Predstavljamo

Pretpremijera u Zagrebu – nova Opel Astra

Jedna od najznačajnijih najava ovogodišnjeg Salona u Frankfurtu je nova Opel Astra, 5. generacija Astre tj. jedanaesta generacija kompakta Opela. 15-tak dana prije svjetske promocije Zagreb je imao čast pretpremijerno predstaviti ovaj novi model.

Opel i automobili iz kompaktne klase – ta specifična priča o uspjehu počinje s Kadettom 1936. godine i nastavit će se s novom Astrom, jedanaestom generacijom Opelova automobila iz kompaktne klase. Dosad su iz tvornica izišla 24 milijuna Kadetta i Astri, a sada je Opel spreman dodati novo poglavlje povijesti svojeg prodajnog hita. Nova generacija Astre temelji se na posve novoj laganoj arhitekturi vozila, pogonit će je samo motori najnovije generacije i ponudit će značajke koje su otprije poznate samo iz viših segmenata.

Lakša, štedljivija i agilna, a istovremeno još udobnija – nova Opel Astra zadovoljava sve te uvjete zahvaljujući intenzivnom programu mršavljenja. Vizionarska konceptna Monza koja je predstavljena 2013. na Frankfurtskom sajmu automobila bila je uzor za jedanaestu generaciju Opelova automobila iz kompaktne klase. Ovisno o modelu i razini opreme, nova će Astra biti do 200 kg – a najmanje 120 kg – lakša od svoje prethodnice. Posve nova arhitektura vozila igra važnu ulogu u smanjenju mase. Svaka je komponenta provjerena i dizajnirana kompaktno uz korištenje lakih materijala. Samo je masa karoserije smanjena za 20 % s 357 na 280 kilograma. Dodatne mjere vezane uz podvozje rezultirale su s daljnjih 50 kilograma smanjenja mase, a one uključuju korištenje čelika niske mase visoke i ultravisoke snage, kompaktnih podokvira kao i smanjenja mase prednje i stražnje osovine.

Ispod poklopca motora svake nove Astre nalazi se član posve novog portfelja motora. Snage motora se kreću od 95 do 200 KS. Svi dizelski i benzinski motori zapremine do 1,6 litara imaju tri stvari zajedničke: spajaju najveću učinkovitost s izvrsnom responzivnošću i glatkoćom rada. 1.6 CDTI sa širokim rasponom snage počevši od 95 KS pokriva ponudu dizelskih motora, dok je 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo (105 KS) osnovni benzinski motor. Vrhunac Astrinog portfelja motora jest posve novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo – četverocilindrični motor iz iste linije kao i manji, ali također snažan jednolitarski trocilindrični motor. Ovaj motor načinjen posve od aluminija bit će prvi put predstavljen sa 150 KS. On impresionira svojom dinamičkom responzivnošću i visokim performansama uz smanjenje potrošnje goriva. Motor pri vrlo niskom broju okretaja postiže maksimalni okretni moment od 245 Nm. Maksimalna je snaga dostupna između 2.000 i 4.000 okretaja u minuti, što su savršeni uvjeti za užitak u vožnji u kombinaciji s učinkovitošću. Zahvaljujući svojoj konstrukciji, novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo dodaje i manje mase cijelom automobilu. Aluminijski blok motora ima 10 kilograma manje od bloka od lijevanog željeza trenutnog 1,4-litarskog turbo agregata.

Dizajn nove Astre jasno odražava učinkovitost u srcu ovog vozila. Evolucija Opelove dizajnerske filozofije prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost osigurava da nova Astra izgleda lakše i sportskije. Opelov logotip u obliku munje („Blitz“) integriran u središnju kromiranu prečku na rešetki i karakterističan element oštrice koji se proteže prema stražnjem kraju vozila čine novu Astru odmah prepoznatljivom kao članicom Opelove obitelji. Prednja svjetla spajaju se elegantno s rešetkom i tvore prepoznatljiv izgled. Najistaknutiji je element dizajna revolucionarni C-nosač koji stvara dojam lebdećeg krova. Dramatično oblikovan poklopac prtljažnika vizualno povezuje stražnja svjetla da bi stvorio sportski dojam šireg i nižeg automobila, ponovno naglašavajući Astrinu temeljnu učinkovitost. Astra izgleda manja, ali i jest doista manja. Ukupne dužine 4,37 metara, ona je skoro 5 cm kraća od prethodnog modela. Svojom je visinom od 1,46 metara i 2,6 cm niža.

Međuosovinski je razmak smanjen za 2 cm, ali je količina prostora u kabini povećana. U kombinaciji s novim sjedalima putnici na stražnjoj klupi mogu uživati u dodatnih 35 mm prostora za noge. Udaljenost između prednjih i stražnjih sjedala povećana je, čime je unaprjeđena udobnost prilikom putovanja i osjećaj prostranosti. Unutrašnjost nove Astre ponovno odražava Opelovu dizajnersku filozofiju kod koje umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost. Broj prekidača i kontrola smanjen je na apsolutni minimum, što promiče učinkovitost i jednostavnost korištenja – vrijednosti utkane u srž Astre. U središtu je nagrađivani sustav IntelliLink, pomno smješten tako da osigurava idealan pogled na zaslon kao i lako dohvaćanje i jednostavno korištenje.

Astra je prvi nov Opelov model koji će od prvog predstavljanja biti dostupan s osobnim pomoćnikom za povezivanje i usluge Opel OnStar, koji nudi korisnicima širok raspon usluga vezanih uz sigurnost i udobnost. Ako se aktivira zračni jastuk, Opel OnStar će automatski pokrenuti alarm. Savjetnik će zatim kontaktirati vozilo da utvrdio je li doista potrebna pomoć. Ako izostane odgovor, na točnu se lokaciju vozila odmah šalju hitne službe. To je samo jedan primjer prednosti novog osobnog pomoćnika za povezivanje i usluge. Vozači i putnici mogu kontaktirati OnStar 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu i 365 dana u godini. Bez obzira na to trebaju li pomoć na cesti ili bilo koju drugu uslugu, OnStarov savjetnik uvijek je spreman pomoći. Uz to će OnStar pretvoriti novu Astru u 4G LTE mobilni Wi-Fi hotspot s kojim se istovremeno može povezati najviše sedam uređaja,od pametnih telefona do tableta. I nova će generacija informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink proslaviti svoju premijeru u Astri. Kompatibilan je s platformama Android Auto i Apple CarPlay pa će potpomoći integraciju svijeta pametnih telefona u automobil, što je premijera u segmentu kompaktnih automobila.

Svjetla su apsolutna novost i sigurnosna istaknuta značajka nove Astre. Revolucionarna Opelova patentirana posve LED svjetla nove generacije s matricom omogućuju vožnju s dugim snopom bez zasljepljivanja i bit će prvi put dostupna u kompaktnoj klasi upravo s ovom Astrom. Novi LED sustav s matricom sastoji se od 16 LED segmenata, po osam sa svake strane vozila, i stalno prilagođava duljinu i raspodjelu svjetlosnog snopa svakoj prometnoj situaciji. U tom postupku surađuje s prednjom kamerom Opel Eye. Čim vozilo napusti urbano područje, automatski se uključuju duga svjetla i ona uvijek ostaju uključena! Pri brzini od 80 km/h vozači zamjećuju objekte uz cestu 30 – 40 metara prije nego s uobičajenim halogenim ili ksenonskim kratkim svjetlima, što znači da imaju oko 1,5 sekundu više vremena za reakciju. Ni zasljepljivanje drugih sudionika u prometu više nije problem. Kad kamera otkrije izvore svjetla od dolaznog ili odlaznog prometa, deaktiviraju se pojedinačne LED-ice u odgovarajućim zonama i tako jednostavno „izrezuju“ područje oko vozila dok ostatak ceste i njen okoliš ostaju izvrsno osvijetljeni. Uz tu razinu preciznosti i prilagodbe LED svjetla s matricom podižu tehnologiju osvjetljenja na novu razinu.

Nabrojimo još samo neke od sustava koji sudostupni u novoj Astri: kontrola brzine s graničnikom osigurava da vozite uvijek zakonski dopuštenom brzinom. Napredna pomoć prilikom parkiranja povećava udobnost i može automatski parkirati vozilo pritiskom na gumb. Stražnja kamera aktivira se prilikom odabira stupnja prijenosa za vožnju unatrag. A upozorenje na objekt u mrtvom kutu prepoznaje prepreke u radijusu od 3 metra s obje strane i iza vozila koja sam vozač možda ne bi primijetio. Udruga AGR (Kampanja za zdrava leđa) testirala je i certificirala ergonomska sjedala koja su isto izvrsna. Nova Opel Astra ponudit će vozačko sjedalo prilagodljivo u 18 smjerova s funkcijama masaže, ventilacije i postavljanja širine. A putnici na stražnjoj klupi mogu se veseliti većoj količini udobnosti nego ikad prije s dvama grijanim vanjskim stražnjim sjedalima kao opcijom.

Stoga posve nova Opel Astra nije samo sigurnija, udobnija, privlačnija i modernija nego ikad prije – ona je i lakša, agilnija, aerodinamičnija i učinkovitija u svakom smislu riječi. Ona je Opelova karta za budućnost.

Astra 1 Astra 2 Astra 3 Astra i Aleksandra Dojcinovic Astra i Ivan Decak 1 Astra i Ivan Decak 2 Astra i Ivan Decak 3 Astra i Ivan Decak 4 Astra i Ivan Decak 5 Astra i Mila Elegovic 1 Astra i Mila Elegovic 2 Astra i Renata Sopek 1 Astra i Renata Sopek 2 Astra i Vinko Filipic 1 Astra i Vinko Filipic 2 Astra i Vinko Filipic 3 Astra predstavljanje u Balonu 1 Astra predstavljanje u Balonu 2 Astra predstavljanje u Balonu 3 Astra predstavljanje u Balonu 4 Astra predstavljanje u Balonu 5 Astra predstavljanje u Balonu 6 Astra, Aleksandra Dojcinovic, Renata Sopek i Mila Elegovic Opel-Astra-295912 Opel-Astra-295914