: od baterije preko elektroničkog layouta i e-strojeva sve do kapaciteta postupka punjenja. Porsche je pionirskim radom sâm razvio odgovarajuće prikladne komponente s 800 volti te je dosegao granice tehnički izvedivog – uključujući pritom i tekućinom hlađenu litij-ionsku bateriju. Porsche ju je pod visokim pritiskom konkurencije moto sporta konstantno razvijao. A danas postiže još neviđenu gustoću snage. Za Taycana to znači da 800 voltna arhitektura u vozilu osigurava da se litij- ionska baterija za samo četiri minute može napuniti energijom koja je dovoljna za prijeći 100 kilometara udaljenosti (prema NEDC-u). S ulaskom Porschea u Formulu E 2019./2020. taj prijenos znanja doseže novu razinu.

Preduvjet za brzo punjenje su visokoučinkoviti sustavi za punjenje. Porsche E- Performance stoga uključuje infrastrukturu s rješenjima bilo da ste kod kuće ili na putu. S „Porsche Mobile Charger Connect“ moguće je uz 22 KW brzo i udobno preko noći kod kuće napuniti Taycana. Induktivno punjenje također je omogućeno. Usto, Porsche do kraja 2019. godine u sklopu zajedničkog pothvata Ionity – zajedno s Audijem, BMW-om, Daimlerom i Fordom – diljem Europe na 400 lokacija podiže stanice za brzo punjenje s do 350 kW po mjestu za punjenje. I u Americi inicijativa koncerna VW-a, Electrify America, od 2019. godine nudi mogućnosti za punjenje s do 350 kW na 300 postaja na autoputovima. Nadalje, Porsche do trenutka predstavljanja Taycana tržištu planira u turističkim destinacijama, primjerice hotelima, ugraditi više od 2000 AC mjesta za punjenje na sve do 20 tržišta. Pristup Porscheovoj mreži za punjenje kupci će moći ostvariti putem Porsche usluge punjenja. Pritom je riječ o jedinstvenom rješenju diljem Europe s pristupom brojnim priključcima za punjenje različitih ponuđača. Obračun za uslugu se vrši objedinjeno putem Porschea.