Izdvojeno Vijesti

Volkswagen predstavlja najzeleniji Golf svih vremena

Volkswagen je u Parizu predstavio sedmu generaciju najomiljenijeg europskog automobila – najzeleniji Golf svih vremena. Kao odgovor na kritiku pojedinih aktivista za zaštitu okoliša koncern ponovno naglašava da će novi model s poboljšanim svojstvima potrošnje biti na raspolaganju i kao trolitarski automobil i da će još više podići mjerila vezana uz zaštitu okoliša. Tvrdnje da koncern ne postiže nikakav napredak u zaštiti okoliša predstavljaju nepotvrđene špekulacije.

         Volkswagen dokazuje da Golf nije samo „Das Auto“ nego „Das Umweltauto“ (automobil s izvrsnim ekološkim svojstvima) – beskompromisan glede sigurnosti i ponašanja u vožnji. Volkswagen koncern u vrijeme uvođenja na tržište dokazuje svoju vodeću ulogu u kompaktnoj klasi u svim relevantnim tehničkim kategorijama snage i potrošnje. Tako je masa vozila konzekventnom laganom gradnjom smanjena i do 100 kg, dok su potrošnja goriva, a time i CO2 emisija reducirani i do 23%.

Ekološka potvrda certificirana od TÜV-a ukazuje na znatno poboljšana ekološka svojstva tijekom cijelog vijeka trajanja vozila u odnosu na prethodni model. Najštedljiviji motori u trenutku uvođenja troše 3,8 litara dizela uz CO2 emisiju od 99 g/km (1,6 TDI motor snage 105 ks) odnosno 4,8 litara benzina uz CO2 emisiju od 112 g/km (1,4 TSI motor snage 140 ks). Golf BlueMotion će uz emisiju ispušnog plina od 85 g/km trošiti svega 3,2 litre dizela. Tehnologije za uštedu goriva kao što su automatski start-stop sustav i sustav za rekuperaciju sile kočenja u vozila se ugrađuju serijski.

Koncern naglašava da je otvoren za objektivan i fer dijalog i kritike. Od glasnih PR akcija i pogrešnih tvrdnji nitko neće imati nikakve koristi – najmanje okoliš. Volkswagen do 2018. godine želi postati ekološki najodrživiji svjetski proizvođač automobila. U tu će se svrhu više od dvije trećine investicija od ukupno 62,4 milijarde eura do 2016. godine iskoristiti za razvoj učinkovitijih vozila, pogonskih sustava, tehnologija i ekološki prihvatljivije proizvodnje. Koncern se dobrovoljno obvezao da će do 2015. godine CO2 emisiju smanjiti na manje od 120 grama po kilometru. Svaka generacija modela bit će 10 do 15% štedljivija od prethodne. Proizvodnja će se do 2018. godine restrukturirati tako da se potrošnja energije i vode smanji za 25 %, dok će se količina otpada i emisija štetnih tvari također smanjiti za četvrtinu. Emisija stakleničkih plinova u proizvodnji do 2020. godine također će se smanjiti za 40%.