Predstavljamo

VW Caddy 5 – digitalni Caddy

VWN (Volkswagen Nutzfahrzeuge) sada kao svjetsku premijeru predstavlja progresivnu petu generaciju potpuno novog Caddyja kod kojeg je svaki detalj iznova koncipiran. Naime, ovaj se bestseler prvi put temelji na modularnoj poprečnoj platformi (MQB). Time se mijenja čitavi svijet Caddyja – zahvaljujući modularnoj poprečnoj platformi (MQB) u seriju modela ulaze nove vrhunske tehnologije: inovativni sustavi potpore povećavaju sigurnost i udobnost; umreženi infotainment sustavi i digitalizirani sustavi rukovanja pretvaraju Caddy u smartphone na kotačima; uz novi „twin dosing“ turbo dizelski motori (TDI) čišći su nego ikad prije. Vanjski je dizajn potpuno iznova koncipiran te se odlikuje naglašeno sportskim karakteristikama. Istovremeno su u izrazito modernoj unutrašnjosti značajno optimizirani cockpit, konfiguracija funkcija i ponuda prostora. Unatoč tomu u potpunosti je zadržan jedinstveni DNK Caddyja. Svestranost, funkcionalnost i praktičnost – Caddy kao svestrani talent predstavlja višenamjenski alat među gradskim dostavnim vozilima i obiteljskim monovolumenima.

„Cilj nam je bio učiniti rad i život s novim Caddyjem jednostavnijim, praktičnijim i individualnijim nego ikad prije. Pritom smo se poveli za našim sloganom: posao – život – bez granica“, kaže dr. Thomas Sedran, predsjednik uprave društva Volkswagen gospodarska vozila, opisujući glavne strateške ciljeve potpuno novo razvijenog Caddyja pete generacije. Novi Caddy uvest će se na tržište još u 2020. godini, i to najprije u Njemačkoj, Austriji i Poljskoj.

„Sa svojim znatno većim prostorom, apsolutnim savršenstvom u detaljima, novim tehnologijama i novom dinamikom dizajna novi Caddy čini ogroman iskorak“, kaže šef Volkswagen gospodarskih vozila Sedran. „To mu daje potencijal za povećanje tržišnih udjela Volkswagen gospodarskih vozila u području gradskih dostavnih vozila i kompaktnih monovolumena u takozvanom A segmentu diljem svijeta“, objašnjava Heinz-Jürgen Löw, član uprave zadužen za prodaju i marketing Volkswagen gospodarskih vozila.

Karizmatičan dizajn i nove značajke vanjskog dizajna

Prelazak na modularnu poprečnu platformu (MQB) već je izvana vidljiv zahvaljujući produženom kratkom međuosovinskom razmaku te proporcijama novog Caddyja koje u skladu s time djeluju dinamičnije. Dizajneri su upotrijebili tehnički predložak kako bi na temelju toga stvorili potpuno redizajniranu karoseriju – karizmatičniju nego ikad prije. Kada su u pitanju tehnologija i oprema, vanjski dizajn Caddyja opremljenog s maksimalno sedam sjedala odlikuje se brojnim novim značajkama: među njima su opcijske električne pomoći pri zatvaranju za klizna vrata i stražnji poklopac te posebno veliki panoramski krov sa staklenom površinom od 1,4 m2 koji se proteže iznad prvog i drugog reda sjedala. Tu su i novi kotači od lakog metala veličine do 18“ te – u sklopu serijske opreme vrhunskih verzija – nova LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla. Prvi put u vozilu: sustav pokretanja i zaključavanja bez ključa Keyless Access (kraće Kessy) i takozvani Digital Cockpit. Nomenklatura opreme za osobna vozila također je iznova konfigurirana: „Trendline“ postaje „Caddy“, „Comfortline“ postaje „Life“, a „Highline“ postaje „Style“.

Veća unutrašnjost s digitaliziranim vrhunskim cockpitom

Unutrašnjost pete generacije svestranog talenta impresionira novim vrhunskim rješenjima i znatno većom ponudom prostora. Duga verzija – Caddy Maxi – nudi, primjerice, prostor za maksimalno dvije euro palete koje se mogu smjestiti u sredinu poprečno / straga poprečno ili u sredinu poprečno / straga uzdužno. Arhitektura prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje u potpunosti je novodizajnirana: novi Digital Cockpit (opcijski potpuno digitalni instrumenti) te radiouređaji i infotainment sustavi veličine između 6,5“ i 10,0“ pritom čine interaktivna sučelja za vozača i suvozača. Fuzijom Digital Cockpita i 10“ premijskog navigacijskog sustava nastaje digitalni izgled prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje: Innovision Cockpit. Caddy pritom potpuno svjesno izražava usku povezanost s Golfom.

Infotainment sustavi mogu preko online jedinice za povezivost (OCU) s integriranom eSIM karticom pristupiti mobilnim online uslugama i funkcijama „Volkswagen We“. Tako je novi Caddy uvijek povezan. Također novost u Caddyju: digitalne dodirne površine za funkcije svjetla, vidljivosti, zvuka i izbornika. Rotacijski prekidač za svjetla odlazi u mirovinu – njegovu ulogu sada preuzima polje s tipkama za Svjetlo & vidljivost koje se nalazi sprijeda s lijeve strane pored upravljača. Tako vozač i suvozač mogu vrlo jednostavno i brzo pristupiti točkama izbornika u središnjem upravljačkom uređaju pomoću tipki za izravni pristup. K tomu nova učinkovita LED unutrašnja svjetla s rukovanjem preko dodirnog zaslona, ergonomska sjedala i napajanje strujom za vanjske uređaje od 230 V usavršavaju život u vozilu. Novitet također predstavlja krovni ventilator za bolju klimatizaciju i brže prozračivanje stražnjeg dijela vozila u mirovanju.

Veća sigurnost i udobnost zahvaljujući brojnim novim sustavima potpore

Šest od ukupno 19 sustava potpore predstavlja novitet u Caddyju. U njih se ubraja Travel Assist koji prvi put u nekom Volkswagen gospodarskom vozilu omogućuje potpomognutu vožnju u cjelokupnom rasponu brzine. U kombinaciji sa sustavom Travel Assist novokoncipirano višenamjensko kolo upravljača modela Caddy opremljeno je i kapacitivnim senzorima. Naime, vozač bi iz pravnih i sigurnosnih razloga trebao stalno nadzirati sustav. Zahvaljujući kapacitivnim senzorima osigurano je precizno prepoznavanje dodira bez upotrebe sile, sprječavajući tako pogrešna upozorenja. Sada je i u novom Caddyju dostupna potpora za manevriranje prikolicom Trailer Assist koja je poznata iz Craftera i koja značajno olakšava manevriranje unatrag ili potpora pri promjeni voznog traka uključujući potporu izlaska iz parkirnog mjesta – sve redom inovativni sustavi koji vožnju čine jednostavnijom i sigurnijom (detalje vidi pod točkom „Sustavi potpore“).

„Twin dosing“ značajno snižava emisije dušikovih oksida TDI motora

Novi 4-cilindrični motori Caddyja jednako su inovativni kao i sustavi potpore: riječ je o agregatima sljedećeg stupnja evolucije koji, naravno, već sada ispunjavaju normu za ispušne plinove Euro 6 za 2021. godinu i koji su bez iznimke opremljeni filtrima za čestice. Primjer turbo dizelskog motora (TDI): za TDI motore snage između 55 kW / 75 KS i 90 kW / 122 KS prvi se put primjenjuje novi „twin dosing“; emisije dušikovih oksida (NOx) značajno su smanjene u odnosu na prethodni model zahvaljujući dvama SCR katalizatorima i realiziranom dvostrukom ubrizgavanju AdBlue sredstva. Time se TDI motori Caddyja iz Volkswagen gospodarskih vozila ubrajaju među najčišće dizelske motore na svijetu. U jednakoj mjeri učinkoviti i održivi: benzinski turbo motor (TSI) s 84 kW / 116 KS i motor na zemni plin s turbopunjačem (TGI). Nove pogonske tehnologije imaju primjetno pozitivan ekološki i ekonomski utjecaj: ovisno o verziji motora predviđena potrošnja Caddyja niža je za čak dvanaest posto od potrošnje njegovog prethodnika (prognoze; certificirani podaci o potrošnji vjerojatno će biti dostupni od početka srpnja). Novi vanjski dizajn također pridonosi dodatnom poboljšanju učinkovitosti: cw-vrijednost (prethodnik: 0,33) novog Caddyja mogla se smanjiti na sadašnjih 0,30, što predstavlja mjerilo standarda u segmentu ovog tipa vozila.

Najopsežnija oprema ikada za sve verzije

Peta generacija Caddyja ponovno će se lansirati u varijantama gospodarskih vozila Cargo (furgon sa zatvorenom nadgradnjom) i Kombi (s ostakljenim putničkim prostorom) te u raznim varijantama osobnih vozila (monovolumen). Nomenklatura linija opreme za osobna vozila iznova je konfigurirana: osnovna verzija ubuduće će biti „Caddy“; iza nje će slijediti linija „Life“ te, konačno, posebno elegantna oprema „Style“. Činjenica je da su svi modeli još bolje opremljeni u odnosu na odgovarajuće prethodne modele: Caddy Cargo opcijski se može opremiti između ostalog novim stražnjim vratima bez prozorskog otvora (bolja zaštita od krađe) koja su u potpunosti izvedena od lima. Dodatni detalji serijske opreme varijante Cargo uključuju prednje električne podizače prozora, električna vanjska zrcala, elektroničku parkirnu kočnicu s Auto Hold funkcijom, nova H7 prednja glavna svjetla i osvjetljenje registarske pločice u LED tehnici. Novo u programu: opcijski nasloni za ruke na sjedalima.

U varijanti Kombi i verziji osobnog vozila „Caddy“ u serijskoj su opremi uključeni dodatni detalji kao što su višenamjensko kolo upravljača, dvoja klizna vrata, radiosustav sa zaslonom veličine 6,5“ i sustav prepoznavanja umora. Od linije opreme „Life“ tu su između ostalog i 16“ kotači od lakog metala, manualni klima uređaj, infotainment sustav sa zaslonom veličine 8,25“, preklopivi stolići za drugi red sjedala, uzdužni krovni nosači (crni), branici lakirani u boji vozila, električno priklopiva vanjska zrcala, samostalna središnja konzola sa središnjim naslonima za ruke te prednje potpore za kralježnicu. Odlučite li se za opremu „Style“, dobit ćete Caddy s najmanje 17“ kotačima od lakog metala (18“ kotači opcijski su dostupni), LED glavnim svjetlima, LED stražnjim svjetlima, ParkPilotom (sprijeda i straga), uzdužnim krovnim nosačem srebrne boje te paketom kromirane opreme za vanjski dizajn. U serijsku opremu unutrašnjosti u ovom se slučaju ubrajaju višenamjensko kolo upravljača od kože, automatski klima- uređaj („Air Care Climatronic“), „App-Connect“, prvi put digitalni instrumenti („Digital Cockpit“) i presvlake sjedala u izvedbi „ArtVelours“; uz napomenu da oprema u Hrvatskoj može odstupati od navedene opreme.

Caddy 5 povijest modela – četiri prethodnika, jedna priča o uspjehu

Caddy 1 – od 1978. do 1992. (Europa) i 2007. (Južnoafrička Republika)

Povijest Caddyja počinje u SAD-u – zemlji pickup vozila. Ovdje je Volkswagen nekoć proizvodio Golf 1 pod imenom Rabbit u Westmorelandu u blizini Pittsburgha. Na njegovim se temeljima od 1978. godine proizvodio Rabbit Pickup za sjevernoameričko tržište. Godine 1982. Volkswagen je ovaj svestrani talent s velikom teretnom površinom doveo u Europu u obliku Caddyja. Osim glavnih svjetala koja su u Sjevernoj Americi uglata, a u Europi okrugla, verzije za dva kontinenta gotovo se uopće nisu razlikovale. Caddy se za europsko tržište proizvodio već od 1982. godine u Sarajevu, današnjem glavnom gradu Bosne i Hercegovine, tada u sastavu Jugoslavije. Netom prije toga, 1981. godine krenula je proizvodnja Caddyja u južnoafričkom Uitenhageu.

Već prva generacija Caddyja impresionirala je teretnom površinom dužine 1,83 m. Kako bi se Caddy mogao koristiti za zaštićeni prijevoz robe, za teretnu je površinu opcijski bio dostupan tvrdi krov od stakloplastike (GFRP) – tako je pickup postao malo gradsko dostavno vozilo. U 1980.-ima u ponudi su također bile kabine za kampiranje s mogućnošću nadogradnje iz programa proizvođača nadgradnji, zahvaljujući kojima je Caddy postao kompaktan kamper, a time i prethodnik kasnijeg modela Caddy Tramper i današnjeg modela Caddy Beach. U Europi je proizvodnja prvog Caddyja na osnovi Golfa 1 završila 1992. godine; za razliku od toga južnoafrička tvornica u Uitenhageu nastavila je proizvoditi pouzdani radni stroj sve do 2007. godine. Prva generacija Caddyja proizvedena je u više od 207.000 primjeraka diljem svijeta.

Caddy 2 (od 1995. do 2003.)

Drugi se Caddy prvi put pojavio pred publikom 1995. godine, a tehnički se bazirao na modelima Seat Ibiza i Polo marke Volkswagen. Škoda je također imala jednu varijantu u ponudi. Volkswagen Caddy bio je konstrukcijski gotovo isti kao Seat Inca. Naime, oba su se modela proizvodila na istoj proizvodnoj traci u španjolskoj tvornici u Martorellu. Za razliku od Caddyja 1, model Caddy 2 na početku je bio isključivo dostupan kao zatvoreni furgon i Kombi s povišenim krovom. I to iz dobrog razloga: naime, već prvi Caddy postao je najprodavaniji model u Europi, posebno u kombinaciji s tvrdim krovom. Ovako opremljen, drugi je Caddy postao popularan gradski transporter koji je kao takav mogao obavljati sve zamislive zadatke – od kurirske službe sve do kompaktnog stručnjaka za zanatske i servisne radionice. Volkswagen je nudio Caddy 2 isključivo s krilnim vratima. Njegova je zapremina iznosila nevjerojatnih 2,9 m3. Godine 1995. Volkswagen je predstavio studiju „Vantasy“, prvu konceptualnu naznaku kasnijih vozila za kampiranje Caddy (Tramp i Beach). Godine 1996. na tržište je došao Caddy Pickup. Imao je istu konstrukciju kao Škoda Felicia, a proizvodio se u Češkoj. Godine 1997. uslijedio je Caddy Family – predvodnik kasnijih kompaktnih monovolumena. Za model Caddy 2. generacije odnosno konstrukcijski gotovo iste modele Seat Inca i Škoda Felicia odlučilo se gotovo 520.000 vozača automobila do prekida njegova isporuke.

Caddy 3 (od 2003. do 2010.)

Treću, potpuno novu generaciju Caddyja Volkswagen je lansirao 2003. godine. Ovaj je Caddy dijelio svoju tehničku platformu „PQ35“ s petim Golfom i prvim Touranom. Dizajn Tourana i Caddyja tog vremena pokazivao je paralele, posebno u prednjem dijelu vozila; međutim, od B stubova nadalje Caddy koji je koncipiran kao Kombi povišenog krova bio je samostalan model s teretnim prostorom veličine 3,2 m3. Caddy je prvi put po želji bio dostupan sa stražnjim krilnim vratima ili velikim stražnjim poklopcem. Praktična klizna vrata u stražnjem dijelu vozila predstavljala su još jedan novitet za ovu seriju modela.

Caddy treće generacije s maksimalno sedam sjedala brzo se razvio kao furgon i Kombi u jedan od najuspješnijih kompaktnih transportera 2000.-ih godina. Godine 2004. na tržište je stigao i novi Caddy Life – povoljan monovolumen koji je svojom ogromnom varijabilnošću osvojio prije svega mlade obitelji: Caddy je imao tri preklopiva i sklopiva sjedala (pojedinačno sjedalo plus klupa s dva sjedala) u drugom redu te dva opcijska dodatna pojedinačna sjedala u trećem redu koja su se mogla sklopiti ravno na podnici utovarnog prostora kada se nisu koristila, zauzimajući pritom vrlo malo mjesta. Godine 2005. uslijedio je inteligentno koncipirani Caddy Tramper – prvi kompaktni kamper ove serije modela.

Obitelj Caddy kompletirana je od 2007. godine s modelom Caddy Maxi koji je produžen s 4,41 na 4,88 metara i koji je svojim većim volumenom utovara kao Life, Kombi i furgon osvojio dodatne skupine kupaca. Između 2003. i 2010. godine Caddy 3 probio se u potpuno nove dimenzije prodaje s više od 856.000 prodanih primjeraka. Ovaj se uspješni model proizvodio u poljskoj tvornici Volkswagen gospodarskih vozila u gradu Poznań – kao i kasniji model Caddy 4 te sadašnji novi Caddy.

Update Caddyja 3 (od 2010. do 2014.)

Godine 2010. uslijedio je veliki update Caddyja. Vizualno i tehnički unaprijeđeni furgon, Kombi i kompaktni monovolumen u svim su verzijama bili serijski opremljeni ESP-om. Kao jedno od prvih vozila u svojoj klasi, novi Caddy nije bio dostupan samo s prednjim pogonom već i s opcijskim pogonom na sve kotače 4MOTION, i to u kombinaciji s oba međuosovinska razmaka. Cross Caddy predstavljen 2013. godine s robusnom vanjskom oblogom i opcijskim pogonom na sve kotače bio je crossover sastavljen od kompaktnog monovolumena i SUV-a. Kada je treći Caddy ustupio mjesto svojem nasljedniku 2015. godine, od ove je generacije tijekom perioda od jedanaest godina ukupno prodano više od 1,6 milijuna primjeraka.

Caddy 4 (od 2015. do 2020.)

U veljači 2015. godine proizvođač Volkswagen gospodarska vozila predstavio je četvrtu generaciju Caddyja međunarodnim medijima u Poznańu. Ona će se nastaviti proizvoditi do postupnog uvođenja novog Caddyja pete generacije kao furgon, Kombi i kompaktni monovolumen. Dok je furgon u osnovi dvosjed, Kombi varijante i kompaktni monovolumeni koji su serijski opremljeni s pet sjedala po želji se mogu naručiti s dva dodatna pojedinačna sjedala u trećem redu kao verzije sa sedam sjedala poput modela Caddy 3. Nedugo nakon debija četvrte generacije proizvođač Volkswagen gospodarska vozila lansirao je i nasljednika modela Cross Caddy: Caddy Alltrack s opcijskim pogonom na sve kotače. Crossover sastavljen od kompaktnog monovolumena i SUV-a uklapa se u svoje vrijeme više nego ikad prije. Tramper je postao Caddy Beach, a Caddy EcoFuel odnosno CNG varijanta Caddyja 3 postao je Caddy TGI. Brojni sustavi potpore u četvrtom Caddyju usavršavaju udobnost i sigurnost. U njih se ubrajaju sustav nadzora okoline Front Assist s integriranom City funkcijom kočenja u nuždi, automatska regulacija razmaka ACC, sustav prepoznavanja umora i multikolizijska kočnica. Koncept, dizajn i oprema Caddyja nastavili su slijediti uspješan put svojih prethodnika i u ovoj generaciji: u ožujku 2018. godine proizvođač Volkswagen gospodarska vozila probio je s Caddyjem magičnu granicu od 2 milijuna primjeraka treće i četvrte generacije koji su proizvedeni samo u poljskoj tvornici u Poznańu. Do kraja 2019. godine od toga su 722.000 vozila otpale na Caddy 4 koji je u ponudi od 2015. godine.