Ekologija Vijesti

Sljedeći Porsche Macan bit će električan

Lokacija u Leipzigu pretvara se automobilsku tvornicu za elektromobilnost

Porsche dovodi elektromobilnost u svoju lokaciju u Saskoj: Nadzorni odbor poduzeća Porsche AG odlučio je sljedeću generaciju Macan proizvesti kao potpuno električnu seriju. Prvi kompaktni SUV Porschea na potpuno električni pogon trebao bi sići s proizvodne trake početkom idućeg desetljeća. Porsche time proširuje svoju po- nudu na području elektromobilnosti: Krajem 2019. godine s Taycanom će na tržište stići prvo sportsko vozilo Porschea na čisto električni pogon – a nedugo za njim i njegov derivat, Taycan Cross Turismo.

„Elektromobilnost i Porsche savršeno idu jedno uz drugo. Ne samo zbog učinkovitosti, nego prije svega zbog sportskih karakteristika“, govori Oliver Blume, predsjednik izvrš- nog odbora poduzeća Porsche AG. „Do 2022. godine investirat ćemo preko šest mili- jardi eura u elektromobilnost i do 2025. godine već bi svako drugo novo vozilo Porschea moglo imati električni pogon. No, u sljedećih deset godina fokusirat ćemo se i na pogonsku mješavinu od dalje optimiranih benzinskih motora, plug-in hibridnih mo- dela i sportskih vozila na potpuno električni pogon. Naš je cilj postati predvodnikom u tehnologiji, stoga neprestano usmjeravamo poduzeće ka mobilnosti budućnosti.“

Već početkom srpnja prošle godine poduzeće je donijelo odluku da će se sljedeća generacija Macana proizvoditi na lokaciji u Leipzigu. Investicijama u elektromobilnost na lokaciji u Leipzigu stvorena je mogućnost proizvodnje budućih potpuno električnih vozila na postojećoj proizvodnoj liniji. Startni pucanj za elektrifikaciju daje nadolazeća generacija Macana. Ovaj kompaktni SUV kao i Taycan raspolaže 800 voltnom tehno- logijom te se temelji na PPE arhitekturi (Premium Platform Electric) koja je razvijena u suradnji s poduzećem Audi AG. Porsche time naglašava spremnost ove lokacije za budućnost te ju čini još fleksibilnijom i učinkovitijom.

Poduzeće Porsche Leipzig GmbH započelo je 2002. godine sa serijskom proizvodnjom SUV-a Cayenne s 259 djelatnika. Od tada se ova lokacija kontinuirano razvijala u jedan od najsuvremenijih i najodrživijih proizvodnih pogona u automobilskoj branši. Model Macan već je 2011. godine predstavljao revoluciju te je prava priča o uspjehu: U to doba tvornica u Leipzigu je proširena u tvornicu „punog opsega“ s vlastitom proizvod- njom karoserije i vlastitom lakirnicom. Kada je tvornica u veljači 2014. godine krenula s radom, godišnje je bilo planirano 40.000 jedinica kompaktnog SUV-a; danas se go- dišnje proizvodi preko 90.000 primjeraka za tržišta diljem svijeta. Prije dvije godine uslijedila za tada predviđena posljednja faza proširenja zahvaljujući kojoj se konačno i serija Panamera u potpunosti proizvodila u Leipzigu. Uslijed toga porastao je broj za- poslenika na trenutno preko 4.000 djelatnica i djelatnika. Od polaganja kamena te- meljca u veljači 2000. godine Porsche je u razvoj u Leipzigu uložio više od 1,3 milijarde eura.