Ekologija Izdvojeno

Volvo C30 Electric – udobna vožnja i na niskim temperaturama

Rođen i odgojen u hladnoj skandinavskoj zimi, Volvo proizvodi električne automobile za sve klimatske uvjete. Tako i Volvo C30 Electric donosi jedinstvenu tehnologiju koja olakšava svakodnevno korištenje na niskim temperaturama bez kompromisa po pitanju voznih karakteristika i udobnosti. „Naša je glavno načelo da se vlasnik električnog vozila ne bi trebao osjećati zakinutim niti za jedan aspekt luksuznog automobila. Cilj nam je stvoriti inovativna rješenja koja će korištenje električnog automobila učiniti jednostavnim u svim uvjetima vožnje,“ pojašnjava Lennart Stegland, dopredsjednik odjela za električne pogonske sustave pri Volvo Cars korporaciji. Održavanje dobrog stanja baterija i topline unutar putničke kabine zahtijeva mnogo energije. S obzirom da operativni radijus kretanja uvelike ovisi od sekundarnih potrošača, Volvo je odlučio razviti učinkovitije i fleksibilnije rješenje. Zato u Volvu C30 Electric nema potrebe za trošenjem energije iz baterije na grijanje putničke kabine.

 

Pametni klimatizacijski sustav

Volvo C30 Electric opremljen je sofisticiranim klimatizacijskim sustavom čija tehnička rješenja surađuju kako bi se odgovorilo na tri glavna izazova: grijanje i hlađenje putničke kabine, grijanje i hlađenje baterije po potrebi, hlađenje električnog motora i pogonske elektronike. Klimatizacijski sustav može se aktivirati i tijekom punjenja ili vožnje.

 

Programiranje i jedinstveni monitoring

Volvo C30 Electric može se programirati za vožnju tijekom faze punjenja. Posebni tajmer se programira preko postavki automobila. Kada je aktiviran, uronjeni grijač (6 kW) koristi energiju iz utčnice kako bi ugrijao rashladno sredstvo u klimatizacijskom sustavu. Grijanje se koristi za održavanje baterije u dobroj radnoj kondiciji, kao i za grijanje putničke kabine. Volvo je ugradio i jedinstveni sustav kontrole kako bi produžio životni vijek baterije. Tijekom punjenja baterijsko pakiranje se automatski grije kada se jezgro baterije zagrije na 15 stupnjeva celzijusa. Ukoliko je automobil parkiran bez mogućnosti za punjenje, automatski grijač se aktivira pri temperaturi od -19 stupnjeva celzija, kako bi se baterija održala u dobrim radnim uvjetima. Za klimatiziranje putničkog prostora, pored elektriciteta iz baterije, brine se grijač pokretan bio-etanolom. Programirano predgrijanje na temperaturi od -10 stupnjeva celzijusa, može produžiti autonomiju kretanja za 10 km u odnosu na opciju kada se prilikom hladnog starta veliki dio kapaciteta baterije koristi za grijanje.

 

Dostupan i grijač pokretan gorivom

Nakon programiranog predgrijavanja, putovanje počinje ugodnom klimom. Vozač može odabrati način grijanja tijekom vožnje. U Auto Heating modusu za klimatiziranje putničkog prostora brine se 5 Kw grijač pokretan bio-etanolom (ili benzinom u ovisnosti od tržišta), a ugrađen je i spremnik, zapremine 12 litara, s otvorom za punjenje na mjestu gdje se nalazi i otvor za dosipanje goriva kod standardnog Volva C30, dok u električnom modalitetu uronjeni grijač održava idealnu klimu u kabini. Na kraćim relacijama i za toplijih dana klimatski sustav je moguće pokretati i elektricitetom iz baterija.

 

Bez kompromisa

Za razliku od većine električnih automobila na tržištu, vozač Volva C30 Electric ne mora žrtvovati autonomiju kretanja kako bi stvorio ugodnu klimu unutar vozila, bez obzira na vanjsku temperaturu. Klimatska jedinica programirana je u skladu s relacijom. Grijač pokretan gorivom koristi se kada je kapacitet baterije potreban za maksimalnu mobilnost,“ ističe Stegland.

 

Brzo grijanje po potrebi

Ukoliko je vozilo parkirano bez mogućnosti punjenja, surađuju tri izvora grijanja kako bi brzo odledili automobil i zagrijali putnički prostor. S istovremenom aktivacijom električnog grijača, uronjenog grijača i grijača pokretanog gorivom, željena se temperatura brzo postiže. Izvori topline međuosobno surađuju kako bi se postigla idealna ravnoteža između udobnosti i autonomije kretanja. Električni se grijači tako automatski gase kada za njima nema potrebe.

 

Surovo zimsko testiranje

Zahtjevi Volva prema modelu C30 Electric isti su kao i za sve Volvo modele, pa je tako i ovaj automobil podvrgnut opsežnom testnom režimu. Kada je u pitanju zimsko testiranje automobil je izložen surovim uvjetima, kako bi se osiguralo da sofisticirana tehnologija radi bez problema, čak i pri temperaturama od -30 stupnjeva celzijusa. „Naš beskompromisni stav kaže da C30 Electric mora biti besprijekoran u svim uvjetima korištenja i pri svim temperaturama. Arktički dio Švedske je savršeno mjesto za testiranje pri ekstremnim temperaturama,“zaključuje Stegland.