Vozili smo

Stigao novi Sorento

Velika, baš ostavlja dojam na cesti, to je ono što prvo primjetite kada ugledate novi Kia Sorento. Veliki SUV dolazi u zanimljivim pogonskim izvedbama, a mi smo isprobali upravo onaj koji će domaći kupci zasigurno i najviše tražiti – 2.2 CRDi, koji broji 202 KS i 441 Nm. Izuzetno ugodan u vožnji, u pratnji s brojnim tehnologijama i dobrom motorizacijom, na scenu stupa od 338.999 kuna…

Malo koji model kao Kia Sorento, iz generacije u generaciju, svira za oktavu više note. Prvi je predstavljen 2002., kao klasičan terenac zamaskiran u SUV. Drugi iz 2009. to je postao dušom i tijelom, dobio na eleganciji, komforu (pogotovo u izvedbi sa sedam sjedala) i štedljivosti. Doduše malo izgubio na terenskoj robusnosti, ali koga to briga. A već lijepu i dorađenu izvedbu zaokružila je 2014. treća edicija, koji se stilom, izvedbom i mogućnostima mjeri s najboljima. Danas je u Zaprešiću, u okviru konjičkog kluba Trajbar predstavljen model četvrte generacije, koji već sigurno gazi u premium razred SUV-modela. Model koji je do sada isporučen u više od 3 milijuna primjeraka širom svijeta i koji je bio u svojoj drugoj generaciji svojevrsna prekretnica za korejsku marku, sigurno će nastaviti i s novom generacijom uspješni pohod.

Novi Sorento je Kijin prvi SUV na novoj platformi. S kompaktnim prostorom za motor, kraćim prevjesima i dužim međuosovinskim razmakom, platforma omogućava potpuno novi dizajn i držanje na cesti, dok nudi udobniju i zabavniju vožnju. Model koji donosi puno više mogućnosti u konfiguratoru, prije svega estetske prirode. Vrijedi naglasiti dostupnost dimenzija naplataka od 17 do čak 20 cola.

Sorento je u odnosu na prethodnika duži za 10 mm, međuosovinski razmak s dodatnih 35 mm sada iznosi 2.815 mm. Kabina nudi više prostora od većine konkurenata, a inteligentna konstrukcija Sorentu jamči najveću zapreminu prtljažnika u razredu velikih terenaca. Naravno, treći red i u ovoj generaciji je dostupan. Kad njega nema, prtljažnik mjeri velikih 910 litara.

Kada je 2002. godine predstavljena prva generacija Sorenta ovaj legendarni model imao je robusnu šasiju koja je nudila puno prostora i terenske mogućnosti. Prelazak na monocoque karoseriju 2. generacije Sorenta, 2009. godine donio je promjenu voznih osobina vozila. Kijina nova platforma sportskog terenca predstavlja sličan iskorak najnovije generacije Sorenta, koji postavlja nove standarde u svojem razredu na području prostranosti, praktičnosti, učinkovitosti i kvalitete.

Nova platforma pogoduje i novom ‘Smartstream’ turbo hibridnom pogonu. Novi pogon, koji za Sorento donosi prvi elektrificirani pogon, u prvi plan gura 1.6 T-GDi turbo benzinski motor, te elektro motor snage 44,2 kW i litij-ionski polimerni baterijski sklop kapaciteta 1,49 kWh. Benzinski i elektro motor zajedno pružaju 230 KS i 350 Nm okretnog momenta. Uz ove solidne mogućnosti potrebno je spomenuti i niske emisije novog elektrificiranog pogona. Inteligentna konstrukcija nove platforme omogućava postavljanje baterijskog sklopa ispod vozila bez zadiranja u kabinu ili prtljažni prostor. Uz hibridni, u ponudi bi se ubrzo trebao naći iplug-in hibrid, koji na struju može voziti do 50 km, a donosi ukupnu snagu u sinergiji od 265 KS.

S druge strane, mi smo se po okolici Zaprešića vozili u pratnji novog četverocilindričnog 2.2 CRDi sklopa, dizelski motor (ICE) broji 202 KS i donosi zavidan moment od 440 Nm. Motor prenosi snagu preko Kijinog novog 8-stupanjskog mjenjača s dvostrukim kvačilom (8 DCT, mokra spojka), koji je nastao s ciljem pružanja uglađenog prijenosa karakterističnog za uobičajene automatske mjenjače, dok je ujedno unaprijeđen u odnosu na mjenjač sa suhim dvostrukim kvačilom kakav krasi primjerice Stinger.

Kroz putno računalo, koje je izmjerilo do sada prevaljenih 1.100 km, uvjerili smo se kako veliki Sorento troši 9.1 litru na 100 km. Na otvorenim cestama ta brojka može biti i puno manja.

Posebno hvalimo vozački doživljaj, doslovno osjećate vozilo i njegove velike proporcije. Taj faktor masivnosti, uvjereni smo, svidjet će se svima. Baš kao i izgled interijera, koji donosi pregledni virtualni kokpit veličine 12,3″, dok je multimedijski dio zastupljen uz 10.25″ proporcije. Sorento nudi doista sve, od kamera za pomoć u vožnji, grijanih i hlađenih sjedala…

Pored nove platforme i pogona, novi Sorento dobio je brojna visokotehnološka pomagala s područja sigurnosti i udobnosti. Veseli što vas Kia ne zamara gomilom informacija i zapravo ćete sve vrlo jednostavno shvatiti. Sigurnosna upozorenja odlično funkcioniraju, u pravom ‘tajmingu’. Sorento primjerice donosi i kočioni sustav koji smanjuje posljedice sekundarnih sudara. Sustav automatski koči u slučaju aktiviranja zračnih jastuka nakon početnog sudara čime štiti putnike od sekundarnih frontalnih ili bočnih sudara. Višestupanjski kočioni sustav će zbog pružanja veće sigurnosti nuditi 8 zračnih jastuka, između ostalog središnji jastuk između prednjih sjedala te jastuk za koljena za vozača i suvozača. Nije bez razloga ovaj model stigao do 5 zvjezdica na Euro NCAP crash testu.

Pogled na cijenu sugerira istu sferu financija, koja je krasila prethodnika. Dakle, riječ je o iznosima koji počinju s brojkom od akcijski 338.999 kuna.  No, u ovoj klasi automobila kupci vrlo rijetko biraju ulazne izvedbe, pa tako i Sorento uz bogatiji popis opreme, kao npr. EX LIMITED, dogura na iznose od 450.000 do 500.000 kuna.

Kia Sorento 2.2 CRDi AWD 8DCT:

Motor: 4 cilindra, turbo, Common rail
Obujam: 2.151 ccm
Omjer kompresije: 16,0:1
Provrt i hod: 83,0 x 99,4
Snaga: 148 kW / 202 KS pri 3.800 o/min
Mjenjač: 8-stupanjski automatik
Dimenzije: 4.810 / 1.900 / 1.695 mm
Međuosovinski razmak 2.815 mm
Gume: 235/55 R19
Cijena: od 357.999 kuna