Vijesti

Škoda u srpnju i dalje raste

Škoda je u srpnju ove godine u cijelom svijetu kupcima isporučila 83.700 vozila (srpanj 2015.: 82.800 vozila). To odgovara rastu od 1,0% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Značajan rast češki tradicionalni proizvođač bilježi posebno u Kini (plus 16,1%) i Rusiji (plus 11,6%). Osobito omiljen je i dalje Škoda Superb, čija je prodaja s povećanjem od 92,7% znatno nadmašila prošlu godinu.

Škoda i u srpnju nastavlja svoj put rasta“, objašnjava Werner Eichhorn, član Uprave Škoda za prodaju i marketing. „Na svim tržištima vidimo da naša mlada paleta pojačano privlači i nove skupine kupaca“, dodaje Eichhorn. Škoda će nadogradnju svoje palete modela dosljedno nastaviti i sljedećih godina. U tom smislu će marka dodatno pojačati svoju poziciju u važnom SUV-segmentu. Škoda Kodiaq, novi veliki SUV-modeli iznad modela Škoda Yeti, 1. rujna u Berlinu slavi svoju svjetsku premijeru. Uvođenje na tržište započinje od veljače 2017.

U zapadnoj Europi Škoda u srpnju s 32.700 isporučenih vozila u skladu s očekivanjima bilježi pad prodaje od 8,7%. Taj razvoj situacije je prije svega rezultat stanke u proizvodnji u češkim tvornicama tijekom dvotjednog kolektivnog godišnjeg odmora (4. do 22. srpnja). U Njemačkoj je svoje novo Škoda vozilo u srpnju dobilo 10.500 kupaca (minus 19,7% u odnosu na isti mjesec prošle godine). Dvoznamenkast rast marka u srpnju bilježi kako u Italiji (1.600 vozila; plus 11,0%) tako i u Finskoj (900 vozila; plus 23,1%) i Velikoj Britaniji (6.100 vozila; plus 12,5%).

U središnjoj Europi Škoda je u srpnju s 13.900 isporučenih vozila lagano ispod prošlogodišnjeg nivoa (minus 4,2%). I tu je u skladu s očekivanjima na razvoj prodaje utjecala stanka u proizvodnji zbog godišnjeg odmora u češkim tvornicama. Na domaćem tržištu u Češkoj svoje je novo Škoda vozilo  dobilo 7.100 kupaca (minus 8,1%). Nasuprot tomu je srpanj za Škodu protekao pozitivno u Hrvatskoj (srpanj 2016.: 300 vozila; plus 45,6%), Mađarskoj (srpanj 2016.: 900 vozila; plus 4,5%) i Sloveniji (srpanj 2016.: 500 vozila; plus 9,6%). U istočnoj Europi bez Rusije Škoda je isporuku kupcima u srpnju povećala za 11,2% na 3.100 automobila (2015.: 2.800 vozila). U istom razdoblju raduje povećana potražnja za vozilima Škoda i u Rusiji: Prodaja je povećana za 11,6% na 4.700 vozila (srpanj 2015.: 4.200 vozila).

Zahvaljujući potpuno prerađenoj paleti modela prodaja se u srpnju posebno pozitivno odvijala u Turskoj i Izraelu. Tu su se isporuke kupcima u usporedbi s istim mjesecom prošle godine povećale za 22,8% na 2.200 vozila (srpanj 2015.: 1.800 vozila) odnosno za 45,8% na 2.700 vozila (srpanj 2015.: 1.800 vozila). Time je Škoda u obje zemlje rasla unatoč trendu na tržištu. (Turska: minus 29%; Izrael: minus 11,9%).

Na svom u svijetu najjačem tržištu u Kini Škoda u usporedbi s istim mjesecom prošle godine ponovno bilježi značajno povećanje. Isporuke kupcima su se u srpnju povećale za 16,1% na 21.400 vozila (srpanj 2015.: 18.400 vozila).

Isporuke marke Škoda kupcima u srpnju 2016. (u jedinicama, zaokruženo, po modelima; +/- u postocima u odnosu na isti mjesec prošle godine):

Škoda Citigo 3.400 -1,7%
Škoda Fabia 15.500 -13,4%
Škoda Rapid 16.100 +16,8%
Škoda Octavia 32.200 -5,7%
Škoda Superb 9.500 +92,7%
Škoda Yeti 7.000 -11,1%