Vijesti

Volvo plug-in hibridi stižu na tržište 2012. godine

Volvo će početkom 2012. godine predstaviti nekoliko serijski porizvedenih plug-in hibridnih automobila. Ekološki čistija električna energija iz baterija zadovoljit će dnevne transportne potrebe 75% europskih vozača. Za duža putovanja u igru će se uključivati i učinkoviti dizelski motor, a kombinirana autonomija kretanja iznosit će oko 1.200 km. Prosječna emisija ugljičnog dioksida bit će 49 g/km, a potrošnja goriva tek 1,9 litara na 100 prijeđenih kilometara. Volvo je uvjeren da će i u budućnosti kupci željeti sigurne i udobne automobile, dobrih voznih osobina i velikodušne ponude prtljažnog prostora, bez obzira da li za pogon koriste struju ili neki drugi izvor energije. Plug-in hibridi čine atraktivnu vrstu automobila jer nude najbolju kombinaciju električnog i konvencionalnog pogona, odnosno izuzetno nisku potrošnju i nižu razinu štetnih emisija CO2, te dobre performanse i veliku autonomiju kretanja.

Volvo plug-in hibrid krasi nekoliko prednosti: potrošnja goriva, troškovi vožnje i emisija ugljičnog dioksida su veoma niski; automobil kao i „normalni“ Volvo posjeduje sve njegove pogodnosti; dopunjavanje se može vršiti preko kućne utičnice; ugodne vozne mogućnosti.

Elektricitet je izuzetno pogodan kao pogonsko „gorivo“. Električni je motor izuzetno učinkovit i troši jednu petinu energije klasičnog motora pogonjenog fosilnim gorivom. Volvo plug-in hibride će pokretati robustan električni motor koji se energijom snabdijeva iz litij-ionske baterije. Uz to, dodatni elektricitet se generira svaki put kada automobil zakoči.

Baterija se može konvencionalno dopuniti preko standardne kućne utičnice, a za potpuno punjenje potrebno je pet sati. Elektricitet je kao gorivo osjetno jeftiniji od benzina i dizela, što rezultira niskim operativnim troškovima.

Radijus kretanja iznosit će oko 1.200 km, baš poput konvencionalnog dizelskog automobila. Samo na struju moći će se voziti do 50 km i u tom slučaju neće biti nikakvih štetnih emisija. Ukoliko su baterije napunjenje strujom dobijenom od obnovljivih resursa, ukupna emisija ugljičnog dioksida bit će blizu nule.

Kao dodatak električnom motoru dolazi učinkoviti dizelski motor, optimiziran tako da za pogon koristi obnovljivi sintetički dizel te tako udovoljava nadolazećim standardima emisije. Dizelski agregat može raditi samostalno i u kombinaciji s električnim motorom za optimalno korištenje energije. Primjerice, dizelski motor može podržati ili čak zamijeniti električni motor pri visokim brzinama ili kada se baterije isprazne, dok elektični motor nudi dodatni okretni moment pri nižim brzinama. Kombinacijom dva motora dobijaju se izuzetno visoke performanse.

Većina ljudi automobil koristi za kratke distance, do posla i nazad. To znači da će nadolazeći Volvo plug-in hibrid zadovoljiti potrebe prijevoza većine njih. Za duže distance aktivira se dizelski agregat, što ovom automobilu daje mogućnosti i autonomiju konvencionalnog dizelskog motora. Sudeći prema NEDC standardiziranom voznom ciklusu, emisija ugljičnog dioksida iz Volvo plug-in hibrida bit će manja od 50 g/km.

Nabavna cijena plug-in hibridnog automobila bit će očekivano viša od nabavne cijene konvencionalnog automobila, s obzirom na to da su baterije još uvijek veoma skupe. No, troškovi vožnje na električnu energiju iznosit će tek trećinu troškova vožnje na dizel, što će djelomično kompenzirati višu nabavnu cijenu. Volvo predviđa da će plug-in hibridi biti komercijalno pogodni određenim kategorijama kupaca 2012. godine, a njihov broj će rasti kako se cijena i performanse baterija budu optimizirali.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.