Vijesti

Renault-Nissan-Mitsubishi alijansa prodala 10,76 milijuna vozila

  • Ukupna prodaja društava Renault, Nissan i Mitsubishi Motors porasla je 2018. za 1,4 % na 10,76 milijuna vozila – jedan od devet svih prodanih automobila i lakih gospodarskih vozila u svijetu
  • Ukupna prodaja lakih gospodarskih vozila porasla je za 13,5 % na dva milijuna
  • Ukupna prodaja električnih vozila porasla je za 34 %, promatrajući iz godine u godinu, te je tako od 2010. prodano 725.000 električnih vozila
  • Postignut je napredak i u ponudi više vozila primjenom zajedničke arhitekture CMF

Renault-Nissan-Mitsubishi, najveća alijansa proizvođača automobila na svijetu, objavila je da su njezini članovi prodali ukupno 10.756.875 automobila u 12 mjeseci do 31. prosinca 2018. Alijansa je zadržala svoju vodeću poziciju kad je riječ o prodaji osobnih i lakih gospodarskih vozila.

Prodaja je 2018. porasla za 1,4 posto, promatrajući iz godine u godinu, te se nastavila velika potražnja za vozilima kao što su Renault Clio, Captur i Sandero, Nissan X-Trail/Rogue i Sentra/Sylphy te Mitsubishi Eclipse Cross i XPANDER.

Prodaja većeg broja vozila primjenom arhitekture Common Module Family (CMF), što je ključan element Alijansinog srednjoročnog plana do 2022., također se povećala tijekom 2018. To uključuje početak prodaje Renaulta Kwid na više međunarodnih tržišta te povećanu proizvodnju Nissan Frontier pickupakoji dijeli arhitekturu s modelima Renaulta i Mercedesa.

Članovi Alijanse zabilježili su posebno veliku potražnju za lakim gospodarskim vozilima te se solidno poboljšala prodaja Renaulta Kangoo, Master i Trafic, Nissana Navara i Terra te Mitsubishija Triton. Jedan je od ključnih dijelova Alijansine strategije maksimalno povećati sinergije putem zajedničkog razvoja i proizvodnje kako bi se povećala prodaja i prisutnost na tržištu lakih gospodarskih vozila članova Alijanse diljem svijeta.

Alijansa je i 2018. ostala predana vozilima bez emisija. Svoj vodeći položaj u tom segmentu, s ukupno 724.905 prodanih električnih vozila od 2010., duguje potražnji za Renaultom ZOE i Nissanom LEAF te drugim električnim vozilima.

Kad je riječ o društvima članovima Alijanse, prodaja Grupe Renaultporasla je za 3,2 posto na 3.884.295 vozila tijekom kalendarske 2018. Društvo Nissan Motor Co., Ltd. prodalo je 5.653.683 vozila diljem svijeta, što je smanjenje od 2,8 posto tijekom 2018. Društvo Mitsubishi Motors Corporation prodalo je 1.218.897 vozila diljem svijeta, što je porast od 18,3 posto promatrajući iz godine u godinu.

Napredak k ostvarenju Alijansinog šestogodišnjeg plana do 2022.

         Kao dio srednjoročnog plana do 2022. Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi nastavlja predviđati da će godišnje sinergije premašiti 10 milijardi eura do kraja 2022. Društva članovi povećat će i zajedničke elemente, a cilj im je proizvodnja devet milijuna vozila na temelju četiriju zajedničkih platformi. Plan će povećati i upotrebu zajedničkih pogonskih sklopova na 75% ukupne prodaje. Osim toga, za trajanja plana predstavit će se 12 novih električnih vozila bez emisija te 40 vozila različitih razina autonomije.

10 najvećih tržišta Alijanse:

ZemljaUkupna prodaja
Kina1.920.541
SAD1.611.952
Francuska763.984
Japan727.823
Rusija648.795
Meksiko355.968
Njemačka343.656
Brazil334.469
Italija277.941
Španjolska275.884

10 najvećih tržišta grupe Renault:

ZemljaUkupna prodaja*
Francuska689.788
Rusija497.266
Njemačka235.609
Kina216.699
Brazil214.822
Italija208.580
Španjolska189.480
Turska115.842
Argentina114.348
Ujedinjena Kraljevina103.607

* isključujući Twizy

10 najvećih tržišta Nissana:

ZemljaUkupna prodaja
Kina*1.563.986
SAD1.493.877
Japan615.966
Meksiko314.123
Kanada149.117
Ujedinjena Kraljevina116.914
Rusija106.138
Brazil97.512
Španjolska72.943
Tajland72.394

*Uključujući marku Venucia

10 najvećih tržišta Mitsubishi Motorsa:

ZemljaUkupna prodaja
Indonezija146.805
Kina139.856
SAD118.075
Japan104.611
Australija84.826
Tajland84.560
Filipini65.894
Njemačka52.196
Rusija45.391
Ujedinjena Kraljevina30.952