Ekologija Vijesti

Uber i Hyundai predstavili zračni taksi

Hyundai i Uber najavili su novo partnerstvo za razvoj Uber Air taksija za buduću mrežu zračnog prijevoza, a predstavljen je i novi cjeloviti koncept zrakoplova na Sajmu potrošačke elektronike (CES).

Hyundai je prva automobilska tvrtka koja se pridružila inicijativi Uber Elevate, donijevši u projekt iskustvo precizne proizvodnje automobila i uspješne rezultate u masovnoj proizvodnji električnih vozila. Koncept Hyundaijevog zračnog vozila razvijen je kroz Uberov otvoreni proces dizajniranja, pristupom inspiriranim NASA-om, koji pokreće inovaciju javnim objavljivanjem koncepata dizajna vozila, tako da ih svaka kompanija može upotrijebiti za inovaciju svojih modela taksi vozila i inženjerskih tehnologija.

U ovom partnerstvu, Hyundai će razviti i proizvoditi zračna vozila, a Uber će pružati usluge podrške u zračnom prostoru, veze s kopnenim prijevozom i korisničkim sučeljima putem mreže dijeljenja zračne vožnje. Obje strane surađuju na infrastrukturnim konceptima za podršku polijetanju i slijetanju ove nove vrste vozila.

“Naša vizija urbane zračne mobilnosti promijenit će koncept gradskog prijevoza”,rekao je Jaiwon Shin, izvršni potpredsjednik i šef Hyundaijevog Urban Air Mobility (UAM) odjela. “Očekujemo da će UAM oživjeti urbane zajednice i pružiti ljudima da svoje vrijeme provode kvalitetnije. Uvjereni smo da je Uber Elevate pravi partner koji će ovaj inovativni proizvod učiniti dostupnim što većem broju kupaca.”

“Hyundai je naš prvi partner s iskustvom u proizvodnji osobnih automobila na globalnoj razini. Vjerujemo da Hyundai može izgraditi Uber Air vozila po dosad neviđenim cijenama u sadašnjoj zrakoplovnoj industriji, proizvodeći visokokvalitetne, pouzdane zrakoplove u velikim količinama, kako bi se putnički troškovi smanjili. Kombinacija Hyundaijeve proizvodne snage s Uberovom tehnološkom platformom predstavlja ogroman skok za pokretanje živahne mreže zračnih taksi vozila u narednim godinama”, rekao je Eric Allison, voditelj tvrtke Uber Elevate.

Hyundai je surađivao s Uber Elevate na razvoju osobnog zračnog vozila (Personal Air Vehicle, PAV) S-A1, koje koristi inovativne dizajnerske procese za optimizaciju električnog zrakoplova okomitog polijetanja i slijetanja (eVTOL) za potrebe zračne vožnje.

Inicijativa Elevate temeljila je ovaj proces na NASA-inom povijesnom pristupu javnog objavljivanja dizajnerskih koncepcija kako bi se potaknule inovacije među više tvrtki, potičući razvoj zajedničkih istraživačkih modela za istraživanje novih aerodinamičkih koncepcija, napredak industrije u dizajnu krila, buke, aerodinamike i simulacija verifikacije.

Kao rezultat, Hyundaijev model S-A1 predstavljen na CES-u odražava prethodne eVTOL modele koje je Uber Elevate objavio na sljedeće načine:

– dizajniran je za krstareću brzinu do 290 km/h, visinu krstarenja od oko 300 m do 600 m od tla i domet do 100 km

– Hyundaijevo vozilo bit će 100% električno, koristit će raspodijeljeni električni pogon, a za vrijeme vršnih sati bit će potrebno oko pet do sedam minuta za ponovno punjenje baterija

– Hyundaijevi električni zrakoplovi koriste raspodijeljeni električni pogon, napajajući više rotora i propelera oko zračnog okvira kako bi povećali sigurnost, smanjujući mogućnost kvara. Zbog nekoliko manjih rotora smanjuje se i buka u odnosu na velike rotorske helikoptere s motorima na unutarnje izgaranje, što je vrlo važno za gradove

– model je dizajniran za vertikalno polijetanje, prijelaz na uobičajen let tijekom krstarenja , a zatim prelazak natrag u vertikalni let prema kopnu

– na početku će koristiti pilota, a kasnije će postati autonomno
– kabina je dizajnirana s četiri putnička sjedala, što omogućuje vozačima da se lako ukrcaju i iskrcaju te tako izbjegnu nepraktično srednje sjedalo. U kabini je dovoljno mjesta za prtljagu.

U eri moderne mobilnosti, Hyundaijevo istraživanje budućeg gradskog prijevoza uključuje električni zračni PAV koncept uz novu vrstu zemaljskog prijevoza – koncept Namjenski izrađenog vozila (Purpose Built Vehicle, PBV). Hyundaijeva vizija stvaranja zajednica iz budućih tranzitnih sustava dolazi u fokus s još jednim novim infrastrukturnim konceptom nazvanim Hub, svojevrsno čvorište odnosno stanicu za polijetanja i slijetanja PAV-a te odlazak i dolazak PBV-a. Kad su mnogobrojni PBV-i i PAV-i priključeni i spojeni na čvorište, oni čine novi javni prostor u kojem se mogu okupiti različite skupine ljudi.